Forumet - För smal

För smal

96 0 20

Spana också in:

skriv schema på vad du vill/bör/ska äta och följ det sedan. kontrollera helt enkelt ditt intag av kalorier. att du "känner" att du äter mycket är inte bra nog, jag har känt likadant själv och sedan när man bokför sina matvanor inser man att man alls inte äter mycket nog.

så börja skriv ner både dagbok på vad du äter och gör ett schema på vad du ska äta.
Tack för alla svar!
Jo alltså jag har kläder som är för korta, typ strl 140, lite jobbigt haha.. Men jag kan ju testa den stilen ;)
Jag är inte jättbra på att räkna kalorier men jag vet att jag äter mycket, äter mer än mina kompisar. Till frukost brukar jag äta typ 3 mackor och yoghurt, lunch i skolan, alltid mellis när jag kommer hem, middag, brukar ta en kvällsmacka också och sen äter jag typ godis varje dag :o
namelesshuman:

Jag är inte jättbra på att räkna kalorier men jag vet att jag äter mycket, äter mer än mina kompisar.

du äter inte tillr. mycket om du inte går upp i vikt. att räkna dina mål som du gör inte effektivt, bättre att du räknar exakta mängder av det du stoppar i dig än att du tänker 'men jag åt ett äpple och en macka vid 15 så jag har skött mig bra i dag'
Utspädaren:

du äter inte tillr. mycket om du inte går upp i vikt.

Finns personer som ej kan gå upp i vikt hur mycket de än äter. En tjej som jag känner äter frukost bestående av ostmackor, en hel pizza till lunch, middag blir nästan alltid hämtmat från kvarterskrog (pizza eller hamburagre+pommes) eller random sjukt onyttigt halvfabrikat efter som att hon ej kan laga mat. Dessutom så dricker hon massvis med coca cola och käkar godis jämt. Hpn är jättesmal och kan inte gå upp i vikt. [no-no]