Aviseringar
Rensa alla

Föräldrar och dejting..


lydde
Ämnesstartare

Hej på er 😛 

Min kära mor var hemma hos oss och åt middag och börja fråga mig om jag är ute på någon dejtingsida.. Hur tar man de xD Känner inte att de är så bråttom med att någon är ändå bara 20 år.. 

Vad säger folket? Är de dags att börja fundera på de??


   
Citera

Gör som du vill. Som sagt, du är bara 20 så du behöver knappast stressa. 


   
SvaraCitera

lydde:
Hej på er 😛 

Min kära mor var hemma hos oss och åt middag och börja fråga mig om jag är ute på någon dejtingsida.. Hur tar man de xD Känner inte att de är så bråttom med att någon är ändå bara 20 år.. 

Vad säger folket? Är de dags att börja fundera på de??

Nej du behöver absolut inte känna någon panik med att hitta din själsfrände! Är du förresten säker på att hon menade det på det sättet? Hon kanske frågade av omtänksamhet för att hon vet att det trots allt finns en del rötägg på Internet? Glad


   
SvaraCitera
mynona

Det finns ingen ålder för sånt. Vissa gör det tidigare vissa senare och vissa inte alls. Det är skönare när det inte finns måsten


   
SvaraCitera
lydde
Ämnesstartare

TheNumberOneWriter:

Nej du behöver absolut inte känna någon panik med att hitta din själsfrände! Är du förresten säker på att hon menade det på det sättet? Hon kanske frågade av omtänksamhet för att hon vet att det trots allt finns en del rötägg på Internet? Glad

haha nä jag vet att hon vill att jag ska hitta en kille xD de är ett standard samtalsämne när de kommer till min familj xD båda mina äldre systrar har två barn var snart och hon vill ha fler barnbarn xD 

men tack hör ni känns bättre har många i min omkrets i typ samma ålder som gifter sig o skaffar barn så man blir lite fundersam xD


   
SvaraCitera
färg

man behöver inte ha kille eller barn eller gifta sig om man inte vill


   
SvaraCitera

nej


   
SvaraCitera
Kudhos

Nopp tare chill


   
SvaraCitera

Får också väldigt ofta höra saker i stil med "träffar du någon? finns det någon intressant?" osv. Det är skitjobbigt, och egentligen tycker jag inte att ens föräldrar har med sådant att göra även om jag förstår nyfikenheten.


   
SvaraCitera

typisk föräldragrej de tror att bara du är i förhållande kommer allt vara: perfekt, drf vill de att du skaffar ngn. sen kanske de hoppas på barnbarn om några år.

tycker du ska skita i det, om det inte är så att du vill börja hänga på dejtingsidor själv


   
SvaraCitera