Aviseringar
Rensa alla

FÖR snäll?


Ämnesstartare

Kan man vara för snäll? Och vad finns det då för nackdelar med det?
Jag är snäll. Jättesnäll. Hjälper folk med matteuppgifter fast jag inte har tid, skjutsar folk överallt, bjuder folk på saker (inget stort dock) och sådär. Vet att jag gör det för att få folk att tycka om mig, men det börjar kännas jobbigt [sad]


   
Citera

Du är för snäll.

loom:

men det börjar kännas jobbigt

Här har du nackdelen.


   
SvaraCitera

loom:

Vet att jag gör det för att få folk att tycka om mig

Det kan börja tycka sämre om dig om du fortsätter. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Du är för snäll.

Jag vet! Kan ju inte ta mig ur det bara [sad]

Macktorsken:

Här har du nackdelen.

Det känns jobbigt och lite awkward för att jag inte vet om det är okej eller inte, om jag borde ändra mitt beteende.

Dennis:

tycka sämre om dig om du fortsätter.

Hur då? [chocked]


   
SvaraCitera

Jag är likadan. Eller jag har svårt för att säga nej, så folk kan göra lite som de vill med mig.

En nackdel är att folk kan utnyttja dig.


   
SvaraCitera

loom:

Hur då?

De tappar respekt för dig som person. Jag orkar inte utveckla nu men det är basic. Sedan är det en balansgång, inte hur många ggr du säger jag vs. nej, utan hur du är som person. Komplicated asssssssssss hellll


   
SvaraCitera

Jag är hatad av 99,9% av alla på um, känns underbart [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pinkmoon:

svårt för att säga nej, så folk kan göra lite som de vill med mig.

Precis, jag kan inte säga nej. Vill inte vara taskig liksom.

pinkmoon:

En nackdel är att folk kan utnyttja dig.

Jo, men jag tror ändå inte mina närmsta vänner skulle göra det, men klart man kan hamna där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja oc precis som mycket annat är det i längden skadligt


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

loom:

Hjälper folk med matteuppgifter fast jag inte har tid

Känner igen mig på den punkten. Men det är för min egen sinnesros skull.

Bara att sluta med det ifall det blir jobbigt på något sätt. Eller åtminstone bara gör det om du orkar/har tid/har lust.


   
SvaraCitera

loom:

Det känns jobbigt och lite awkward för att jag inte vet om det är okej eller inte, om jag borde ändra mitt beteende.

Bry dig mindre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så länge du själv inte blir lidande av att du är ''för snäll'' borde det inte vara något större problem. Eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänk på att ta hand om dig själv i första hand! självklart betyder inte det att du ska sluta vara snäll, men du måste tänka på dig själv [no-no]


   
SvaraCitera
kachin

Ja ofc. folk börjar ta en för givet, utnyttjar en osv.
Tänk att det är du som är huvudpersonen i ditt liv och endast du kan bestämma hur det ska se ut. Vill du hjälpa alla med allt så gör det, men du märker ju själv att du inte mår bra av det.
Folk kommer självklart tycka om dig även om du inte gör massa saker för dem hela tiden. Känns som din självkänsla är boven i dramat, att du underskattar dig själv.. Så börja att jobba på det är mitt tips, och våga säg nej till saker. även om det känns svårt. En normal människa tar iaf inte illa upp av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill ligga, du som är så snäll kan väl ge mej vad jag vill ha?[cute][cute][cute]

pinkmoon:

En nackdel är att folk kan utnyttja dig.

tja, msn?[wink][wink][wink]

pallo217:

Jag är hatad av 99,9% av alla på um, känns underbart [cool]

Försöker bli hatad, men är typ bara 0,01% som hatar mej[sad]


   
SvaraCitera