Aviseringar
Rensa alla

För oss som förknippar julen med familjebråk


Ämnesstartare

Hur har er jul varit?


   
Citera
Ämnesstartare

Menat som jultråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Firar ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för bidraget fin och söt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen några år firar vi i princip bara med familjen. Skönast så. : )


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

firar inte jul när jag är själv. Annat var det förr, då var det bara att ta rota fram den mentala stridsyxan och rustningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:
Sen några år firar vi i princip bara med familjen. Skönast så. : )

vilken familj, eller hur menar du att det var innan? 🙂

NEMI:
firar inte jul när jag är själv. Annat var det förr, då var det bara att ta rota fram den mentala stridsyxan och rustningen.

jag bara isolerar mig och "drar mig undan" vid högtider eftersom det alltid blir samma situationer. klarar inte av oavbrutet umgänge med dem, måste hämta mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92: vilken familj, eller hur menar du att det var innan? 🙂

Med kusinerna men det skär sig lite med min far och deras.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

ceka92:
jag bara isolerar mig och "drar mig undan" vid högtider eftersom det alltid blir samma situationer.

Brukade alltid försöka stänga av mig själv mentalt och inte lyssna på deras eviga tjafsade genom middagar.. men ibland gick det inte att hålla sig utanför.
Men det är typ bästa taktiken, förutom att inte vara där, men då var alltid iaf mina föräldrar helt oförstående till att jag kunde "prioritera bort dom och aldrig brydde mig"...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste vara väldigt trist. Tur att jag alltid sluppit familjebråk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Med kusinerna men det skär sig lite med min far och deras.

tjafs och så tär på stämningen. 
hela min familj skär sig. helt dysfunktionell och full av aviga personer samt en som bara håller med pappa.
de finaste i min närmaste släkt var min mormor & morfar, varav mormor är den fridfulla och kärleksfulla själ jag tyckt om mest. 
så blev hon den som dog först, det är dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI: Men det är typ bästa taktiken, förutom att inte vara där, men då var alltid iaf mina föräldrar helt oförstående till att jag kunde "prioritera bort dom och aldrig brydde mig"...

ja, och jag blir "osocial"


   
SvaraCitera
mynona

Så tråkigt att associera julen med familjebråk :/ Jag associerar julen med Rar Mormor, föräldrar och enorma berg presenter. Tråkigare numera iofsg. Men jag vet redan hur allt blir, så jag kunde ha recenserat den redan nu. 


   
SvaraCitera

jag brukar alltid bli irriterad när vi firar med släkten, så i år firar jag och mamma själva. blir bäst så.


   
SvaraCitera