Aviseringar
Rensa alla

För ellr mot abort?


Ämnesstartare

Jag har undrat över en sak rätt länge... vet inte om jag e för ellr mot... snälla argumentera!? [cute]


   
Citera
Ämnesetiketter

Tänk på överpopulationen!


   
SvaraCitera

ingen vill ju ha en skitunge


   
SvaraCitera
Åtta

Det borde vara obligatoriskt. Se bara till alla unga mammor som sprider sina gener vidare.


   
SvaraCitera

Om du inte vet så tycker jag att du ska göra en lista på vad som är bra och vad som är dåligt med abort. [smile]

Jag är själv emot abort, men kan vara för det om man har rätt anledning till att ta bort det.


   
SvaraCitera

Abort är mord, förbjud det. Även alla preventivmedel är mot naturen och borde förbjudas.


   
SvaraCitera

Jag är för, tänk tjejer som blir våldtagna och gravida...

man ska väl tänka på barnets bästa, är tjejen 15 år och ett problembarn är ju framtidsutsikten för barnet inte det bästa..

men man ska få välja själv om man är redo för det eller inte


   
SvaraCitera

Åtta:

Det borde vara obligatoriskt. Se bara till alla unga mammor som sprider sina gener vidare.

wat

utan kondom:

Abort är mord

Kött är mord, tandborstning är mot, förkylningsmedicin är mord, liberalism är mord, kommunism är mord, nazism är mord, ungdomar.se är mord, abortmotargument är utnötta.


   
SvaraCitera
Hando

Kvinnan borde få göra vad hon vill med kroppen, så länge barnet inte blir äldre än ett visst antal månader.


   
SvaraCitera
Åtta

NYSON_IS_BACK:

wat

Om vi gör abort obligatoriskt nu så kommer aldrig några fler framtida unga mammor att födas!


   
SvaraCitera

Hando:

Kvinnan borde få göra vad hon vill med kroppen, så länge barnet inte blir äldre än ett visst antal månader.

Vi ska låta kvinnor ha barn om dom vill sålänge de inte blir äldre än några månader?


   
SvaraCitera

Sterilisera alla förutom de med bäst gener (minst defekter och ärftliga sjukdomar), så slipper vi säkert 98% av alla potentiella aborter.


   
SvaraCitera

Men klart jag är för abort, som människa är man en ensam individ och ska få bestämma själv över sin egna kropp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emot till viss del .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sweetdeath:

undrat över en sak rätt länge

Jag är för abort, just för att det skall finnas alternativ, men emot abort om detta används som preventivmedel (för då kunde man lika gärna ha använd kondom/p-piller).


   
SvaraCitera