Aviseringar
Rensa alla

Föräldrar och alkohol.


Ämnesstartare

Hej.
Jag har tänkt på vad jag typ tycker om att mina föräldrar dricker, att dom tex tar vin till maten och sen typ öl på kvällen. Jag har aldrig brytt mig om att dom dricker innan och dom har inga alkoholproblem. Men nu på det senaste när jag har varit hemma hos folk där deras föräldrar verkligen har problem med alkohol så har jag blivit grymt mycket emot att mina föräldrar dricker också. Självklart tycker jag att dom ska få dricka och ha roligt med sina vänner, men ändå är jag så grymt rädd när dom dricker att dom ska också börja dricka oftare och oftare. Jag vet inte riktigt om det är värt att säga något om detta till dom, eller så är det lika bra att säga som man känner. Jag vet inte alls hur jag ska skriva.

Men.
Har du emot att dina föräldrar dricker alkohol?
Ni får gärna utveckla era svar.


   
Citera
Ämnesstartare

m3lis:

Om dom dricker för mycket. (Du röstade på detta alternativ)

Såklart. Mamma dricker vin då och då, aldrig till någon överdrift utan mer till maten. Pappa dricker dock mer, men jag bor inte med honom och hans problem går inte ut över mig, så egentligen rätt care.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Mina föräldrar dricker inte.

röstade fel :/

Iallafall dricker mina föräldrar aldrig/sällan. Min far kanske tar någon öl då och då och min mamma kanske dricker 2 glas vin om året. Hon har inte blivit full sedan hon var runt 20 [zzz].

Så jag bryr mig inte riktigt för att den inte är något problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Skulle bli besviken om han svek sina principer och köpte själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Mina föräldrar dricker inte. (Du röstade på detta alternativ) 16.7% (1 st)

Inte längre iaf [cute]


   
SvaraCitera

m3lis:

Om dom dricker för mycket. (Du röstade på detta alternativ)

tycker det är rätt pinsamt när man går hem från midsommarfirandet och det är ens fader som ramlar i dikena istället för en själv (jo, det hade ju förvisso också varit pinsamt, men iaf)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

tycker det är rätt pinsamt när man går hem från midsommarfirandet och det är ens fader som ramlar i dikena istället för en själv

Speciellt när man får leda honom hela vägen hem eftersom han är för full för att gå själv och bara trillar ner i buskar [smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile][smile]

Dold text: (obs gäller styvfar ej far)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Om dom dricker för mycket. (Du röstade på detta alternativ)

Har en full pappa i köket nu. Jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Har en full pappa i köket nu. Jobbigt.

skulle utnyttjat situationen [blush] vet en kompis som fick 5000 av en full faster [blush]


   
SvaraCitera

Inte Gugge:

Speciellt när man får leda honom hela vägen hem eftersom han är för full för att gå själv och bara trillar ner i buskar

ledde honom ej hem, han försökte cykla, gick ej bra![no-no]

dock har han inga större problem med det där annars, bara när det är större kalas han brukar spåra, inte så illa dock...


   
SvaraCitera

m3lis:

Ja. (Du röstade på detta alternativ)

Min far är alkoholist, tycker att det är ganska obehagligt att se min mor dricka isåfall också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hjortpojken:

skulle utnyttjat situationen vet en kompis som fick 5000 av en full faster

Fick två shots dock [sad]

Tycker mest han är äcklig och jobbig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Fick två shots dock [sad]

haha [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Om dom dricker för mycket. (Du röstade på detta alternativ)

Pappa är gammal alkoholist och blev våldsam[cute] Blev fastbunden vid matbordet när jag var lite osv. Hemskt..... Irriterande minne[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Ibland. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera