Aviseringar
Rensa alla

Föräldrars inverkan på er ätstörning.


Ämnesstartare

Jag insåg precis att jag är en aktiv umare, som blir mobbad för min vikt av min familj men ändå lider jag inte utav någon form av ätstörning, tanken har slagit mig flera gånger att jag ska sluta äta bara för att läxa upp min mamma men min logiska del kickar snabbt in och säger att den som blir mest straffad, det är jag.

Man blir lite stolt över sig själv när jag tänker efter, min mamma kallar mig stor och fet och en massa saker, jag misstänker även att min mamma är bulimiker för mitt sovrum ligger mittemot badrummet och man kan höra henne göra sådana ljud ganska ofta och en gång så såg jag att hon hade kräks på sin hand.

Det roliga är att jag inte ens är fet! Jag väger lixom 55 kg och är nästan 170 lång, okay det kanske är mer än många av er på ätstörningsforumet men ja.

Det är en tröst för mig att veta hur smal jag än är så kommer min mamma mobba mig för min vikt, när jag vägde under 50kg så brukade hon fråga om jag hade lagt på mig hela tiden... Jag förstår inte... Ville hon att jag skulle utveckla en ätstörning?

Finns det föräldrar som faktiskt vill skada sina barn? Finns det föräldrar som faktiskt vill få sina barn att sluta äta? Hur har era föräldrar påverkat er?


   
Citera

Hon är avundsjuk, låter de som., på sin dotter [tard]


   
SvaraCitera

Violine:

Det roliga är att jag inte ens är fet! Jag väger lixom 55 kg och är nästan 170 lång, okay det kanske är mer än många av er på ätstörningsforumet men ja.

Liten du är. [mad]

Konstig mamma du har. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon vill väl inte vara ensam.


   
SvaraCitera

Låter sjukt :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LEINAD_DANIEL:

Hon är avundsjuk, låter de som., på sin dotter [tard]

Avundsjuka är en sak men... Så som hon håller på är skrämmande. Jag tar åt mig mycket av det hon gör och säger och hon påverkar varje del förrutom detta, hon ska fanimig inte ge mig ätstörningar!!

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Liten du är. [mad]

Konstig mamma du har. [sad]

[blush][cute] Säger ju det.

Jag vet, jag tror hon behöver hjälp. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Hon vill väl inte vara ensam.

Tanken har faktiskt slagit mig att hon kanske vill ha sällskap, inte sitta och prata sällskap men på det sättet att vi ska sitta i samma båt - men jag tänker stanna på land fastän hon får vattnet att se så frestande ut.

The Elin:

Låter sjukt :S

Men egentligen känns det som att allas föräldrar är lite på det sättet. Fast jag kanske har fel.


   
SvaraCitera

Violine:

Men egentligen känns det som att allas föräldrar är lite på det sättet. Fast jag kanske har fel.

Du har nog fel uppfattning om hur föräldrar ska vara om du tror det 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

men jag tänker stanna på land fastän hon får vattnet att se så frestande ut.

duktig flicka <3

Jag vet att jag har sett liknande beteende hos vissa personer som är drogberoende. Kanske inte just så att dom försöker så andra att falla dit, även om jag sett det också, utan snarare att få andra att framstå som att dom beter sig likadant som knarkaren själv.

Stå på dig 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Elin:

Du har nog fel uppfattning om hur föräldrar ska vara om du tror det 🙁

Kanske jag har, jag har bara en förälder så jag kan inte jämföra och säga hur en riktig förälder ska vara. <3

Unexpected:

jag har sett liknande beteende hos vissa personer som är drogberoende.

Det har du väldigt rätt i!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är ialf smart som fattar att du är normal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåligt av din mamma. Hoppas du får stöd från andra som respekterar dig mer.

Minns jag fel eller hade du det motsatta problemet förut? Att du kände dig för tunn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Du är ialf smart som fattar att du är normal

Japp, jag förstod tom att jag var för smal när jag var för smal. *stolt*

aspie:

Minns jag fel eller hade du det motsatta problemet förut? Att du kände dig för tunn.

Nej, jag vill inte gå ned i vikt så jag har inte motsatta problem. <3 Men ja, jag lyckades gå upp i vikt när jag var med mitt ex men när jag flyttade hem igen så rann kilona bara av mig men jag lärde mig att 55kg är en rätt okay vikt för mig, inte för mycket och inte för lite. Rätt lagom faktiskt.

Men jag var ganska tunn förr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Nej, jag vill inte gå ned i vikt så jag har inte motsatta problem. <3

Ah. Är din mamma oresonlig eller är det värt att försöka snacka igenom det här "på riktigt"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aspie:

Ah. Är din mamma oresonlig eller är det värt att försöka snacka igenom det här "på riktigt"?

Det går inte att snacka med henne, hon börjar hitta fel på mig istället och försöker maska sig ut från samtalsämnet tills vi pratar om att jag är så snäll så att man vill kräkas på mig...

Man kan inte ha en diskussion eller ett argument med henne tyvärr och det har jag accepterat, jag måste även erkänna att jag är rädd för henne.


   
SvaraCitera