Forumet - FÖR smal.

FÖR smal.

132 0 21
Jag är en kille på 15, snart 16 år. Som är LITEN. Alltså 1.78 lång, men väldigt smal.
Köper tighta byxor i S men dom blir fortf pösiga. Tröjor osv måste vara XS vilket inte alltid är lätt att hitta.. Så vad händer om jag äter proteinpulver utan att gymma? Går jag upp i vikt? Blir lite bredare?
Eller gäller det att äta protein + gymma? Måste bli bredare i vilket fall.

Spana också in:

Volume:

Går jag upp i vikt? Blir lite bredare?

haha du får inte mer muskler av att äta proteinpulver[zzz] proteinpulver äter man som kosttillskott då man håller på med så fysiskt krävande aktiviteter att det är svårt att få i sig tillräckligt med proteiner som kroppen då behöver, genom vanlig mat. så sålänge du inte typ sysslar med bodybuilding och tränar stenhårt typ 2 timmar om dagen är det ingen vits alls att äta proteinpulver.

men vill du ha mer muskler, börja på gym. vill du ha mer fett, ät massa tjockismat. skippa proteinpulver helt.
SUKOF:

Man äter sin mat som vanligt, men äter också proteinpulver. Funkar. Givetvis.

tvivlar[no-no] då den huvudsakliga anledningen till att vi behöver protein inte är att använda det som energi, utan att bygga muskler av det. tror dessutom att det är ganska "jobbigt" för kroppen att bryta ner protein till energi om man jämför med typ fett och kolhydrater[no-no]
gugge_heter_jag:

tvivlar[no-no] då den huvudsakliga anledningen till att vi behöver protein inte är att använda det som energi, utan att bygga muskler av det. tror dessutom att det är ganska "jobbigt" för kroppen att bryta ner protein till energi om man jämför med typ fett och kolhydrater[no-no]

Okej. Men det fungerar.