Aviseringar
Rensa alla

Föräldrar stöttar en inte...


Ämnesstartare

Vad ska man göra när folk i ens omgivning (tex familj) vägrar acceptera att ens liv kan ta en annorlunda vändning? jag tänker till exempel på om man råkar bli kär i en av samma kön, hudfärg, annorlunda ålder eller tillochmed annorlunda stil.

DOm vägrar acceptera mitt val utan säger bara att det är sjukt, onormalt men säger inte någon förklaring till varför.... seriöst, blir så arg. Jag är ju kär i honom och varför ska dom inte kunna acceptera det efter ett tag? Kan förstå att i början kan man bli chockad men varför kan man inte lära sig det sen?

jag tänker inte sluta träffa honom för att det är fel på mina föräldrars värderingar iallafall... [tard]


   
Citera

Vad är det för fel på honom, enligt dem?


   
SvaraCitera

alla människor är egoistiska idioter, även dina päron


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Vad är det för fel på honom, enligt dem?

han är äldre och mamma säger att det är helt sjukt, onormalt och att pappa tycker samma sak.... Jag vet att de tycker det men hon vägrar lyssna när jag säger att jag inte känner någon skillnad och att vi är kära..

OF 5:

alla människor är egoistiska idioter, även dina päron

jag vet


   
SvaraCitera

Sa ra:

han är äldre och mamma säger att det är helt sjukt, onormalt och att pappa tycker samma sak.... Jag vet att de tycker det men hon vägrar lyssna när jag säger att jag inte känner någon skillnad och att vi är kära..

Hur mycket äldre?


   
SvaraCitera

mogen flicka eller?[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Hur mycket äldre?

45. jag är 20 men nu har det gått ett tag och dom verkar inte ge med sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sa ra:

45. jag är 20 men nu har det gått ett tag och dom verkar inte ge med sig

Du är 20 och du kan välja själv, så är de ju! Men föräldrar kommer alltid vara föräldrar å hur gammal man än blir verkar de tro att de dom tycker spelar någon roll 😛

Hur länge har du varit med honom då eftersom dom inte gett med sig än?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marshmallow:

Du är 20 och du kan välja själv, så är de ju! Men föräldrar kommer alltid vara föräldrar å hur gammal man än blir verkar de tro att de dom tycker spelar någon roll 😛

Jo jag vet.. men min mamma säger det på ett negativt sätt, hon behöver väl inte säga att folk är sjuka och så? det finns ju äldre som utnyttjar yngre tjejer men han är inte en av dem, det har bara råkat bli så att vi tycker om varandra.

Marshmallow:

Hur länge har du varit med honom då eftersom dom inte gett med sig än?

1 månad snart..


   
SvaraCitera

Sa ra:

45.

Typ lika gammal som dina föräldrar då? Klart att de känner sig obekväma med det i så fall.


   
SvaraCitera

Synd. Men man kan inte rätta sig efter sina föräldrar när man är vuxen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jedi:

Typ lika gammal som dina föräldrar då? Klart att de känner sig obekväma med det i så fall.

nej mina föräldrar är äldre. Visst men det är ingen skillnad om vi båda tycker om varandra ju. förresten har jag aldrig påstått att dom ska träffa honom eller nånting..


   
SvaraCitera

Sa ra:

1 månad snart..

men det är inte så länge, ge dem lite tid även om det känns som du vill att de ska acceptera det nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Synd. Men man kan inte rätta sig efter sina föräldrar när man är vuxen.

Nej.. tänker inte göra det heller 🙂 men ändå synd kanske, ja..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sa ra:

1 månad snart..

De kommer nog ta längre än en månad för dom att acceptera honom å är han en bra snubbe kommer dom göra de tidsnog!


   
SvaraCitera