Aviseringar
Rensa alla

Förändring av hantering av kontaktannonser


Ämnesstartare

Efter det moderatormöte som tog plats för ett par veckor sedan har beslut tagits och ett utav dessa skall ni användare nu få del utav.

När det kommer till kontaktannonser har vi insett att vi måste tolka om den paragrafen lite.

§5. Det är inte tillåtet för vare sig privatpersoner eller företag att annonsera eller göra reklam för vare sig föremål, tjänster eller kontakter på sajten, vare sig i forumet, i bloggen, i chatten eller liknande. Vid sådan förseelse kan Ungdomar.se att yrka på skadestånd.

Att annonsera för att sälja föremål/tjänster/kontakter, för både företag och privatpersoner, är fortfarande inte tillåtet, sådana trådar kommer att låsas.

Söker du kontakt med en annan person är detta tillåtet, så länge du inte söker sexuell kontakt eller skriver dina kontaktuppgifter direkt i tråden. Så du får t.ex inte skriva ”Tja, adda sniggkille@hotmail.com om du vill snacka med en trevlig kille”, samma sak gäller andra användare som svarar i trådarna, att ni inte får lägga ut kontaktuppgifterna direkt där. Allt sådant kan ni ta via GB eller PM senare.
Samtidigt så förbehåller vi oss rätten att ta bort/låsa om vi misstänker att det kan vara utav sexuell art.

Med denna lilla ändring hoppas vi att vi ska kunna främja gemenskapen mellan användare på sidan samtidigt som vi förebygger felaktigt användande av denna paragrafen.


   
Citera
Ämnesstartare

Vad är ändringen? Grattis till U btw, när skedde detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bögjenn:

Vad är ändringen?

Våran tolkning av frågan, istället för att låsa trådar där folk söker kontakt, utan sexuellt syfte, reklamsyfte etc, så låter vi dem vara kvar. Förr låstes dem så fort de var kontaktannonser.

Själva paragrafen är oändrad, det är tolkningen utav den som är ändrad.

bögjenn:

Grattis till U btw, när skedde detta?

Ett par timmar sedan [cute]


   
SvaraCitera
Åtta

bögjenn:

Vad är ändringen?

Vi vill tillåta poster som typ: "Hej, vi är ett gäng som tänkte åka och spela boule [det är sådant ungdomar idag håller på med, va?] i stadsparken i Karlstad idag. Är det någon som är på?", men vi vill ändå slippa: "Hej jag är en sexi tjej som vill snacka lite i cam ;);) skicka msn plzz!"

Kontaktannonsregeln är lite slappare, med andra ord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bögjenn:

Vad är ändringen?

Att

hej jag heter jerka och bor i uppsala men har inga vänner finns andra som bor här?? jag gillar tv-spel och gå i skogen hoppas det finns lika sinnade som kanske vill snacka?

numera är tillåtet som substans i en trådstart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Ett par timmar sedan

Åh, då har jag ej missat massor. Kanske.

Åtta:

Kontaktannonsregeln är lite slappare, med andra ord.

Det lät ju bara sämre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bögjenn:

Det lät ju bara sämre.

På vilket sätt då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

På vilket sätt då?

Det har ju varit okej om man som ickerandom har postat en tråd och skrivit "hej, jag har tråkigt. underhåll mig" eller kontaktannonsliknande. Men om en random skulle göra samma sak skulle det ju ej accepteras. Nu kan randoms (såna som precis reggat) skapa kontaktannonstrådar stup i kvarten + att alla kanske ej loggar in igen heller.

Nä, låter dumt på något sätt. Skaffa en samlingstråd eller nåt "KONTAKTTRÅDEN" osv.


   
SvaraCitera
smisk

Knarko:

[cute]

grattis [party]

och bra ändring. ska genast eftersöka sällskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bögjenn:

Men om en random skulle göra samma sak skulle det ju ej accepteras.

Av mer rutinerade användare menar du?

bögjenn:

Skaffa en samlingstråd eller nåt "KONTAKTTRÅDEN" osv.

Vi försöker att hålla nere samlingstrådarna 😛
och sen är knappast alla ute efter samma sorts kontakt så vore bra med trådar som är olika 😛


   
SvaraCitera
Åtta

bögjenn:

Nu kan randoms (såna som precis reggat) skapa kontaktannonstrådar stup i kvarten

Vår förhoppning är att det ska leda till bättre gemenskap där vi främjar vänskapligt umgänge UMare mellan. Det finns trots allt ganska många ensamma UMare här. Kan vi göra det lite lättare för dem att hitta vänner så är ju det skitpositivt. Men blir det så att UM formligen övertas av randoms som skriver kontaktannonser så får vi ju lista ut något bättre sätt. T.ex. att som du säger skapa en samlingstråd för folk som söker kontakt utan någon speciell anledning (d.v.s. "Hej, lägg till mig på MSN", snarare än "Det är spelning på Blah på fredag. Någon som vill med?"), men folk är generellt sett inte så förtjusta i samlingstrådar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter bra

(vad betyder U? [blush])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Vi försöker att hålla nere samlingstrådarna 😛

Okej.

Åtta:

förhoppning

Ah okej, då förstår jag tänket. Tack för den utförliga informationen.


   
SvaraCitera
Åtta

enhimmelskdrog:

(vad betyder U? )

Ungdomar.se. Misstänker att det från början var de som jobbade på UM, men nu är det en mellannivå mellan moderatorer och administratörer.

bögjenn:

Tack för den utförliga informationen.

Varsågod.


   
SvaraCitera

Tack för summeringen!


   
SvaraCitera