Aviseringar
Rensa alla

För er som tycker det är "patetiskt" eller "dumt" att mäta sin snopp


okej då, vi börjar mäta vaginadjupet och ni får butiker i gallerian att gå in o prova lösfittor [crazy]


   
SvaraCitera

Hudsalva:

Varför ens bry sig om folk som tycker du är patetisk för att du mäter kuken?

Det är väldigt svårt att inte ta åt sig i den situationen! [n]


   
SvaraCitera

orcite:

Varför skal det vara allmänt accepterat att tjejer ska få ha dildos,

orcite:

Medans när en kille har en lösfitta är han hånad åt?

MÄN ska ut o knulla runt, DET är accepterat. KVINNOR ska inte knulla runt, de ska stilla sin kåthet med en dildo, THAT'S why!
(whatever this..)

orcite:

veta sina bröst storlekar osv osv

orcite:

Nästan alla tjejer vet deras bröst storlek.

Try this, ALLA vet sina storlekar för att de ska kunna köpa BHar.
(... has to do with that.)


   
SvaraCitera

orcite:

Varför skal det vara allmänt accepterat att tjejer ska få ha dildos, veta sina bröst storlekar osv osv

Ja killar är ju patetiska oskulder om de runkar eller använder sexleksaker.

Dock med bröststorlekar så är det ju avgörande för deras klädval att veta vilken bröststorlek de har.

För oss är det väl mer för att veta storleken på kondomen.

orcite:

saker är okej för tjejer men ni total dissar killar och tar ifrån dem deras rättigheter.

Tja det är så det är.
Tjejer tror att de har ensamrätt på diskriminering och annat.
Vi blir alla behandlade och sedda på ett negativt sett.

orcite:

Är inte det patetiskt att veta det i förhållande till att det är patetiskt att veta sin snopp storlek?

Som sagt det är skillda saker.
Inte så att din penisstorlek är avgörade för köp av byxor eller ens kallingar.


   
SvaraCitera

6laxari1laxask:

Just det där med storleken på bröst var ju ett ganska kasst exempel. Det torde bli tämligen svårt att inhandla BH utan den informationen.

djinn:

1.att mäta sina bröst tordes väl ändå ha någon funktion ifall man ska inhandla bysthållare?

honolulu:

Try this, ALLA vet sina storlekar för att de ska kunna köpa BHar.

Whatever they said.


   
SvaraCitera

6laxari1laxask:

Vem fan möter inte sin drule?
Möjligen någon som inte vill veta, pga dom vet redan att den är fucking liten

vet att du har fel där


   
SvaraCitera

Märker att detta är jobbigt för dig. Frågar mig varför.


   
SvaraCitera

orcite:

Medans när en kille har en lösfitta är han hånad åt? Ska man håna åt en kille med lösfitta ska man håna åt alla tjejer med dildo!

Skillnaden är att brudar inte ska vara slampiga, så dildon är ett hjälpmedel.

Killar å andra sidan som inte fixar fitta utan måste ha en fake är ist patetiska.

Trodde du fattat det vid det här laget.

Allt feministerna och pk-mainstreamen säger är LÖGN och det finns ingen jämställdhet i praktiken-

Acceptera att du är kille ist.


   
SvaraCitera
orcite
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

Just det där med storleken på bröst var ju ett ganska kasst exempel. Det torde bli tämligen svårt att inhandla BH utan den informationen.

Problemet här är att ni inte tänker. Ni tar saker radikalt för att ni får höra dem eller läser saker som de är. Ni ifrågesätter inte och tittar inte på djupet.

Det skal vara accepterat att veta sin bröststrolek för att man ska kunna handla BH.
Tänkt på kondom?
För det andra ger är sånt här "tvångsvärderingar" som tilltalar folk det är "accepterat" att veta sin bröststrolek > tack vare BH'n men det är inte "accepterat" att veta sin kuk storlek av ett allmänt intresse.
För det viktiga här är också att tjejer i fråga vill veta sina bröststrolekar av intresse.
Ta bort BH ur ekvationen, tjejer hade ändå velat veta av intresset.
Och det är ens egen kropp och man får veta vad man vill med sin kropp. Skostorlek, längd, midjemått, kukstorlek, bröststrolek. Varför inte? Det är FEL att döma någon med att kvotera dem eller halvmåttigt acceptera och inte acceptera saker som hamnar under samma gren.
Varför finns det en taboo? Om du kan "tänka in" djupt, skal du också tänka på vad saker är och påverkar. T.ex vissa idioter här tror att detta är ett personligt problem till mig. Och vissa tror jag detta handlar om att jag skulle ha en liten snopp.
Det är idiot värderingar, för vad vet dem, de vet ingenting. Men ändå dömer de, och värderar. För att saker är "accepterade" i olika nivåer trots de är samma saker.

