Aviseringar
Rensa alla

Föräldrar som pyntar sina barns kläder med politiska budskap..


Ämnesstartare

Storchen84: Har inte sett detta själv, men låter bra vidrigt om - som du själv säger - det inte är ungens åsikter - vilket jag tvivlar starkt på att det skulle vara när det gäller politiska åsikter.

Det skrev jag inte att det var. 


   
SvaraCitera

S3ON: Det är fel i alla fall, barnet bör ha rätten att bestämma själv!

Vad finns det att säga? Känns självklart enligt mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Det är fel i alla fall, barnet bör ha rätten att bestämma själv!

Självfallet ska barnet få bestämma, eller..... ???

B0220000BL0000007590505051815GOCR00AFA,t


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Det skrev jag inte att det var.

Var det jag som missförstod då?

S3ON: därefter en del mindre kontroversiellt som "Hjälp WWF rädda pandorna" etc

?

Hjärta


   
SvaraCitera
mens
 mens

Extremt dåligt. Barn är egna personer och inte plakat för ens egna åsikter. 
"Rädda pandorna" och dyl ser jag dock ej som några politiska frågor i sak, utan som värderingsfrågor.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Storchen84: ?

det menas ej bokstavligt i detta sammanhang


   
SvaraCitera
mens
 mens

Ungens ålder spelar ej någon roll här känner jag då det aldrig är okej för föräldrar att göra dem till plakat ändå. Detta gäller också hijabklädsel (i fria länder, alltså).


   
SvaraCitera
mens
 mens

AmenHoeStepp:

Är inte nihilist.

handlar väl mer om att man då utför en rätt osjysst handling mot sin unge som inte på något sätt ligger i hens intresse. att vara förälder är ju att bete sig antidemokratiskt mot någon för hens eget bästa men här gör man det ju inte alls för att främja ungen utan för sin egen skull. självklart ska man prata med sina ungar om värderingar och sakfrågor men att gå så långt som att klistra en partitillhörighet på dem är att gå lite väl långt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens: handlar väl mer om att man då utför en rätt osjysst handling mot sin unge som inte på något sätt ligger i hens intresse.

Hur är det oschysst att sätta en pin med en schysst värdering på en unge? Är det okej med märkeskläder, men inte politiska partier? Är det "oschysst" att sätta en pin på en unge som uppmuntrar folk att tänka på klimatet eller att skolan behöver fler lärare? Barnet påverkas inte, men ett bra budskap sprids.


   
SvaraCitera
mens
 mens

AmenHoeStepp:

Hur är det oschysst att sätta en pin med en schysst värdering på en unge? Är det okej med märkeskläder, men inte politiska partier? Är det "oschysst" att sätta en pin på en unge som uppmuntrar folk att tänka på klimatet eller att skolan behöver fler lärare? Barnet påverkas inte, men ett bra budskap sprids.

Tänker mer partipolitik. "Moderaterna värnar om småföretagen". Då klistrar man på  ungen något helt annat än man gör genom att klä på hen en tröja med någon klädkedjas namn på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens: det menas ej bokstavligt i detta sammanhang

Började misstänka det, behövde bara nån som bekräftade det.

Hjärta


   
SvaraCitera

mens:
Ungens ålder spelar ej någon roll här känner jag då det aldrig är okej för föräldrar att göra dem till plakat ändå. Detta gäller också hijabklädsel (i fria länder, alltså).

Tänk om barnet självmant har valt det. Hur kan du veta att det inte är så?


   
SvaraCitera
mens
 mens

Storchen84:

Började misstänka det, behövde bara nån som bekräftade det.

Hjärta

jag svepte in och räddade situationen, like always!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens: Tänker mer partipolitik. "Moderaterna värnar om småföretagen". Då klistrar man på  ungen något helt annat än man gör genom att klä på hen en tröja med någon klädkedjas namn på.

Tycker inte det är jätteproblematiskt, men känns ju som en konstig grej att sätta på en unges jacka. Sedan tycker ju inte jag att det är ett budskap värt att spridas. Däremot är det ju hyfsat likvärdigt med att indirekt göra reklam för ett företag som med största sannolikhet nyttjar barnarbete och förstör miljön.


   
SvaraCitera
mens
 mens

   
SvaraCitera