Aviseringar
Rensa alla

För i helvete, LILA?


Huvva.


   
SvaraCitera
time
 time

Själv gillar jag att byta tema på UM då och då för att undvika brist på variation. [y]


   
SvaraCitera

är du färgblind?


   
SvaraCitera

Stringburka:

Fick vi inte nog med sånt vid det där jefla gymnasiet?

[love][love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade inte märkt.

men företag borde börja inse att reklam kan påverka negativt om den är dåligt utformad.


   
SvaraCitera

soimpolite:

men företag borde börja inse att reklam kan påverka negativt om den är dåligt utformad.

all uppmärksamhet är uppmärksamhet. även om informationen ligger latent i bakhuvudet så finns det en viss igenkänningsfaktor när man stöter på produkten i verkligheten. ett bra exempel är t.ex. tvätt- och diskmedel, uslare reklamer får man leta länge efter men de säljer ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

ett bra exempel är t.ex. tvätt- och diskmedel, uslare reklamer får man leta länge efter men de säljer ändå.

men borde inte det bero på att vissa märken är så pass mkt större än de andra och att de helt enkelt dominerar marknaden? plus att de kanske dessutom är billigast. sedan är det ju en sak att stöta på reklam utan att tro att man riktigt reflekterar över den men att man omedvetet blir påverkad. vad jag har lärt mig kan viss marknadsföring påverka negativt, men det kräver ju då "rätt" förutsättningar.


   
SvaraCitera

soimpolite:

vad jag har lärt mig kan viss marknadsföring påverka negativt, men det kräver ju då "rätt" förutsättningar.

ja, absolut, det finns ett par bra exempel på detta.

dock så tror jag att den mesta "dåliga reklamen" faktiskt påverkar människor mer än vad man helst vill erkänna för sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

dock så tror jag att den mesta "dåliga reklamen" faktiskt påverkar människor mer än vad man helst vill erkänna för sig själv.

japp, men då är den ju kanske inte så dålig heller [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lila? dedär är ju rosa


   
SvaraCitera

soimpolite:

japp, men då är den ju kanske inte så dålig heller

den fyller sitt syfte men den är fortfarande "usel" t.ex. dubbade diskmedels-, tvättmedel- och tandkrämsreklamer.


   
SvaraCitera