Aviseringar
Rensa alla

Föräldrars inverkan på er ätstörning.


Jag berättade för min mamma att jag har ätstörningar och/eller bulimi, men hon tog det jättekonstigt. Hon tog det inte särskilt mamma-seriöst utan sa att det inte gör något om jag spyr upp fet mat. Det visade sig att hon har haft det. Känns lite konstigt att min mamma uppmuntrar mig till något så farligt när hon sagt emot om saker som är betydligt "vänligare". [tard]

När de är där själva tror jag de vill ha någon med sig, så kan jag känna ibland iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

min mamma kallar mig stor och fet

ussh.

Det gör min morfar mot mig. sjukt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beckychu:

När de är där själva tror jag de vill ha någon med sig, så kan jag känna ibland iaf.

Det är jättesorgligt att ens föräldrar faktiskt vill skada en för att må bättre. <3

Raring:

ussh.

Det gör min morfar mot mig. sjukt

Va?! Han är inte din förälder, honom kan du säga åt på skarpen! Och om du inte bor med honom får du ta en paus ifrån att träffa honom visa att du menar allvar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Va?! Han är inte din förälder, honom kan du säga åt på skarpen! Och om du inte bor med honom får du ta en paus ifrån att träffa honom visa att du menar allvar!

jag vet! Erkän sjukt! Han har sagt det sedan jag föddes.. Ta paus ifrån honom? Det är lätt årdnat vi träffas inte så ofta. Det är jobbigt men ändå älskar jag honom. Han är bara en gammal gubbe lixom.

Vad dryg din mamma värkar på den punkten. om mamma sa så till mig skulle jag bli förbannad...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raring:

Vad dryg din mamma värkar på den punkten. om mamma sa så till mig skulle jag bli förbannad...

Det är inte så vår relation fungerar tyvärr.

Raring:

Det är jobbigt men ändå älskar jag honom. Han är bara en gammal gubbe lixom.

Man gör det. </3


   
SvaraCitera

Raring:

Det gör min morfar mot mig. sjukt

min morfar också! och min farfar.
ändå har jag en äs.
och jag vill inte heller säja emot dom, jhag tror inte att dom fattar att vad dom säjer kan såra. dom är ju.. ah, gamla gubbar så att säja.


   
SvaraCitera

Violine:

Finns det föräldrar som faktiskt vill skada sina barn? Finns det föräldrar som faktiskt vill få sina barn att sluta äta? Hur har era föräldrar påverkat er?

Mina föräldrar bestämde sig för att ta ett allvarligt snack med mig för några år sedan. Det var nämligen äckligt att jag gick runt i mysbyxor hela tiden och detta skulle bero på att jag blivit för överviktig för mina jeans. De pushade mig och framkallade min ätstörning till max.

När jag, i rasande fart, började minska i vikt så berömde de mig trots att jag såg sjuklig ut. De hade äntligen 3 smala döttrar, alla lyckade på sitt egna vis. Yta är otroligt viktigt i min familj.

Mina föräldrars krav på mig och mitt utseende har definitivt påverkat mig negativt och gett mig kass självbild. Jag hatar dem. Nu är jag mullig igen och de tycker inte om det, det passar inte in i deras värld. Idioter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anarkistkola:

min morfar också! och min farfar.
ändå har jag en äs.
och jag vill inte heller säja emot dom, jhag tror inte att dom fattar att vad dom säjer kan såra. dom är ju.. ah, gamla gubbar så att säja.

Jo, de kanske är så skadade av något jävla krig eller något. Nej men, fan vad drygt att båda din gammel gubbar säger så! Tyvärr är min död men han var fet lite innan han dog. När morfar säger att jag är fet känner jag mig som ett jävla miffo. Men men.. vad skall man göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Mina föräldrar bestämde sig för att ta ett allvarligt snack med mig för några år sedan. Det var nämligen äckligt att jag gick runt i mysbyxor hela tiden och detta skulle bero på att jag blivit för överviktig för mina jeans. De pushade mig och framkallade min ätstörning till max.

