Aviseringar
Rensa alla

Föräldrarna.


Ämnesstartare

För ca. 4-5 månader sedan så var jag på en fest och träffade en bisexuell kille. Den killen visade sig gå på min skola och nu är han min bästa vän. Han fick mig att komma ut med min läggning. Eftersom att jag tvekade så kom jag ut som bisexuell. För att komma till saken så vet nästan alla jag känner, förutom föräldrar, syskon och släktingar att jag är homosexuell. Hur det gick från bisexuell till homosexuell... det kommer jag inte ihåg. Men jag tänder helt enkelt inte på tjejer.

Nu är min fråga, hur ska jag enklast berätta för mina föräldrar och syskon. Genom att ta hem en kille? Bara säga det vid tillfälle? Säga det vid middagen?

Varför jag tar upp detta är för att jag träffat en kille, det har hänt lite mellan oss och jag har/är helt enkelt på G med honom.


   
Citera

stoffe_hbg:

Bara säga det vid tillfälle

välj ett jävligt bra tillfälle det gjorde en polare som är homosexuell, hans föräldrar tog det rätt bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg det bara rakt ut. (vet dock inte din relation med dina föräldrar)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

välj ett jävligt bra tillfälle det gjorde en polare som är homosexuell, hans föräldrar tog det rätt bra

Jag tror de tar det bra. Men när räknas som ett bra tillfälle? När det är tyst i bilen? Haha.


   
SvaraCitera

stoffe_hbg:

Genom att ta hem en kille?

Känns som en bra idé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoffe_hbg:

Men när räknas som ett bra tillfälle?

När alla är samlade (utan att de ät tvingade), alla är glada och på bra humör, men det ska inte känna att du eventuellt kan förstöra den goda stämningen med din nyhet...


   
SvaraCitera

stoffe_hbg:

Jag tror de tar det bra. Men när räknas som ett bra tillfälle? När det är tyst i bilen? Haha.

det är väll bäst hemma men ta någon dag då du märker att dom har en bra dag och inte direkt har mycket annat att tänka på eller att göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag_gillar_glass:

vet dock inte din relation med dina föräldrar

Min pappa är ute ur bilden. Men min relation med min mamma är väl okej. Pratar inte så mycket om mig och hur det går med saker och ting. Men jag skulle nog ändå kalla den bra. Fast jag har ännu bättre relation med min ena syster.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

OF 5:

det är väll bäst hemma men ta någon dag då du märker att dom har en bra dag och inte direkt har mycket annat att tänka på eller att göra

Okej. Det låter ganska bra. Tack (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoffe_hbg:

Min pappa är ute ur bilden. Men min relation med min mamma är väl okej. Pratar inte så mycket om mig och hur det går med saker och ting. Men jag skulle nog ändå kalla den bra. Fast jag har ännu bättre relation med min ena syster.

Enligt mig skulle det kanske vara lättare att säga det till din syrra först (om du känner att du kan lita på henne), då kan du ju ta det i etapper så att det inte känns som du slänger ur dig allt på en gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag_gillar_glass:

Enligt mig skulle det kanske vara lättare att säga det till din syrra först (om du känner att du kan lita på henne), då kan du ju ta det i etapper så att det inte känns som du slänger ur dig allt på en gång.

Jag tror det blir så att det är hon som kommer få veta först. Har fått en väldigt bra relation på sistone.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoffe_hbg:

Jag tror det blir så att det är hon som kommer få veta först. Har fått en väldigt bra relation på sistone.

ok, men är det inte lättare att fråga henne vad hon tycker än 2 randoms på ett internet forum? Hon känner ju dina föräldrar bättre än vad vi gör :p


   
SvaraCitera

stoffe_hbg:

Fast jag har ännu bättre relation med min ena syster.

Börja att berätta för henne [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag_gillar_glass:

ok, men är det inte lättare att fråga henne vad hon tycker än 2 randoms på ett internet forum? Hon känner ju dina föräldrar bättre än vad vi gör :p

Jo, men jag ville ändå veta vad folket tycker. Haha. (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoffe_hbg:

Jo, men jag ville ändå veta vad folket tycker. Haha. (:

nu vet du vad ja tkr iaf [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag_gillar_glass:

nu vet du vad ja tkr iaf [wink]

Ja, tack för dina svar! [smile]


   
SvaraCitera