Aviseringar
Rensa alla

Förbannad på vissa ungdomar.


Smertesorg:

Jag antar att det var så på 1800-talet när kvinnorna inte hade dom äckliga idialen.

Bara spisen och förklädet [y]


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Du förstår inte.

Jo jag förstår, men du missriktar din ilska så otroligt mycket.


   
SvaraCitera

Brukar kritisera sånna människor och säger att dom har en sné bild av verkligheten och borde inse hur fel dom har.

Då får jag oftast arga pm där dom säger att jag är fet/ful etc vilket dom baserar på ingenting förutom sin egna korkade bild av verkligheten.

Speciellt med tanke på att de flesta av dom du nämner har massa vänner, bra betyg i skolan och snälla föräldrar etc, och trots det så gnäller dom och tycker synd om sig själva trots att dom har det bättre än de flesta.

För att citera Torkel i Knipa:

"Kom ihåg, du har det bra, om du inte har det så som Qwuaaaan!11"


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Jag antar att det var så på 1800-talet när kvinnorna inte hade dom äckliga idialen.

Så du menar att korsetter och puder inte är för idealet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

bra betyg i skolan och snälla föräldrar etc, och trots det så gnäller dom och tycker synd om sig själva trots att dom har det bättre än de flesta.

Just det jag menar,varför glädjer dom sig inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smertesorg:

dom äckliga idialen.

det + allt det otroligt låga självförtroendet! fixa bort det så lär du väl inte lida så mkt.
det sitter i huet, på väldigt många iaf.
eftersom du stör dig så otroligt mkt på "dessa ungdomar" så antar jag att du kollat genom x antal album eller liknande.. jag antar även att du på sätt o vis "känner igen" denna typen av personer.. varför lägger du inte bara av med att klicka runder på de områden där du vet att de flesta av dessa personer finns?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Så du menar att korsetter och puder inte är för idealet?

Jag må haft fel,okej?
Men tänk på grottmänniskorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sweetOrange:

personer finns?

Det är ingenting jag väljer att titta på,om man säger så.
Idialen finns överallt,reklam,ute på stan,skolan etc etc.
Jag kan inte gå runt med ögonbindel 24/7 bara för att sluta vara upprörd.


   
SvaraCitera

sweetOrange:

varför lägger du inte bara av med att klicka runder på de områden där du vet att de flesta av dessa personer finns?

Blundar man för ett problem gör man fel [no-no]


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Men tänk på grottmänniskorna.

Det sägs att männen valde den snyggaste och den blondaste till sin hona.
Det ar lixom alltid funnits eftersom folk sätter stora krav. Allt för att tillfredställa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Det sägs

Det sägs,dock är det inte vetenskapligt bevisat.


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Det sägs,dock är det inte vetenskapligt bevisat.

Likaså är det inte bevisat att alla som mår dåligt är missfoster. Ska du börja gå på dom som har självmordstankar också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Blundar man för ett problem gör man fel [no-no]

men gör hon inte det till sitt eget problem? egentligen behöver hon inte bry sig,.. hon lider inte på samma sätt som dessa personer gör, det är deras problem om dom är missnöjda med sin kropp fastän den egentligen inte har ngt fel. det sitter som sagt i huet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Likaså är det inte bevisat att alla som mår dåligt är missfoster. Ska du börja gå på dom som har självmordstankar också?

Ja,dom som har självmordstankar är bara dumma i skallen.
Hade själv en gång i tiden sådana tankar,men sedan tids nog fick jag inse att även om jag skulle dö en drastisk död skulle jag bara ge upp.
Jag ger inte upp,jag är en stark individ,så istället för att klaga på allting började kanske förändra på allting jag just klagade på.
Åtminstånde tänka bättre tankar.
Just detta med självmordstankar är antingen en fas i livet eller ja.. dom som väl dör en hemsk död har inte haft tiden att tänka lite till på saken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sweetOrange:

hon lider inte på samma sätt som dessa personer gör

Vafan vet du om det?


   
SvaraCitera