Fyfan.

Min pappa är lite likadan, han brukar klämma in när man pratar saker som "Det där ska du inte äta så mycket av det lägger sig på fel ställen.." och så frågar både mamma och pappa mej jämt hur mkt jag väger och säger att jag fått rundare former o.s.v. , det är så jävla jobbigt :S dom köper ALDRIG hem godis eller chips eller något sånt och när jag frågar varför säger dom bara kort "Det är inte nyttigt". Jag blir så himla ledsen och jag har ingen aning om hur dom skulle reagera om dom visste att jag spyr upp maten ibland. Dom skulle väl bli glada.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Konstig mamma du har. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Det är en tröst för mig att veta hur smal jag än är så kommer min mamma mobba mig för min vikt, när jag vägde under 50kg så brukade hon fråga om jag hade lagt på mig hela tiden... Jag förstår inte... Ville hon att jag skulle utveckla en ätstörning?

Jag hoppas inte det 🙁 Eller jag tror inte hon gör det medvetet, men du misstänker ju att hon själv är sjuk, då kanske hon börjar bli rädd om dig och att du ska bli tjock (när du egentligen inte är det) och då börjar hon göra sånt.. Förstår du?
Att hon beter sig så för att hon själv kan vara sjuk...

Beckychu:

Det visade sig att hon har haft det.

Hoppas att du inte har det längre! 🙂

uppenbar:

Mina föräldrars krav på mig och mitt utseende har definitivt påverkat mig negativt och gett mig kass självbild. Jag hatar dem. Nu är jag mullig igen och de tycker inte om det, det passar inte in i deras värld. Idioter.

Du har ju lyckats jättebra, iallafall av den bilden jag har fått av dig. Rest och pluggat och hunnit med massa, trots en hel del tid framför UM 😀 🙂 Dessutom är du väldigt söt, så screw your parents och visa att du klarar dig även om de tjatat på dig att se "rätt" ut.

buhyouwhore:

Jag blir så himla ledsen och jag har ingen aning om hur dom skulle reagera om dom visste att jag spyr upp maten ibland. Dom skulle väl bli glada.

De kanske bara vill att du ska vara nyttig och må bra utan massa skräpmat! MEN jag tycker att man faktiskt MÅSTE unna sig gott då och då, läxa upp dina föräldrar! >:(
Former är assexigt, så ge fan i att svälta ihjäl dig! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Men egentligen känns det som att allas föräldrar är lite på det sättet. .

Man vill gärna tro sånt


   
SvaraCitera

ohYEA_:

Hoppas att du inte har det längre! 🙂

Det känns som om det alltid kommer finnas där. Får fortfarande megaångest när jag äter godis, kakor, bullar, chips eller fet mat. Jobbigt som fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beckychu:

Det känns som om det alltid kommer finnas där. Får fortfarande megaångest när jag äter godis, kakor, bullar, chips eller fet mat. Jobbigt som fan.

Jo, det är klart.. Det brukar jag själv också få, jag är inte sjuk direkt men jag har inte världens bästa självförtroende. Men jag brukar tänka att man förtjänar att äta godsaker när man känner för det :s Det är ju inte så att man käkar det varje dag, eller i flera kilon.

När jag tänker efter så har mina syskon också hållit på när jag var yngre att jag skulle äta mindre och sånt 🙂 Så ja, det spelar oftast stor roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är sjukt bra att du inte påverkas av det.

Jag påverkas av varenda liten sak min mamma säger till mig. Hon brukar ofta påpeka hur mycket jag äter, att jag inte tränar och liknande. Vilket är jäkligt idiotiskt med tanke på att hon är en fet kossa.
Hon har inte ens bättrat sig sen hon fick reda på att jag har en ätstörning. Hon bryr sig inte ens om att kolla att jag äter. Jag kan säga att jag ätit trots att jag inte gjort det så tror hon mig.


   
SvaraCitera