Aviseringar
Rensa alla

för sent att göra omval?


Ämnesstartare

hej
skulle ändra mitt gymnasieval igår, men glömde. igår var sista dagen enligt gymnasieantagningens hemsida.
finns det något sätt alls att fixa detta?


   
Citera
Ämnesstartare

brukar vara enkelt o ändra när skolan börjar.
prata med syo då bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du ringer naturligtvis och frågar, borde inte vara alldeles omöjligt att ändra. har dom inte extraöppet när det är såna här val? annars får du ringa på måndag. för studera.nu som har hand om högskoleansökningar brukar det gå att ringa in och klaga lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

brukar vara enkelt o ändra när skolan börjar.
prata med syo då bara

vad är syo?
det verkar ju som om att om man ändrar när man väl börjat så kommer man endast in om någon hoppar av..

Pickaboo:

du ringer naturligtvis och frågar, borde inte vara alldeles omöjligt att ändra.

självklart, ringer på måndag

Pickaboo:

för studera.nu som har hand om högskoleansökningar brukar det gå att ringa in och klaga lite.

kanske kan säga att internet la av igår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

disco:

vad är syo?

studie och yrkesvägledare eller vad de brukar kallas
SYV kanske det förkortas ;D

disco:

det verkar ju som om att om man ändrar när man väl börjat så kommer man endast in om någon hoppar av..

kan bli sådär ja, men behöver inte nödvändigtvis bli så. en polare till mig kom in i min klass utan att någon behövde hoppa av. men risken finns ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lyx att det stängde igår för dig. Min syo sa "det har öppet till mitten av maj" och när jag skulle logga in igår såg jag att det stängde första maj, för min del. Blev arg, ledsen och upprörd. Tänkte "fan jävla skitöstergötland" och ba mmmmh flytta till småland <3


   
SvaraCitera