Aviseringar
Rensa alla

För mycket träning?


Ämnesstartare

Tjenare, Eftersom jag själv inte orkar läsa långa meningslösa trådar skall jag fatta mig kort. Jag är 16 år, 186 lång och väger 80kg. Jag styrke tränar 3 ggr i veckan och kondition tränar 3 ggr i veckan. Jag undrar om det skulle vara okej att lägga till 30 x3 situps om dagen eller skulle det bli för mycket träning (bryta ner musklerna)?. När jag gymmar kör jag Överkropp eftersom jag får tillräckligt med ben när jag kör mina konditions pass.


   
Citera

hathun:

situps om dagen eller skulle det bli för mycket träning (bryta ner musklerna)?. När jag gymmar kör jag Överkropp eftersom jag får tillräckligt med ben när jag kör mina konditions pass.

:S

Varför ska du köra mage varje dag för?
vad är ditt mål med träningen?
hur tung styrketräning kör du?
konditionsträning bygger obefintligt med massa om man inte är totalt otränad..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Under konditionsträningen kör jag även styrketräning med ben. Mage vill jag köra eftersom jag tycker att det är den del på kroppen som inte passar in just nu, med det menar jag att magen ser mindre tränad ut än resten av kroppen. Styrketräning kör jag bänkpräss 60 - 70kg x8. Hantlar på 10 kilo. Mitt mål är att ha bra kondition, starka muskler och jämt fördelade muskler så man inte ser helt flippad ut.


   
SvaraCitera

All träning är för mycket träning.


   
SvaraCitera

hathun:

Mage vill jag köra eftersom

Det beror på
1 du har för mycket fett.. magträning hjälper dåligt mot detta bättre mat är din kompis
2 du har för mycket hud/små magmuskler tung styrketräning är din kompis(få repititioner mycket motstånd) + mycket mat.

hathun:

60 - 70kg x8. Hantlar på 10 kilo.

vad kör du för hantelövningar? bicepscurl?
har du inga rygg/axel övningar?

hathun:

Under konditionsträningen kör jag även styrketräning med ben

blanda inte cardio och styrketräning om du inte vet vad du gör..
vad kör du för benstyrkeövningar då du kör ben?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste tyvärr säga att jag tror du har rätt när du säger att det är fettet som gör så att magen inte ser så tränad ut. Jag har ätit bra mat i 5 månader (20 kilo lättare nu än vad jag var förut, jag har inte gått ner nått mer sedan 1 månad tillbaka).

Hantelövningar kan jag inte säga exakt vilka muskler det är jag tränar då jag har en polare som drar mig igenom de övningarna. Men biceps, hanteln bakom huvudet, hantlarna rakt ut från kroppen etc.

Eftersom gymmet ligger precis bredvid löparbanan så kör jag 8 km löpning, sedan in på gymmet och kör maskiner som kör framsida-, baksidalår och vader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt är relativt liksom, jag tränar själv 3 timmar styrka 6 dagar i veckan plus 30 minuters jogging varje dag för att hålla konditionen uppe och min kropp klarar det, gäller att variera och ha ett bra schema så att du inte drar på dig skador...


   
SvaraCitera

Om du ska träna mage så måste du träna rygg, tänk logiskt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera