Aviseringar
Rensa alla

Förbättra vikingatiden?


Ämnesstartare

Har fått en hopplös uppgift i skolan. Meningen är att jag ska föreställa mig att jag med mina kunskaper från nutiden ska försöka förbättra vikingatiden och att på längre sikt (om möjligt) förbättra nutidens sämre förhållanden?

Någon idé av vad jag skulle kunna "lära" vikingarna med dagens kunskap?


   
Citera
Afik
 Afik

inte slåss kanske?


   
SvaraCitera

Slå ihjäl missionärerna.


   
SvaraCitera

lär dom att den enda sanna kärleken e den mellan män

Nachac: Slå ihjäl missionärerna.

😀 😀 😀


   
SvaraCitera

Läran om Kemi, Biologi, Fysik, Moral etc.


   
SvaraCitera

brudar är också människor. 


   
SvaraCitera

tänkte skriva nätneutralitet. men, det som de kan tillämpa med befintlig kunskap och teknologi är väl främst metallurgi, astronomi, fysik, kemi, osv. inte minst tidiga industriella uppfinningar, så som mer avancerad gruvdrift, väderkvarnar, vattenkraft, osv. möjligen även värdet i att bygga upp en infrastruktur och myndighetsfunktioner som underlättar för kommunikation och kunskapsspridning snabbt över stora ytor. tryckpressen vore nog bra.
tror att det är poänglöst att försöka övertyga dem om moraliska principer som ligger långt ifrån deras egna, då de förmodligen inte är särskilt mottagliga. men med information som låter deras samhälle utvecklas mot ett industriellt sådant kan man låta den utvecklingen komma av sig själv, snabbare.


   
SvaraCitera

Har ingen idee hur man ska "förbättra" Vikingatiden eftersom då om man ska förbättra hoppar man bara fram i tiden som tex att de borde vara kristna pga att de till och med offrade människor (av manligt kön) var 9:onde år och offrade hästar och större djur m.m. Hade vart enklare om man skrev vad som förbättrades/försämrades mellan järnåldern och vikingatiden eller vikingatiden och moderna... För kvinnor och män var jämställda då... Hur ska man kunna förbättra det..? O.o konstig uppgift :/ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar! Får försöka binda ihop någonting utav detta... Håller med, helt sjukt konstig uppgift! Jaja, era svar hjälpte verkligen, tack!


   
SvaraCitera

Aldrig ge upp mot kristendomen


   
SvaraCitera
time
 time

Hygien.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:
Hygien.

De var faktiskt relativt renliga av sig. 🙂


   
SvaraCitera

Skulle lära dem om funk. Allt blir bättre av funk. 


   
SvaraCitera
time
 time

Ulricspath:

De var faktiskt relativt renliga av sig. 🙂

Åja, sånt där kan man alltid bättra på!


   
SvaraCitera