Hudsalva:

Varför ens bry sig om folk som tycker du är patetisk för att du mäter kuken?

Det handlar inte om mig. Personligen är jag ganska sensuell och är emot fördomar och värderingar i samhället som får killar att skämmas över sin sexualitet. Därför skapar jag sånna trådar ibland. Inte bara på ungdomar.se. Jag läser runt, ser att vissa skriver t.ex "det är patetiskt att veta sin snoppstorlek", så skapar jag en tråd för en större målgrupp. Jag har inte en personlig koppling till detta. Det krävs bara att jag läser/hör/ser det tillräckligt ofta för att se det är ett problem i samhället.

isola:

Ni får gärna mäta era kukar hela dagarna om ni känner för det, men att jämföra detta med dildos och bröststorlekar är bara patetiskt.

jämnförde dildo med lösfitta. och kukstorlek med bröststorlek.

djinn:

2. det är ju inte så att det är förbjudet att inhandla manliga sexleksaker, förstår inte huruvida det skulle spela jättestor roll om det är socialt accepterat om du nu vill ha en.

Social acceptens spelar stor roll. Många vågar inte köpa det, många tycker det är mesigt, många skulle nedvärdera sig själva för att äga en sån, många retar för att skratta själva.
Med sånt här i samhället (inte bara lösfitta alltså) blir folk självaccepterade att gömma sig än att våga och stå för sina tycken och handlingar. Sen för den sociala acceptensen växer en vana att t.ex ljuga eller inte berätta saker .
Det är inte bara okej bara för att du vill ha en.

honolulu:

MÄN ska ut o knulla runt, DET är accepterat. KVINNOR ska inte knulla runt, de ska stilla sin kåthet med en dildo, THAT'S why!
(whatever this..)

Visst visst. Men visst är det accepterat att kvinnor ska knulla runt. Det ratet om hora är från dem som vill rata och säga hora. Det är bara så att kvinnan borde ha sagt "haha bara för du inte kan få ligg" och gått vidare. Nu pratar vi ju om sverige och inte afghanistan så tänk efter de värderingarna "MÄN ska ut o knulla runt, DET är accepterat. KVINNOR ska inte knulla runt, de ska stilla sin kåthet med en dildo"
och tänkt på att det är mindre accepterat att män knullar runt/utrycker sin sexuallitet och mer accepterat att kvinnor gör det. För så ser det ut.
Bland alla exempel på olika saker man kan se "Det finns ett mycket större intresse i att medverka och skriva i en tråd som handlar om en tjej som skriver om sex;- Både från killarnas och tjejernas håll"

honolulu:

Try this, ALLA vet sina storlekar för att de ska kunna köpa BHar.
(... has to do with that.)

Hade inte bh funnits hade kvinnor ändå velat veta sina mått. På samma skäl som vi killar vill kanske veta våra.

hönzgoggel:

Märker att detta är jobbigt för dig. Frågar mig varför.

Ett levande exempel här får en trångsynt.

Greger_EFG:

Skillnaden är att brudar inte ska vara slampiga, så dildon är ett hjälpmedel.

Inte bara. Åt ett annat håll gör det brudar slampiga. Fete jävla mängd sexleksaker för tjejer. 12 årig tjej kan ha dildo, men tänk dig ge din 12 åriga son en lösfitta? Vad hade mamman tänkt?
Runka porr? Runka fantasi? Smeka klitta, pulla, fista, gurka+kondom asåå.. dildo är inte direkt nödvändigt. Detta bör jämnföras mot att ha en massmarknad på självmaserande lösfittor?


   
SvaraCitera

orcite:

jämnförde dildo med lösfitta. och kukstorlek med bröststorlek.

Det är helt absurt och intelligensbefriat att göra den jämförelsen, du kan ju inte vara mer än 12 bast.


   
SvaraCitera

Varför finns det inte små dildos...?


   
SvaraCitera

Myksa:

Varför finns det inte små dildos...?

Hur tänker du nu?


   
SvaraCitera

isola:

Hur tänker du nu?

isola:

Varför finns det inte små dildos...?

... om storleken inte spelar någon roll...

Lite OT men ändå. [crazy]


   
SvaraCitera

orcite:

Inte bara. Åt ett annat håll gör det brudar slampiga.

How sO?

orcite:

12 årig tjej kan ha dildo, men tänk dig ge din 12 åriga son en lösfitta? Vad hade mamman tänkt?

Killen skulle inte få en sexdrive=negativt.


   
SvaraCitera

Myksa:

... om storleken inte spelar någon roll...

Lite OT men ändå. [crazy]

Nu fick du ju att se ut som att jag skrivit "varför finns det inga små dildos?" när det var du [mad]
Det finns det väl, men grejen med dildos är ju att de ska nå G-punkten.
Som iof inte sitter så jättelångt upp, så att ja då finns det små dildos.


   
SvaraCitera