Aviseringar
Rensa alla

Förbjud Kaukasisk ovtjarka?


Ämnesstartare

Såg nyss på tv om hund rasen den verkar tydligen vara avlad till för att döda i forna sovjet eller hur de nu var men ser ju ut som en töntig hund enligt mig.

Den är tydligen värre en pitbull och schäfer och alla hundar.

Vet inte så mycket om hundrasen så vad tycker ni ? Är de rätt att förbjuda den?

"Hunden är förädisk på det sättet att den ser gullig ut. Nästan som en liten lurvig nallebjörn. Inbjudande att klappa på, inte minst för små barn. Det är dock rent livsfarligt att närma sig en KO på det sättet.

KO är inte lämplig som sällskapshund och måste bort från våra gator, torg och bostadshus. Den är framavlad för att vara en vakthund, och som det kan den få finnas kvar.

Jag som driver denna grupp heter Mathias Sundin och är kommunalråd för Folkpartiet i Norrköping. Folkpartiet i Norrköping och Östergötland driver nu på för att få till en ändrad lagstiftning. Stöd oss i vår kamp!"

citerat från nån ansiktsboken grupp.

Image


   
Citera
Ämnesstartare

bort med alla stygga hundar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förbjud allt med en gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att vi borde förbjuda politiker då när vi ändå är igång. De är en fara för folket!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förbjud! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djuret:

bort med alla stygga hunda

OF 5:

förbjud allt med en gång

Buddah:

Tycker att vi borde förbjuda politiker då när vi ändå är igång. De är en fara för folket!

Myksa:

Förbjud! [y]

FUCKING YEAH! [bigcheers]


   
SvaraCitera

Föredrar ett förbud mot oansvariga hundägare.

Mot oansvariga djurägare i allmänhet, förresten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh, legalisera vapeninnehav. Naturlag ftw.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jotunheim:

Föredrar ett förbud mot oansvariga hundägare.

Fast grejen med denna hunden är att den är självständig och går inte kontrollera på samma sätt den är avlad annorlunda. Den är skapad för gå egna vägar och döda som den vill.


   
SvaraCitera
JLm
 JLm

Tihi!

[mad]


   
SvaraCitera

cannabis:

Är de rätt att förbjuda den?

Om det införs ett förbud mot just denna hundras tycker jag att man borde se om det inte finns fler raser som borde förbjudas. Då vi i Sverige mig veterligen inte har förbud mot någon hundras (förutom varghybrider) verkar det konstigt att just den här rasen inte ska få förekomma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men ska blandraser vara tillåtna då? Var det inte det som var problemet, att man inte vet var man ska dra gränsen?

Nej, förbud är att ta i, men kanske mer kontrollerad avel och mer information om hunden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

verkar det konstigt att just den här rasen inte ska få förekomma.

Fast en är ju värre en varg typ.

Maskrus:

Nej, förbud är att ta i, men kanske mer kontrollerad avel och mer information om hunden.

Grejen är ju att de är en hund som inte bara är farlig utan verkar snäll ser snäll ut och helt plötsligt gör som den vill. De låter inte som något man vill ha på gatorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

Grejen är ju att de är en hund som inte bara är farlig utan verkar snäll ser snäll ut och helt plötsligt gör som den vill. De låter inte som något man vill ha på gatorna.

Jo det är klart, men är det seriösa säljare som informerar om hunden och endast säljer den till folk som är vana och inte släpper ut den på gatan och det vad de har att göra med behöver det inte bli ett problem för allmänheten. Jag tycker det är för hårt att förbjuda den helt.


   
SvaraCitera

Jag tycker att alla hundar som kan vara farliga och kan skada människor och barn borde vara förbjudna. Egentligen borde nästan alla hundar vara förbjudna tycker jag. 🙁


   
SvaraCitera