Aviseringar
Rensa alla

Föräldrarnas gamla dagböcker och när man hittar de.


Ämnesstartare

[Jag var just uppe på vinden och letade efter gamla bebisfoton på mig när jag hittade något väldigt intressant, min mammas gamla dagböcker från -90,-91 och -92. Så jag tänkte "ååh vad kuul! dom ska jag läsa ^^". Men jag ångrar mig så djupt just nu. [blush]
I dagboken skriver min mamma " Nicklas, who was lying next to me in bed, just turned to ask me if i was writing about him. What a coincidence! But he was disappointed when i told him i was writing that he was unemployed, and not describing his "gulliga snopp!. And he noted that destiny has it that our children will one day find my diaries and come down from the attic with unnaturally rosy cheeks!"
Hon nämner faktiskt senare en väldigt um...detaljerad beskrivning av min pappas snopp och deras sexeskapader.
Just nu har jag samma färg som en tomat i fejset och jag undrar om någon annan har råkat ut för samma sak. Har ni också några nämnvärda citat? Cheers! [bigcheers]


   
Citera
Ämnesstartare

CitronSoppa:

Hon nämner faktiskt senare en väldigt um...detaljerad beskrivning av min pappas snopp och deras sexeskapader.

Varför hoppade du inte över det?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Varför hoppade du inte över det?

Jag vet inte. Sjuk humor kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha vad gulligt 😀 Tror du att du får läsa dagböckerna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Haha vad gulligt 😀 Tror du att du får läsa dagböckerna?

Jag tror inte det, Men jag fick faktiskt lust att också börja skriva dagböcker. De kommer kanske till användning till mina barn i framtiden? Bortsett från sexsakerna var de verkligen jätteroliga och söta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CitronSoppa:

Jag tror inte det, Men jag fick faktiskt lust att också börja skriva dagböcker. De kommer kanske till användning till mina barn i framtiden? Bortsett från sexsakerna var de verkligen jätteroliga och söta.

Det är nog jätteroligt för ens barn att läsa, speciellt när man skriver om tiden då barnen var små. Eller jag vet inte, kanske ännu roligare att läsa om när mamma var ung. Fast ska man skriva om sex kanske man ska ha en separat dagbok 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skrattade lite (mycket).

Jag råkade läsa min systers dagbok en gång, som jag hittade i någon liten flyttlåda. Jag tror hon skrev i den när hon var typ 13-14, och där stod det någonting om hennes lilla "debut" och att hon var lite kär i någon lärare - kvinnlig.

Jag tröstade mig med att den dagboken var väldigt gammal [bigsmile]


   
SvaraCitera

CitronSoppa:

Hon nämner faktiskt senare en väldigt um...detaljerad beskrivning av min pappas snopp och deras sexeskapader.

snusk, orka läsa sånt [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slashy:

snusk, orka läsa sånt

men det var inte snuskigt skrivet,det var ganska gulligt faktiskt [smile] Det märktes verkligen att de älskade varandra väldigt mycket. Men jag hoppade över det allra värsta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CitronSoppa:

Jag vet inte. Sjuk humor kanske?

Haha vadå, skrattade du åt vad din mamma hade skrivit om din pappas snopp?[sad]


   
SvaraCitera

CitronSoppa:

men det var inte snuskigt skrivet,det var ganska gulligt faktiskt

haha, okej visst. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hittade min morsas dagbok från typ 70-talet förut. Innehöll inget skärrande dock mest klagomål på att Falun var en dötrist ort om man inte håller på med nån sport. Det stämmer nog fortfarande faktiskt... [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Haha vadå, skrattade du åt vad din mamma hade skrivit om din pappas snopp?

Hahaa ja det gjorde jag, men det tog några minuter att lugna ner mig efteråt så jag kunde gå ner och äta middag och se honom i ansiktet. gud.
Jag gick faktiskt upp till vinden igen och hittade en till dagbok från -87 med en autograf av Harrison Ford. Jag undrar om den är riktig, men om jag frågar kommer hon veta att jag läst hennes dagböcker, och det kan nog gå illa. hmm.


   
SvaraCitera

Fan vad roligt! Jag vill också hitta mammas gamla dagböcker, men det skulle bli lite svårt o läsa på spanska..


   
SvaraCitera