Aviseringar
Rensa alla

Föräldrars kränkande nätbilder av sina barn jämförs med aga


PMR
 PMR

Komiskt eftersom jag inatt drog upp att jag stör mig på detta. Hehe


   
SvaraCitera

aristoteles: Idioti...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är inte okej för barnen kan inte förstå när dom är under 18 att dom finns för hela världen och inte bara för föräldrars kompisar och den är inte shysst 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte okej... om inte barnet själv vill det. Men att som förälder tjata på barnet om att få lägga upp bilden är inte okej. Fråga en gång och sen är det det svaret som gäller!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror på vad det gäller och hur pass öppna ens sociala medier-konton är. Tycker att det är mer beklämmande när de lägger ut bilder där ungen är naken än när de lägger ut en bild på en tvååring med en sopkvast i handen och ba ja albin vill ta med sig den här till förskolan han vill nog bli städare hehe. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker väl det är ok att lägga upp bilder på sitt barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Beror på vad det gäller och hur pass öppna ens sociala medier-konton är. Tycker att det är mer beklämmande när de lägger ut bilder där ungen är naken än när de lägger ut en bild på en tvååring med en sopkvast i handen och ba ja albin vill ta med sig den här till förskolan han vill nog bli städare hehe. 

haha 


   
SvaraCitera

Det beror väll lite på vad det är för bilder. 
Men, njae. Det är nog inte okej för föräldrar att lägga upp bilder på sina barn på sociala medier utan barnets godkänngodkännande. Vill barn ha barndomsbilder uppladdade kan de själva ordna det när de själva skaffat ett konto. 


   
SvaraCitera

Det är en svår fråga, men jag tycker inte det är något problem så länge bilden inte är kränkande.

Tycker även nakenhet är rätt lugnt så länge det inte är i nån förnedrande eller utlämnande situation.

Lite långsökt att dra paralleller till misshandel och sådant.


   
SvaraCitera