Aviseringar
Rensa alla

för oss som är tjocka - ?


Ämnesstartare

När man ska gå ner i vikt (och är tjock) -
vi säger att man äter 400 kcal om dagen ungefär, och man EXTRA tränar ( typ joggar ) bort 200-300 kcal då har man ju fortfarand kvar 100 kcal typ .. går man ner i vikt då ? eller måste man förbränna exakt allt för att man ska göra det ?
detta är något jag undrar starkt och vill veta TACK FÖR BRA SVAR (pls) [cute]

våg.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

Du ska strunta i kalorier om du ska gå ned i vikt, det är inte hållbart i längden. Kanske om du bara ska ned ett par kilo.
Och 400 kcal om dagen är helt olämpligt, du borde i alla fall få i dig 1000.

Sen, vart har du varit på biologilektionerna?
Vi människor är så kallade varmblodiga, det finns säkert någon fin fras för det jag har glömt bort. Det innebär att vi håller samma kroppstemperatur oavsett temperaturen i omgivningen. Och vi behöver självklart energi för att hålla oss varma. Då till exempel krokodiler är kallblodiga så kan de klara sig i väldigt långa perioder utan mat.

Sedan behöver vi energi för att fylla de andra kroppsfunktionerna.


   
SvaraCitera

Det är lugna puckar vettu, om du bara äter 400 kcal per dag lär du inte behöva träna för att gå ned i vikt.


   
SvaraCitera

Jellybeans:

Vi människor är så kallade varmblodiga, det finns säkert någon fin fras för det jag har glömt bort.

Kallblodig är typ växelvarm, men jag kommer fan inte ihåg varmblodig, jag tror inte det är likvarm :s det var något sånt iaf


   
SvaraCitera

Hur mycket väger du?


   
SvaraCitera

Du kan räkna ut din basalomsättning (BMR) med en ganska enkel ekvation. Basalomsättning är det jag pratade om innan, hur mycket energi din kropp använder i viloläge för att dina organ ska fungera som de ska.

Det finns säkert någon sida om du googlar som du kan räkna ut ditt värde.


   
SvaraCitera

inte hållbart,jag åt typ under 400 kalorier första månaden jag bodde ensam på lovet,visst,du går ner,gick ner 6 kilo på d(men upp igen),men sen går du upp allt igen sen eftersom det är svält,inte hållbart.

Jellybeans:

det är inte hållbart i längden.


   
SvaraCitera

Det finns bara ett sätt att gå ned i vikt, att förbruka mer energi än du får i dig.
Det finns tre sätt att göra detta:
1. Att träna väldigt mycket
2. Att äta ytterst lite
3. Att kombinera de över i en hälsosam balans som samtidigt förbrukar mer än du äter

Nummer tre är det bästa sättet, det hälsosammaste samt mest hållbara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Det är lugna puckar vettu, om du bara äter 400 kcal per dag lär du inte behöva träna för att gå ned i vikt.

va sant ? [bigsmile][bigsmile][y]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jellybeans:

2. Att äta ytterst lite

jag äter lite mindre, men inte lite jag äter typ max 481 kalorier om dagen, och jag tränar ju två ggr i veckan i skolan, (inkl att vi har långt som fan att gå över allt, sen är vi på översta våningen så det blir många trappor upp&ner) sen joggar jag på lördagar vid 9 tiden på morgonen och ibland på söndagar. & snart ska jag börja på street dance 🙂 Låter detta " på rätt väg " ?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tözen:

inte hållbart

om man gör så lääänge då ?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 3 - - - - - - - - - - - - - - - - -

ohYEA_:

varmblodiga

jag är kallblodig, fryser alltid typ, och har alltid kalla händer och fötter i stoort sätt.


   
SvaraCitera

äppelkakan:

om man gör så lääänge då ?

om du menar att äta 400 kalorier livet ut så är du dum i huvet och du borde söka hjälp för så småningom dör du för kroppen är inställd på svält,börjar du äta normalt efter svält så går du upp igen,om du inte äter normalt så dör du,grattis,du verkar inte ha nåra hjärnceller


   
SvaraCitera

äppelkakan:

jag är kallblodig, fryser alltid typ, och har alltid kalla händer och fötter i stoort sätt.

Hah nejnej, alla människor är varmblodiga. Kallblodiga är djur som ödlor och sköldpaddor t.ex, de kan reglera sin kroppstemperatur så att den sjunker/stiger så att det blir lika mycket som omgivningen. Och det kan alltså vi inte göra utan vi behöver energi för att hålla oss varma under t.ex. vintern.

Jellybeans:

Det innebär att vi håller samma kroppstemperatur oavsett temperaturen i omgivningen.

What he said.


   
SvaraCitera

äppelkakan:

jag är kallblodig, fryser alltid typ, och har alltid kalla händer och fötter i stoort sätt.

Skojar du med mig nu? Är du en ödla eller?
Du har bara dålig blodcirkulation, röker du? Det kanske har med dina dåliga kostvanor att göra.

äppelkakan:

max 481 kalorier om dagen

481 kalorier är ju drygt en middag..... Räknar du så tätt på en kalori?

.... -______-''


   
SvaraCitera

äppelkakan:

jag äter lite mindre, men inte lite jag äter typ max 481 kalorier om dagen

Grovt uppskattat
481 kalorier om dagen ifall du vill dö.
1481 kalorier om dagen ifall du vill gå ner i vikt.
2481 kalorier om dagen ifall du vill hålla vikten.

äppelkakan:

jag är kallblodig, fryser alltid typ, och har alltid kalla händer och fötter i stoort sätt.

Du vet att det är ett vanligt anorektiker-symptom va? [tard]


   
SvaraCitera

jag vill också gå ner i vikt för jag är tjock.
men jag är nöjd ändå för jag vet att ingenting på mig skulle kunna bli särskilt mycket bättre [y]
så jag är nöjd. och då mår jag bättre bara för det.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

haha jag menar att jag .. typ skulle inte kunna se bättre ut för jag är ful men det finns inget att göra åt det. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Är du en ödla eller?

jag menar bara att jag fryser mkt [wink]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

krawffs:

haha jag menar att jag .. typ skulle inte kunna se bättre ut för jag är ful men det finns inget att göra åt det.

man ska vara nöjd med sig själv, om det är du på bilden så är du skit söt!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tözen:

du verkar inte ha nåra hjärnceller

amen det låter ju bra .. [tard]


   
SvaraCitera