Aviseringar
Rensa alla

Föräldrar


Jag och mina föräldrar kommer inte överrens.. jag har varit på semester och enda sen jag började röka är de helt emot mig, jag får inte ta körkort, jag får inte åka utomlands jag får inte ens sova över någonstans. Det värsta är att min pappa också röker och ingen bryr sig så vad fan ska jag göra?


   
Citera

Sluta röka, vissa att du är en bra människa som kan ta ansvar över sig själv. Tumme upp säker på att det inte är något annat som gör att du inte får detta?


   
SvaraCitera

Visa att du har mer i huvudet än andra och sluta röka. Det vinner både du och alla andra på. 


   
SvaraCitera

Ja, sluta röka tycker jag med men börja ignorera dina föräldrar helt eller försök att bete dig mot de som de beter sig mot dig. Så brukar jag göra får att få någon fatta vad fan de håller på med :/


   
SvaraCitera

Fyfan va bränd så du menar , bara för din pappa röker så är det okej att du oxå får det ? Nej


   
SvaraCitera

Börja skjuta heroin. Då kommer de bli jätteglada när du trappar ned och bara håller dig till cigg.


   
SvaraCitera

Limen97:
Jag och mina föräldrar kommer inte överrens.. jag har varit på semester och enda sen jag började röka är de helt emot mig, jag får inte ta körkort, jag får inte åka utomlands jag får inte ens sova över någonstans. Det värsta är att min pappa också röker och ingen bryr sig så vad fan ska jag göra?

Han vill inte att du ska röka för det är dumt och han har nog inte slutat för han inte vill eller så har han inte tillräckligt med disciplin för att sluta.  


   
SvaraCitera

Varför skulle du inte få ta körkort för att du röker cigg? Finns ingenting som säger det i lagen. Du menar att dina päron ej betalar kalaset? Well, du har andra val...

Du är väl myndig i år, kanske redan? Så fort du är 18 har de inget att säga till om. 🙂


   
SvaraCitera
grisen

Låter sjukt att du inte får göra så mkt pga rökning...
Och jo tycker att man kan nog känna att det är mer okej när ens förälder gör det. Typ som att säga till ett barn att inte svära när man själv gör det hela tiden, då är det klart att barnet också gör det... 
MEN nu är ju du inget litet barn och vet säkert att det är bäst för din hälsa och förmodligen även relationen med föräldrarna att du slutar röka. Så SLUTA. 
Jo, det går.

Eller så visar du att du gör vad du vill, skaffar jobb, röker ut dina pengar och sparar till körkort. Dock ftf bäst att sluta röka om du ska försörja dig själv.


   
SvaraCitera

Vadå får inte ta körkort? De kan de knappast hindra dig för. Menar du att de inte betalar ditt körkort? Det kan du inte kräva.


   
SvaraCitera