Aviseringar
Rensa alla

föräldrar emot förhållande


Ämnesstartare

youmademe:

(dvs om 2 ½ år)

Pluggar han oxå och bor hemma?

youmademe:

) ändå. Vet inte om det är så smart,

det är skitsmart =) ljug lite bättre bara!


   
SvaraCitera

trexo0:

nakhon

nakhon som i läs inte eller nagel/naglar? haha :d tror dock du vill säga Nakon 😀

trexo0:

swede baladin !

bale/are, soedi baladim 🙂 vali on hey shoro mikone 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trexo0:

Pluggar han oxå och bor hemma?

Han pluggar och jobbar, men bor själv. Hans föräldrar bor inte här, de accepterar dock vårat förhållande (yey! nåns stöd iaf).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youmademe:

2. trotsa föräldrarna och bli lämnad

det alternativet är typ hälsosamast för dig!... dom har värderingar som inte går ihop med samhället du lever i... kmr bara begränsa dig. det är bra om du inte lär dig hatera dom börja säga ifrån och pressa gränserna... typ så mkt så att dom inte lämnar dig men bara nästan 😛 till slut blir gränseran mkt längre bort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

dock du vill säga Nakon

detberorpå:

vali on hey shoro mikone

aa blev dock lite för svårt för mig nu =(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

khafesho
chi migi? -.-

What?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youmademe:

Han pluggar och jobbar, men bor själv. Hans föräldrar bor inte här, de accepterar dock vårat förhållande (yey! nåns stöd iaf).

dåså sparkar dina päron ut dig kan du ju bara hota med att du bor hos honnom [cool] låt din pappa suga på den karamellen!


   
SvaraCitera

youmademe:

Han pluggar och jobbar, men bor själv. Hans föräldrar bor inte här, de accepterar dock vårat förhållande

kan inte du bjuda hem han så att dina föräldrar får en chans att lära känna honom?


   
SvaraCitera

youmademe:

🙁

Kulturen... ah.. lovely.. eller inte.

Ibland är inte ens kulturella arv det bästa, särskilt inte när det kommer till detta. Min bror blev hotad av sin tjejs pappa för att de var tillsammans o.O helt sjukt tycker jag.

Har dessutom läst en hel del om detta på min utbildning. Ett tips jag har till dig är att ta kontakt med Sharafs Hjältar och kolla vad de säger om detta, de arbetar med hedersrelatera våld som oftast uppstår p.g.a just kärlek, oavsett om det är någon från en annan kultur eller samma. För sådant här ska inte förekomma. Hoppas det inte går så långt i ditt fall, men Sharafs Hjältar är värda att ta kontakt med.

Du är myndig och bestämmer över dig själv, dina föräldrar ska inte göra det, även om du bor under deras tak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cacaoxo:

kan inte du bjuda hem han så att dina föräldrar får en chans att känna honom?

Som jag skrev i början så försökte jag göra det, men det slutade med att farsan fick utbrott och att allt blev skit. Det roliga är ju att mamma VILL bjuda hem honom, eftersom hon gillar honom som person men vill det inte pga pappa.


   
SvaraCitera

youmademe:

Som jag skrev i början så försökte jag göra det, men det slutade med att farsan fick utbrott och att allt blev skit. Det roliga är ju att mamma VILL bjuda hem honom, eftersom hon gillar honom som person men vill det inte pga pappa.

Försök att få din mamma prata med din pappa?
det är ju ditt liv :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youmademe:

Eftersom de alltid sagt att jag inte ens får fundera på pojkvän förrän jag avslutat mina studier.

Vet du vad det är som de egentligen motsätter sig?
Alltså, vilken del i ett eventuellt parförhållande som gör att de beteer sig som de, framför allt din pappa, gör?

Vet man mer exakt skulle det kunna vara en del av lösningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Min bror blev hotad av sin tjejs pappa för att de var tillsammans o.O helt sjukt tycker jag.

Tack för att du skrev. Men grejen är inte att min farsa är våldsam eller så, utan det jag är rädd för att han skulle kasta ut mig ur huset och säga att han inte har någon dotter något mer. Jag letar efter ett alternativ som gör att man både får behålla pojken och sin farsa 🙁 Om det ens finns....


   
SvaraCitera

Är detberorpå utländsk?


   
SvaraCitera

Hakuna matata:

Är detberorpå utländsk?

infödd..
kolla album för mer info


   
SvaraCitera