Aviseringar
Rensa alla

Föräldrabråk överstyr


Ämnesstartare

Mina föräldrar har bråkat så länge jag kan minnas. Jag var tvungen att gå till psykolog delvis pga det när jag börja i ettan i gymnasiet och har gått hos en tills nu.

Idag bröt helvetet löst, så här förjävligt har det aldrig varit!!
Allt inkluderade pappa som alltid har en låg sansad ton i bråk och min mamma som alltid har hög ton. Mamma har dåligt självförtroende och tror att pappa är dum mot henne med mening, fastän pappa inte ens är dum och bara vill hennes bästa. Plus att våra släktingar inte är de bästa så blir mycket bråk om dom...

Iaf så var jag på mitt rum på övervåningen och min lillasyster (16 år) var på toaletten på nedervåningen, där också mina föräldrar bråkade fast de var mest i köket.

Tillslut blir pappa så trött på mamma och börjar höja rösten. Och tillslut hör man en massa smällar í dörrar och brak. Jag springer ner och min syster springer ut från toaletten. Då har tydligen pappa stängt in/låst in mamma i köket och pappa har sprungit ut ur huset. Mamma skriker hysteriskt "SLÄPP UT MIG!!!". Min syster springer ut gråtandes och letar efter pappa och jag efter. Ser att hon hittar pappa och jag går sakta in och kollar på köksdörren, vågar inte öppna för mamma är fortfarande galen! När pappa är på väg in springer jag o min syster upp. Pappa låser upp och börjar ropa/skrika åt mamma att "Duger jag inte?! VA?! Jag vill bara ditt BÄSTA!! Det finns karlar som kan ta hand om dig!!!" Då skriker mamma hysteriskt "JAG VILL INTE HA EN NY KARL! JAG VILL INTE LEVA!!! JAG VILL INTE LEVA!!! JAG VILL INTE LEVA!!!...

;(

Mitt under allt bråk så ville jag ta mina två katter och åka därifrån! Men svårt när man inte har bil eller någon att åka till... När de lugnat ned sig lite så börja jag tänka på min syster, jag kan jue inte lämna henne kvar! Så tanken nu är att om de fortsätter bråka imorn, vilket är rätt troligt... Så ska jag och min syster åka till någon och bo där i några dagar/ en vecka så att de förstår att vi inte orkar mer och att de måste göra något åt det, familjerådgivning eller vad som!
Men problemet är att jag har inga kompisar nära där vi bor och min syster går i skolan här. Vi har två mostrar här men allt skulle bara bli värre om vi drog in släkten... Mormor bor en bit bort, så om vi skulle dit så kan min syster inte gå i skolan.

Jag vet inte vad jag ska göra, snälla vettiga svar!


   
Citera

Numbero two:

Men problemet är att jag har inga kompisar nära där vi bor och min syster går i skolan här. Vi har två mostrar här men allt skulle bara bli värre om vi drog in släkten... Mormor bor en bit bort, så om vi skulle dit så kan min syster inte gå i skolan.

Vänner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Vänner?

Som sagt... Har inga kompisar som bor nära. Närmsta bor 3 mil härifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tälta:)


   
SvaraCitera

Prata ut med era föräldrar och förklara hur ni mår pga deras bråk? :/


   
SvaraCitera

Mmm, var med om något liknande. Min pappa slog min mamma så mycket att hon var tvungen att åka in till sjukhuset, och då fick jag och min bror följa med. Så det var ju tur i oturen, kan man säga.

Så hoppas på det [zzz]


   
SvaraCitera
loita

Gud vad jobbigt :/ men ajg har tyvär inget svar, har ingen aning om vad du kan göra, lider med dig....

ni kan alltid gå till soc men vet inte om ni då får komma och bo med dom igen när de håller på sådär [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Tälta:)

Hm... Då blir vi jue uteliggare... Helst inte alltså


   
SvaraCitera

Bättre att din syster missar skolan några dagar är få vara i det huset en dag till. Åk till din mormor, nog det smartaste du kan göra för din och din systers skull.


   
SvaraCitera

Numbero two:

snälla

Pepparkaksgubbe:

Prata ut med era föräldrar och förklara hur ni mår pga deras bråk? :/

[y]
de behöver utan tvekan prata ut om allt. om inte med varandra så med någon iaf. de mår knappast själva bra av det och ni barn (iof är inte du barn då du är 22 men ändå) mår inte bra utav det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Mmm, var med om något liknande. Min pappa slog min mamma så mycket att hon var tvungen att åka in till sjukhuset, och då fick jag och min bror följa med. Så det var ju tur i oturen, kan man säga.

Så hoppas på det

Nej tack... Orkar inte med om det blir värre än vad det är.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

loita:

ni kan alltid gå till soc men vet inte om ni då får komma och bo med dom igen när de håller på sådär

Nej det är jue frågan =/

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

KannibalKocken:

Bättre att din syster missar skolan några dagar är få vara i det huset en dag till. Åk till din mormor, nog det smartaste du kan göra för din och din systers skull.

Ja hon kanske kan sjukanmäla sig? Eller att jag pratar med hennes mentor eller något..


   
SvaraCitera

Numbero two:

Nej tack... Orkar inte med om det blir värre än vad det är.

lol okej, det är väl förståeligt [crazy]


   
SvaraCitera

Numbero two:

Som sagt... Har inga kompisar som bor nära. Närmsta bor 3 mil härifrån.

3 mil är ju bara 30 minuter med bil, om ni nu ska komma hemifrån kan ni väl iaf komma en bussresa bort, tycker helt klart det verkar värt ansträngningen att släpa sig 3 mil om man har så jobbiga familjeförhållanden som du beskriver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Prata ut med era föräldrar och förklara hur ni mår pga deras bråk? :/

Jo jag har tänkt på det med... Men då kommer förmodligen mamma tro att alla är emot henne och att det är hennes fel. Men jag om vi åker bort så förstår de jue att vi inte orkar mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Numbero two:

Hm... Då blir vi jue uteliggare... Helst inte alltså

Har ni pengar kan ni ju hyra en stuga 😛


   
SvaraCitera