Aviseringar
Rensa alla

Föräldrar som säger nej till skitsaker.


Ämnesstartare

Om en tös eller påg på 15 bast vill ha blått hår, då tycker jag det ska gå för sig också. Likadant med piercingar.

Jag hajar inte varför det skulle vara ett problem, och varför det är ett stort NEJ bland sina päron.

Det är inte tatueringar, sprit och rökning vi snackar om. Utan piercingar, som går att ta bort och hårfärg, som går att färga över.
Om tonåringen vill se ut så, då tycker jag fanimej att hen ska få göra det också! Vad tusan än samhället säger om det.


   
Citera

Betalar du det själv? Jag behöver svar på det för att kunna skriva ett vettigt svar.


   
SvaraCitera

Så länge du betalar själv kan du väl göra vad du vill?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

morfar ginko:
Betalar du det själv? Jag behöver svar på det för att kunna skriva ett vettigt svar.

Ajjemän.


   
SvaraCitera

Pundarjävel:

Ajjemän.

De tycker förmodligen att du ska lägga dina pengar på vettiga saker som du behöver, istället för att köpa sådant som inte är nödvändigt. Om de dessutom ogillar "emo"-stilen så vill de säkert hindra dig från att se ut så. 


   
SvaraCitera

Eftersom att du är ung så kan du ju vara rebell och köpa hårfärg, färga håret själv och visa dem att de inte bestämmer över dig. Men du får ta konsekvenserna, för det är en del av att växa upp. 


   
SvaraCitera
Pardon

Hade det varit mitt barn, 15 bast, hade jag sagt nej. Åtminstone till piercing, hårfärg hade jag bara ifrågasatt men inte nekat. Det är ett hål, och jag tror fan inte det är lätt att ångra om man nu vill det. Missförstå mig inte, jag har inget mot pieceringar och tycker det är snyggt på rätt ställen och person. Men hade det varit mitt barn, så hade jag velat att hen blivit någorlunda äldre och blivit stensäker. Detta baserar jag på saker jag ville ha i den åldern, men som jag aldrig fick, och som jag tackar gud för att jag inte fick nu när jag är äldre.

När jag anser att mitt barn är helt 100 på att hen aldrig kommer ångra sig, då kan jag t.o.m. tänka mig att betala för det. Observera att det är när JAG och inte HEN anser sig redo.


   
SvaraCitera

Stör mig som fan på ditt användarnamn, känns så sjukt drogromantiskt. Tyder verkligen på att du är en jävla fjortis.

Gör vad du vill med ditt hår, skit i dem.
10522756_10204166679265330_1549400783438
Bilden är tagen efter ett par dagar då jag varit vaken på droger, snygga ringar under ögonen va? Coolt att vara pundare, man blir både snygg och smart. 

Not. Väx upp.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Piercing hade jag sagt direkt nej till. Det är nåt dom själv kan skaffa när dom är 18. Även riskerna med piercing att det blir infekterat.  Med håret kunna jag inte bry mig en sekund om mitt barn vill ha blått hår så är det okej även om jag tycker det är fult.


   
SvaraCitera

Har jättefina exempel på hur snygg man blir på sjukt jävla tunga droger också, kan visa ärren där jag skurit upp mig själv i tron om att jag haft microfoner inopererade under huden. Eller såren i ansiktet som man får av att sitta och röka droger (mdpv/heroin) på folie. Eller min lungfunktion, har bronkit. Eller hur snygg armen blir när man injicerat droger och missat med lösningen så att man skjutit ut den i hela armen och både fått venkollaps och blodförgiftning, har haft hela armen svullen och blå. Eller alla gånger jag oroat mig för hepatit C och HIV. 

Mh, ascoolt.


   
SvaraCitera

Att knulla med skabbiga jävla kranar för droger, det är fan coolt, ascoolt. Det är där man hamnar som kvinna och missbrukare. Sälj fittan din och kalla dig för pundare så att alla vet hur cool du är. 


   
SvaraCitera

Flippar seriöst ur av sådant där. 


   
SvaraCitera

Geigerzähler: Mh, ascoolt.

Du är rätt cool i alla fall. Människor som brukat droger kan ses som förebilder på fel sätt. Det är speciellt lätt för unga att bli imponerade av självskadebeteende och "mod".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

morfar ginko:
Eftersom att du är ung så kan du ju vara rebell och köpa hårfärg, färga håret själv och visa dem att de inte bestämmer över dig. Men du får ta konsekvenserna, för det är en del av att växa upp. 

Det är det jag gör.
Men nu menar jag generellt, att det inte bara jag som inte får. Utan andra ungdomar.

Jag är både piercad och är rosa i skallen.


   
SvaraCitera

morfar ginko: Du är rätt cool i alla fall. Människor som brukat droger kan ses som förebilder på fel sätt. Det är speciellt lätt för unga att bli imponerade av självskadebeteende och "mod".

Hur menar du? Tror ej att unga är så korkade. Jag hade kunnat bli tvungen att amputera min arm, finns väl ingen som vill det?


   
SvaraCitera