Aviseringar
Rensa alla

Förändrade känslor över en natt?


Ämnesstartare

Jag har nyligen träffat en tjej som jag tycker är underbar. Denna tjej och jag har träffats mycket och har egentligen aldrig stött på ett problem. vi har båda berättat för varandra om hur vi känner för varandra, vilken bara var positivt.

Och nu häromdagen så träffades vi hemma hos henne och vi hade våran första riktiga kyss. Och allt verkade perfekt. Efter ett tag åkte jag hem, och dagen var slut.

Dagen efter så pratade vi på sms då hon börjar prata om hur osäker hon är, och hon säger sen efter ett tag att det känns som det inte finns några känslor från hennes sida.

Min fråga är då:

Har det här någonsin hänt för er? Vad berodde det på? Och kan tjejer bli sådär osäkra bara över en natt? [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Carebear:

Dagen efter så pratade vi på sms då hon börjar prata om hur osäker hon är, och hon säger sen efter ett tag att det känns som det inte finns några känslor från hennes sida.

The friendzone! [bigcheers]

DepressionDog2.jpg


   
SvaraCitera

Har hört flera killar vittna om att många tjejer tydligen blir sådär efter att man har gjort "lite mer" tillsammans.


   
SvaraCitera
Gifted

Carebear:

Och kan tjejer bli sådär osäkra bara över en natt?

Are you kidding? Det dar ar ju standard, om man ar 17...
Tjejer ar riktigt random, man far vanja sig med att deras humor ar som att lasa /dev/null
I alla fall, visa att du respekterar hennes kanslor, sag att du har trevligt tillsammans med henne och att du garna fortsatter umgas, men att ta det i hennes takt. Satt ingen press pa henne, sa fixar det sig.


   
SvaraCitera

vad hade du förväntat dej av en tjej?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har för mig att det är hormoner eller nåt i kyssar som gör att man gillar varandra, och inte gillar varandra. det kanske är något sånt 😉


   
SvaraCitera

jag har blivit det, vet inte varför[sad]


   
SvaraCitera

Carebear:

Har det här någonsin hänt för er? Vad berodde det på? Och kan tjejer bli sådär osäkra bara över en natt? [sad]

Jag är ingen psykolog men jag tror att ni kanske har varit för snabbt fram?

Tysta och blyga killar brukar nog inte många tjejer bli attraherad av. Kanske därför? men det låter konstigt med tanke på att ni träffats flera gånger och det känns ''bra''.. Efter några gångers träffar så måste nog bubblan i magen lossna. Killar med för mycket självkänsla och övertro på sig själva är inte heller så intressanta (kompisar, medier och kändisar som jag hört detta av) - Vilket är förståeligt.


   
SvaraCitera

zulgum:

Tysta och blyga killar brukar nog inte många tjejer bli attraherad av.

??? Varför tror du det


   
SvaraCitera

Amsle:

Varför tror du det

Skulle du vilja fortsätta träffa en kille som gör motsatsen mot detta:

Socialkompetens är viktig, Att kunna uttrycka sig själv. Några viktiga grunder:

För dialogen levande undvik korta svar som ''Ja och nej'' tänk på ögonkontakten, Var uppmärksam gällande det som berör ämnet som ni pratar om. Ha en positiv inställning, går du in med en negativ inställning så sjunger skeppet och de skulle bli Titanic. T.O.M klädstil har betydelse, folk uppfattar en person som man ser. Exempelvis du sitter med en kompis på bussen och sen rycker kompisen tag i dig och säger ''SÅG DU HONOM?!''

Detta säger jag för att jag jobbar som servitör på en restaurang någon gång i veckan.. Själva grunden för att ''locka kunder och skapa nya vänner''


   
SvaraCitera

zulgum:

Socialkompetens är viktig

Nej.


   
SvaraCitera

Amsle:

zulgum: Socialkompetens är viktig
Nej.

Så du kunde lika gärna kunna tänka dig att försöka imponera på en person som är Blind & döv.. Lyckat men de ska väl fungera det med. [bigcheers][party][wink]


   
SvaraCitera

zulgum:

Så du kunde lika gärna kunna tänka dig att försöka imponera på en person som är Blind & döv.. Lyckat men de ska väl fungera det med.

Imponera haha


   
SvaraCitera

Carebear:

kan tjejer bli sådär osäkra bara över en natt?

tydligen[sad] men vad vet jag


   
SvaraCitera

Alla tjejer är slynor. Jag lovar. Som gamle gode Kebu påpekat x antal gånger under årens gång.


   
SvaraCitera