Aviseringar
Rensa alla

För mkt kaffe?


Papper:

Finns det nåt dåligt med att dricka mkt kaffe varje dag?

"studier har visat statistiskt sett avgörande samband mellan kaffedrickande och olika tillstånd såsom oro, lättretlighet, aggression, depression, paniksyndrom, insomningsproblem, rastlösa bensyndrom, huvudvärk, eksem, magkatarr, inflammation i matstrupen, magsår, benskörhet och äggstockscancer. " - http://www.epochtimes.se/articles/2006/10/30/10299.html [no-no]
Googlade lite.[rolleyes]
Morgonkaffe är förövrigt bäst[love]


   
SvaraCitera
Papper
Ämnesstartare

Partycake:

"studier har visat statistiskt sett avgörande samband mellan kaffedrickande och olika tillstånd såsom oro, lättretlighet, aggression, depression, paniksyndrom, insomningsproblem, rastlösa b

Oj, helvete hoppas jag inte får nåt av det där av 2 veckors kaffedrickande


   
SvaraCitera

Papper:

Oj, helvete hoppas jag inte får nåt av det där av 2 veckors kaffedrickande

Om du blir deprimerad, får panik,inflammation i matstrupen, drabbas av benskörhet, äggstockscancer, magkattar, magsår och slår ner folk osv så är det antagligen bara kaffet, det är absolut inte dig det är fel på[rolleyes]


   
SvaraCitera
Papper
Ämnesstartare

Partycake:

Om du blir deprimerad, får panik,inflammation i matstrupen, drabbas av benskörhet, äggstockscancer, magkattar, magsår och slår ner folk osv så är det antagligen bara kaffet, det är absolut inte dig det är fel på[rolleyes]

Hehehe, då vet jag vad jag ska skylla på då. ^^


   
SvaraCitera

Kaffe är bra för dig! Fråga bara Godot


   
SvaraCitera

Papper:

Tänkte nämligen börja pumpa i mig massa kaffe.

drack 12 stora latteglas med kaffe o mjölk en hel natt inför ett prov utan att sova. 6 timmar senare blev jag hög av koffeinet, såg monsterfaces på allas ansikten och kunde inte låta bli att skratta pga av det. [tard]

Man kan få abstinens, men man brukar säga att 3 koppar per dag (vanliga kaffekoppar) är tillräckligt. Annars får man dricka en massa vatten för att hjälpa kroppen att "rena" njurarna ordentligt.

Man kan få magsår, sura uppstötningar, huvudvärk (pga abstinens), missfärgade tänder, torr hy, illaluktande andedräkt, av att dricka för mkt kaffe.


   
SvaraCitera

Papper:

Finns det nåt dåligt med att dricka mkt kaffe varje dag?

Har du dåligt hjärta kan du dö av det. Det gjorde en ovän till mig en gång.


   
SvaraCitera

Haha, vad folk skräms.

Så länge du inte dricker för mycket är det inte farligt. Att "pumpa i sig" vettefan om det är så bra.
Nån kopp om dagen spelar inte så stor roll, såvida man inte är superkänslig.


   
SvaraCitera
Papper
Ämnesstartare

Daybreak:

drack 12 stora latteglas med kaffe o mjölk en hel natt inför ett prov utan att sova. 6 timmar senare blev jag hög av koffeinet, såg monsterfaces på allas ansikten och kunde inte låta bli att skratta pga av det. [tard]

Haha, grymt det måste jag fan prova nån gång.

Daybreak:

Man kan få magsår, sura uppstötningar, huvudvärk (pga abstinens), missfärgade tänder, torr hy, illaluktande andedräkt, av att dricka för mkt kaffe.

Aha, tur att jag har slutat med kaffe nu. Har gått tillbaka till min öl nu. ^^

NYSON_IS_BACK:

Har du dåligt hjärta kan du dö av det. Det gjorde en ovän till mig en gång.

Hehe, en ovän. ^^


   
SvaraCitera

Jag tycker alla överdriver så jäkla mycket, det är ffs bara kaffe.
Jag dricker det i perioder. Några veckor kan jag dricka 5-6 koppar om dagen. Nån vecka inget alls och nån vecka bara några få koppar.
Jag har inte fått några besvär alls.
Tror inte ajg direkt bli beroende, jag blir beroende under mina kaffeperioder, då klarar jag mig inte utan det en hel dag.
Men nu har jag inte druckit kaffe på jättelänge och har inget behov av det heller.


   
SvaraCitera

Klorofyl:

Bli dålig i magen, koffeinberoende, typ.

Gifted:

Dessutom, när du lägger av, så kommer en brutal period av spänningshuvudvärk.

not


   
SvaraCitera

Papper:

Hehe, en ovän. ^^

Ja, han nuppade en kompis till mig fast hon sade nej. Mystisk typ.

SPiDERMANNEN:

Några veckor

Det krävs mer än så för de flesta att få abstinensbesvär till koffein.

SPiDERMANNEN:

jag blir beroende under mina kaffeperioder

Det är ju inte beroende till koffeinet i sig utan snarare att ha en kaffekopp i handen och dricka kaffe.

Tickstart:

not

INTERESTING.

Nu är jag nyfiken på vad du baserade det där på. Att kaffe skapar dålig mage och koffein i stora doser ett visst medicinskt beroende är inte okänt och att du ens säger emot att abrupt avslut av koffeinintag inte orsakar abstinensbesvär låter också konstigt. Vad har du att styrka dessa revolutionära uttalanden med?


   
SvaraCitera

Jag kan känna mig lite nervös och stressad om jag dricker mycket kaffe under en dag. Fast det är typ.. 5+ koppar kanske, och bara ibland.
Ganska överdrivna påståenden i övrigt. Det är ju bara kaffe för fan!


   
SvaraCitera

NYSON_IS_BACK:

Det krävs mer än så för de flesta att få abstinensbesvär till koffein.

Ja, och jag har druckit kaffe betydligt längre än så [zzz]

NYSON_IS_BACK:

Det är ju inte beroende till koffeinet i sig utan snarare att ha en kaffekopp i handen och dricka kaffe.

Jotack jag vet. Men man får sug efter själva kaffet med, inte koffeinet.


   
SvaraCitera

NYSON_IS_BACK:

Vad har du att styrka dessa revolutionära uttalanden med?

Tja bevis, uppenbarligen. Gillar att säga emot ibland också.

Ne, men jag dricker nån liter kaffe om dagen kanske, om jag får mer eller mindre märks inte. Är bara om jag får syn på glascylindern från Bodum man gör kaffet i, jag kommer på att oj, jag har visst inte druckit kaffe på hela dagen.
Några fysiska effekter har det inte heller vad jag märkt. Varken överdos eller withdrawal.

Det är gott. Det är därför jag dricker det.


   
SvaraCitera