Aviseringar
Rensa alla

För sent för att börja på fotboll?


Ämnesstartare

Jag är rätt så ny till den här hemsidan, och jag kom hit mest för att fråga olika frågor som jag inte kan svara på själv. Jag är just nu fjorton år, men fyller femton den 22a, Det jag undrar är ifall det är för sent att börja spela fotboll för mig. Jag spelade det når jag var från 6-9, men la av för att jag bara tycket att det var jobbigt att gå hemifrån 2 gånger i veckan. Men på de senaste året har jag börjat gilla att spela det med några polare och har i allmänhet varit die-hard djurgårdare i hela mitt liv. (jag kollar på fotboll regelbundet med) Kan man ens börja på fotboll i min ålder? Med att jag knappast är bra på det och har tappat allt muskelminne kopplat till det. Dessutom så bor jag utanför stan så jag skulle troligtvis inte köra med några kompisar.


   
Citera

Klart man kan börja med fotboll. Det gäller oavsett ålder och så. Kolla med klubben om du kan prova på att spela hos dem 🙂 
 Lycka till! 


   
SvaraCitera
duden

Tycker du ska börja om, om du inte redan har gjort det Glad


   
SvaraCitera

förstår inte riktigt, är det proffspelare du vill bli?
isåfall vet jag inte vad jag ska svara, men i vilket annat fall: självklart är det inte försent att spela fotboll för fan! 


   
SvaraCitera

Man kan väl börja spela fotboll vid vilken ålder som helst i livet oavsett om man vill börja för att det är roligt eller om man gör det för att man behöver röra på sig lite. Däremot kanske det är lite väl sent påtänkt att försöka knäcka Zlatan men det kanske du inte har några förhoppningar som fan av järnkaminerna.  Mycket glad


   
SvaraCitera

Daddy Cool: Däremot kanske det är lite väl sent påtänkt att försöka knäcka Zlatan.  

  images.jpg


   
SvaraCitera