Forumet - För smal?

För smal?

410 0 22
Hej! Jag har undrat över en sak, det är så att jag väger ca 48-50 kg och är 165 cm lång. Väger jag för lite då?
Många som sagt att jag är för smal och frågat om jag äter osv. Blir ledsen av att höra sånt, för inte skulle väl någon acceptera att man frågade en stor person om inte den äter för mycket?

Spana också in:

Siffror säger mig inte särskilt mycket.

Men äter du som du borde och har en sund relation till mat så är det väll skit samma. Människor kommer alltid säga saker i välmening, även om det kanske inte uppfattas så som mottagande part.

Se det som något positivt att dem bryr sig om dig istället
Jag är nöjd med min kropp men andra verkar inte vara det tydligen. Jag äter som jag ska, oftast mer, inte så att jag bantar utan jag är smal och har alltid vart det. Men det ska alltid vara någon som kommenterar något dumt(både folk jag känner och okända), verkar som att det är okej att säga det till någon som är smal men inte tvärtom.
S3ON:

Ingen mogen nog människa gives a fuck. Du svarade inte på min fråga, hur gammal är du? 15 på sin höjd gissar jag.

18. Men om du inte har något vettigt att skriva, varför skriva då? Inte jag som "hoppar på dig" med onödiga kommentarer så förstår inte varför jag skulle vara omogen eller vad det ens har med något att göra.
Emely:

Men om du inte har något vettigt att skriva, varför skriva då?

Anser att det jag skrev var vettigt.

Emely:

förstår inte varför jag skulle vara omogen eller vad det ens har med något att göra.

Har jag påstått att du är omogen?! Nej.. [zzz] Undrade hur gammal du var just därför att andra i din ålder kan ha en tendens till att vara omogna, detta gäller 18-åringar likaså, folk är i denna tid inte mogna nog förens dom är 30.

Men just sådant här, att påpeka folk som är smala att de inte äter nått låter som 15-åringar [crazy]
detvetjagmenintedu:

För en färdigvuxen tjej är normalvikten personens längd minus 110 . Några kilo mer eller mindre spelar ingen roll.

Känner du inte igen en myt när du hör en? Alla har olika kroppar och väger därmed olika, vissa har tungt skelett andra har lätt, vissa väger mer pga muskler andra väger mindre...Är också 18, mäter 172 i strumlästen och väger 52, får massa kommentarer om att jag är otroligt smal, tkr själv att jag är rätt så normal, men jag vet - det kan vara såååååååå irriterande!!! Allt dessa snack om "hellre kurvig än benrangel, "modebranschen är helt jävla cp för alla är så smala", "ät upp dig eller du har anorexi" - blir galen! Det är som med bakvänd racism känns det som, att just pga att det förut varit tabu att vara fet så måste man på ngt sätt "make up for it" och då göra det tabu att vara smal......finns gott om dumma människor därute och har slutat bry mig för vad är det mitt problem om folk tkr att man är smal när man faktiskt glatt äter (hälsosamt) mer än många andra som är större och sitter och petar i maten?
Nej, jag säger bara att det typ är genomsnittet. Det är absolut inget fel på att vara smal! Eller kurvig heller för den delen. Alla har olika kroppsbyggnad, det vet jag om. Jag känner också många som äter hur onyttigt som helst, inte tränar över huvud taget men fortfarande är jättesmala. Jag känner andra som äter hur nyttigt som helst, tränar jättemycket men fortfarande är lite småmulliga. Inget fel med det! Man är som man är!