Aviseringar
Rensa alla

För smal


Ämnesstartare

Jag är en tjej på 13 år, jag är typ 165 cm lång, har 23-24 i jeans, och xs i tröjor är förstort.. har försökt gå upp i vikt jättelänge men det går inte, hur ska jag göra? äter jättemycket 🙁


   
Citera
Ämnesetiketter

Var också sjukt smal och badade i kläder med storlek xxs i ganska många år, men när puberteten satt igång på allvar så brukar det vända. Sålänge du äter ordentligt och nyttigt samt mår bra så är det ingen fara.


   
SvaraCitera

Fortsätt som du gör så blir det bra. Ät inte mer än du förmår och brukar [y]


   
SvaraCitera

Gör som Passaro och tryck i dig en massa kvarg varje kväll.


   
SvaraCitera

man kan jú inte äta mer än vad man kan, ät alla mål, tills du blir mätt, var nöjd med din kropp och du kommer säkerligen gå upp i vikt när puberteten kommer, som isola sa.

dazed:

Gör som Passaro och tryck i dig en massa kvarg varje kväll.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Du skulle kunna leta efter kläder som är för mindre eller kortare tjejer. Det finns en "Klädsort" som kallas "Petite" som är för korta tjejer som du skulle kunna prova. Förhoppningsvis blir det inte allt för kort 😉


   
SvaraCitera

Ät alla mål om dagen, unna dig godis. Sp blire fint
Se det positivt, du kommer säkert inte bli tjock när du blir äldre haha


   
SvaraCitera

dazed:

Gör som Passaro och tryck i dig en massa kvarg varje kväll.

[bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

skriv schema på vad du vill/bör/ska äta och följ det sedan. kontrollera helt enkelt ditt intag av kalorier. att du "känner" att du äter mycket är inte bra nog, jag har känt likadant själv och sedan när man bokför sina matvanor inser man att man alls inte äter mycket nog.

så börja skriv ner både dagbok på vad du äter och gör ett schema på vad du ska äta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar!
Jo alltså jag har kläder som är för korta, typ strl 140, lite jobbigt haha.. Men jag kan ju testa den stilen 😉
Jag är inte jättbra på att räkna kalorier men jag vet att jag äter mycket, äter mer än mina kompisar. Till frukost brukar jag äta typ 3 mackor och yoghurt, lunch i skolan, alltid mellis när jag kommer hem, middag, brukar ta en kvällsmacka också och sen äter jag typ godis varje dag 😮


   
SvaraCitera

namelesshuman:

äter jag typ godis varje dag 😮

Inte bra, varken för kroppen eller dina tänder [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Inte bra, varken för kroppen eller dina tänder

Nej jag vet.. Men man blir typ beroende :$ försöker sluta men det går inte jättebra, åt godis senast för 1 minut sen hehe :$


   
SvaraCitera

namelesshuman:

Jag är inte jättbra på att räkna kalorier men jag vet att jag äter mycket, äter mer än mina kompisar.

du äter inte tillr. mycket om du inte går upp i vikt. att räkna dina mål som du gör inte effektivt, bättre att du räknar exakta mängder av det du stoppar i dig än att du tänker 'men jag åt ett äpple och en macka vid 15 så jag har skött mig bra i dag'


   
SvaraCitera

det funkar ju uppenbarligen inte.


   
SvaraCitera

godis förstör aptiten för riktig, näringsrik mat som du är i behov av


   
SvaraCitera