Aviseringar
Rensa alla

för stor åldersskillnad...?


eller okej det var värre när vi var sjutton coh de låg med trettonåringar.


   
SvaraCitera
mynona

Nej, om ni älskar varandra och har ett bra förhållande, varför skulle det vara fel? Det är känslorna som är det viktiga. Det är klart att det förekommer att äldre kan utnyttja unga, men man kan utnyttjas av en person som är jämnårig och yngre också. Det handlar om person och inte ålder.[y]

Enligt lagen är det också tillåtet med vilken ålderskillnad som helst så fort man har fyllt 15 år, eftersom man vid 15 anses kapabel till att ge sexuellt samtycke. Det är bara om den äldre är i vårdande ställning (förälder, fosterförälder, lärare, kurator, terapeut, etc) som det blir förbjudet för en person över 18 att ha sex med en person mellan 15-18.


   
SvaraCitera

Så länge du inte ser det som ett problem, så är det inte ett problem.


   
SvaraCitera

Pheadrus:

Det jag sa gäller. Undantag finns, men det gäller ungdomar under 18år. Dvs en 17åring får vara med en 14åring tex, man åberopar då ringa åldersskillnad. Men när man väl fyllt 18år betraktas man som vuxen och då gäller inga undantag.

det finns fall där någon dömts för lägre åldersskillnad än så. det är inte direkt hugget i sten vilken skillnad som är okej. men chansa kan man ju.

oavsett vilket, fyller du 15 snart så ligg inte med honom, i alla fall. det är liksom inte värt det, för någon av er. inte som att det är fel i sig, men seriöst, någon/några månader klarar man sig utan sex. att hoppas på det bästa är som bäst korkat, som värst idiotiskt.


   
SvaraCitera

Kokospricken:

Bara olagligt om den som är mindreårig inte är med på det.


   
SvaraCitera

förhoppnngsvis


   
SvaraCitera
Exner

isola:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan vara okej. Men ifrån min erfarenhet att pappan inte gillar det kommer förstöra förhållandet.

Jag hade en flickvän vars pappa inte gillade mig så och det tog slut delvis pga det.


   
SvaraCitera

Jag och min kille blev tillsammans när jag var 15 och han 19. Nu, mer än fyra år senare, är vi fortfarande tillsammans 🙂 Om du gillar killen, go for it!


   
SvaraCitera

Angelize:

helt ok 🙂 åldern e bara en siffra

Angelize:

lr två

Håller med, det är bara en siffra. Är det olagligt att vara "ihop" med någon som är under 15 år fast man inte har sex? Så länge man inte har sex så kan det ju inte vara olagligt att vara ihop, typ svarade på min egna fråga men man blir tokig på detta tjat om ålderssiffror SÅ KÖR PÅ Jag håller med, gillar du han så mycket som du du verkar göra så finns det ju inga hinder förutom föräldrarna kanske;)


   
SvaraCitera