Aviseringar
Rensa alla

Föräldrar och Cannabis


Ämnesstartare

Hejsan, för ett tag sedan så kom mina föräldrar på mitt cb bruk och det blev ett jävla liv. Jag har rökt cannabis i lite mindre än ett år någon gång per månad, ibland lite mer ibland inget alls. Visst det finns positiva och negativa sidor med cannabis men dom positiva överväger dom negativa imo. Men i allafall dom hittade lite gräs i min ficka och frågade om jag röker hasch. Jag svarar då ja, det gör jag. Och nu har dom bestämmt möte med maria ungdom för föräldrarna säger att jag är en missbrukare för att jag försvarar cannabis. Jag kunde verkligen inte dra ner brallorna och ta emot när dom kallade det för en dödsdrog och att jag kommer börja med heroin om jag fortsätter.

Jag tänker självklart respektera dom när dom säger att jag måste sluta röka vilket jag tänker. Men kommer ta upp bruket sen när jag blir myndig (dricker alkohol kanske 3-4 gånger per halvår nu under cb bruk). Någon som har ett bra tips på hur man kan få dom att förstå att cannabis inte är så farligt som man blivit lärd i skolan osv?

Peace[smile]


   
Citera

HAHAH CANNABISMISSBRUKARE

hursom, visa det här och problemet är löst!


   
SvaraCitera

metoden:

Någon som har ett bra tips på hur man kan få dom att förstå att cannabis inte är så farligt som man blivit lärd i skolan osv?

Inse dina begränsningar. I just won't happen.


   
SvaraCitera
Åtta

Om dina föräldrar är någotsånär lika alla andra moralpaniker i detta land så kommer ingenting du säger att förändra vad de tror. När de får veta att deras avkomma drar i sig dödsdroger så stänger större delen av hjärnan av, och de går in i någon typ av reptil-mode där all form av logiskt tänkande bara försvinner och ersätts utav en enormt stark önskan att rädda sitt barn undan detta hemska missbruk.

Det bästa du kan göra är att sluta röka så länge du är under arton, gör så bra ifrån dig i och utanför skolan som det bara går. Vill du sedan börja röka igen så visa dem sedan att det går alldeles utmärkt att röka dödsdroger och vara framgångsrik.


   
SvaraCitera

metoden:

.

Wow. Du röker Cannabis. Det är awesome


   
SvaraCitera

metoden:

dödsdrog och att jag kommer börja med heroin om jag fortsätter.

metoden:

cannabis inte är så farligt som man blivit lärd i skolan osv?

Lawl, Skratta när jag läste det. Aja jobbigt för dig att föräldrarna märkte dig, flytta utomlands om du ska röka mycket, typ bara sverige som är imot cannabis[y]


   
SvaraCitera

det går inte.
antingen så har du turen att ha fått föräldrar som inte är trångsynta eller tvärtom.


   
SvaraCitera

Angelize:

det går inte.

tyvärr


   
SvaraCitera

schism:

hursom, visa det här och problemet är löst!

Hahaha Ja visa lite Katt Williams so e det lost!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera