Aviseringar
Rensa alla

Förbjud heltäckande slöja?


Ämnesstartare

NiklasW:

Verkligen inte. Det är ju just på grund av att jag tror på kvinnor och mäns lika rättigheter som jag är väldigt kritisk mot islam och också invandringen i stort. Sluta hitta på saker du inte vet någonting om. Diskutera sakfrågan istället din dumma "råtta".

ja, genom att säga att kvinnor får skylla sig själva om de blir våldtagna då de är säkert ''lössläppta''  eller är slampigt klädda?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Precis, genom att stoppa odemokratiska symboler och kläder som inte hör hemma i vårt demokratiska och fria samhälle. Vill man sedan gå runt i heltäckande slöja hemma så får man väl göra det. Men ute på gatorna ska man följa svenska värderingar och svenska normer. På gatorna går vi inte runt som maskerade spöken i religiösa kläder som symboliserar förtryck mot kvinnor!

Att gå runt utklädd till påven är okej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

ja, genom att säga att kvinnor får skylla sig själva om de blir våldtagna då de är säkert ''lössläppta''  eller är slampigt klädda?

Men för hundrade gången på det här forumet: det var ett satiriskt skämt mot de personerna som anser sådana saker, exempelvis religiösa muslimer som anser att kvinnor måste gå runt i burka för att män inte ska känna sexuella drifter och sedan våldta kvinnorna. Jag förklarade detta efteråt flera gånger. Släpp det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Precis, genom att stoppa odemokratiska symboler och kläder som inte hör hemma i vårt demokratiska och fria samhälle. Vill man sedan gå runt i heltäckande slöja hemma så får man väl göra det. Men ute på gatorna ska man följa svenska värderingar och svenska normer. På gatorna går vi inte runt som maskerade spöken i religiösa kläder som symboliserar förtryck mot kvinnor!

Man kan inte rättfärdiga ett förtryck med ett annat. Dina värderingar fortsätter att vara förkastliga, ser jag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Att gå runt utklädd till påven är okej?

Ja, eftersom påvens kläder inte direkt är en symbol för religiöst förtryck och eftersom påvens kläder dessutom inte heller täcker hela kroppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adhoc:

Man kan inte rättfärdiga ett förtryck med ett annat. Dina värderingar fortsätter att vara förkastliga, ser jag. 

Jag ser det inte som ett förtryck att inte låta förtryckta kvinnor gå runt maskerade som spöken på öppen gata. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

Rullar ögonen

Tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: i vårt öppna demokratiska och fria samhälle.

...bör man ha rätt att bära vilken slöja man vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Jag ser det inte som ett förtryck att inte låta förtryckta kvinnor gå runt maskerade som spöken på öppen gata. 

Skiter i vad du anser, helt ärligt. Det är ett förtryck med klädförbud, sedan vad du har för motiv för att rättfärdiga det spelar ingen som helst roll. Argumentara för frihet mha förbud...är du korkad på riktigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill kunna bära slöja i vårt fria samhälle om jag vill. Så skit på dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adhoc:

 Argumentara för frihet mha förbud...är du korkad på riktigt?

Snarare argumentera mot förtryck genom förbud. Sedan handlar det alltid om att prioritera, Frihet för regionen att förtrycka kvinnor kontra frihet för kvinnor och för vårt land. Jag väljer frihet för kvinnor och frihet för vårt land. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Snarare argumentera mot förtryck genom förbud. Sedan handlar det alltid om att prioritera, Frihet för regionen att förtrycka kvinnor kontra frihet för kvinnor och för vårt land. Jag väljer frihet för kvinnor och frihet för vårt land. 

Rullar ögonen
Spelar som sagt ingen roll vad för retoriska flosker du lindar in det i; the bottom line är att du argumenterar för ett förtryck. Förbudssamhälle år 2013 stinker rätt mycket. Likaså du med dina förkastliga värderingar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Jag väljer frihet för kvinnor och frihet för vårt land.

Om du jämför antalet människor som blir "hjälpta" och antalet människor som blir berövade på rätten att bära vad de vill så tänker du inte alls på landets frihet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bryr mig inte. Men om jag skulle vara arbetsgivare skulle jag inte tillåta att man bär det på arbetstid om man vill ha sitt jobb kvar.


   
SvaraCitera