Aviseringar
Rensa alla

Förbjud MMA


Ämnesstartare

Debatten kring MMA har börjat tystna. Frågan är varför. Uppenbarligen politikernas feghet, politiker som inte vågar ta tag i denna vansinnes ''sport''. Det är både oetiskt och extremt våldsamt och detta dras osäkra ungdomar till som vill hävda sig gentemot andra.

För ungdomar som börjar träna mma gör detta för att imponera och inget annat. Personligen anser jag att mma snarare är legaliserad misshandel där sparkar, slag och knän är tillåtet mot huvud och ryggrad. Man är även tillåten att strypa motståndaren till han eller hon svimmar.

Jag har själv träna taekwondo i sju år för att klara pressade situationer och minska våldet i samhället. Jag fick lära mig konsten att försvara mig. Det är mer en konstform. mma är ingen riktig kampsport eftersom det enda som krävs är dårskap blandat med förmågan att kunna slåss. Kan jämföras med en spark i karate, som sker med precision och elegans, men i mma är viftar man med armarna som vildar.

Vad tycker ni? Ska man riskera folkhälsan och samtidigt betala skattepengar till sådan här smörja? Är det bra för ungdomar som saknar både självkänsla och självförtroende att börja träna detta?

Detta vansinne till sk. sport bör förbjudas.

En vanlig träning i mma


   
Citera

Patrick:

Detta vansinne till sk. sport bör förbjudas.

Idioti
Skador inom MMA är inte så vanliga, dessutom så är folk som går till dessa träningar väl medvetna om riskerna och ingen som inte är redo släpps iväg på tävlingar så argumentet om att folk går in i blindo och sedan går ut i rullstol är skitsnack.

Jag som utövare ser knappast något mer våldsamt i detta än klassisk boxning/brottning eller liknande kampsport och jag har läst i en tidning (ska se om jag kan hitta det) att det var vanligare med skador inom fotboll än i MMA 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Idioti
Skador inom MMA är inte så vanliga, dessutom så är folk som går till dessa träningar väl medvetna om riskerna och ingen som inte är redo släpps iväg på tävlingar så argumentet om att folk går in i blindo och sedan går ut i rullstol är skitsnack.

Jag som utövare ser knappast något mer våldsamt i detta än klassisk boxning/brottning eller liknande kampsport och jag har läst i en tidning (ska se om jag kan hitta det) att det var vanligare med skador inom fotboll än i MMA 🙂

Folk som går till tävlingarna? Vilka är det? Det spelar ingen roll om man är redo eller kroppen tar ändå lika mycket stryk. Tror du att man tar mindre stryk i skallen för att man väntar? Nej.

Boxning är inte våldsammare än mma. mma är förkastligt, man får strypa motståndaren tills han svimmar, man får sparka den som ligger. Finns förresten folk som har dött.


   
SvaraCitera

Du är världshistoriens sämsta troll, det är en legitim sport på alla sätt och grova skador är inte nära lika vanliga i MMA som i hockey, ridning, och andra fjantsporter.


   
SvaraCitera

Patrick:

Folk som går till tävlingarna? Vilka är det? Det spelar ingen roll om man är redo eller kroppen tar ändå lika mycket stryk. Tror du att man tar mindre stryk i skallen för att man väntar? Nej.

Någon som kan skydda sig och är duktig tar mindre skada än den som inte är lika duktig och inte skyddar sig, banbrytande fakta
Sen är det faktiskt fritt att välja om man vill träna MMA eller inte, Jag vill inte att mina skattepengar ska finansiera missbrukare som skaffar ungar med tungt kriminella killar och lever på Soc...men sådant är livet att personlig önskan inte väger så tungt i ett samhälle

Patrick:

Boxning är inte våldsammare än mma. mma är förkastligt, man får strypa motståndaren tills han svimmar, man får sparka den som ligger. Finns förresten folk som har dött.

Åh, jag antar att du vet mer än mig om vad man får/inte får göra 🙂
Folk har svimmar av chokes, ja men bara för att de vägrat tappa och ge upp fighten så åter igen...personligt ansvar.
Finns folk som dött av massa saker, borde vi förbjuda dem?
Hur många dör av bilkrasher?
Hur många dör av alkoholrelaterade orsaker?

Bör vi förbjuda dem två kanske?
personligt ansvar, återigen står det var och en fritt att göra det som man själv önskar för vi lever i ett fritt land.
jag personligen har skadat mig och vaknat upp med stora blåmärken och brutna revben och dylikt men vet du vad? jag skulle hellre spendera en hel natt i en proffsmatch som jag inte kan vinna än gå ut på en nattklubb


   
SvaraCitera

Patrick:

Det är både oetiskt och extremt våldsamt och detta dras osäkra ungdomar till som vill hävda sig gentemot andra.

Men vafan, tror du alla kommer släppa handskarna och sluta slåss ifall det blir olagligt?
Nej, de kommer släppa handskarna, och fortsätta slåss. Ännu värre.

Nej ha det lagligt, så man får har kampsporter under kontrollerade former.
[love]


   
SvaraCitera

Patrick:

Boxning är inte våldsammare än mma. mma är förkastligt, man får strypa motståndaren tills han svimmar, man får sparka den som ligger. Finns förresten folk som har dött.

Finns en person som hamnat i koma pga okvalificerad domare.
Boxning är våldsammare och mycket farligare, pga de tunna handskarna så är MMA mycket mer avigt i stilen än boxning.
I boxning så kan du bli slagen i huvudet flera hundra gånger under en match och fortfarande behålla medvetandet, vilket i sin tur skapar blodproppar, och boxning har ett högt antal dödsfall.
Du är en typisk ignorant människa som antagligen vill träna mma själv men inte vågar för att du sett någon bli knockad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen kampsport är farlig om man utövar den på rätt sätt


   
SvaraCitera

haha han är ju värre moraltant än både mig och isola tillsammans 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker hästsport ska förbjudas för det kostar svensk sjukvård mer än alla andra sporter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Jag har själv träna taekwondo i sju år för att klara pressade situationer och minska våldet i samhället.

Skall du minska våldet genom att sparka ner folk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jrl414lol:

Du är världshistoriens sämsta troll, det är en legitim sport på alla sätt och grova skador är inte nära lika vanliga i MMA som i hockey, ridning, och andra fjantsporter.

Andra fjantsporter? Du menar att det är jätte macho och supercoolt att träna mma? Dina värderingar och din intelligens tycks komma från det förflutna då sånt ansågs som manligt och coolt.

Tillåt mig skratta. Du är snarare en osäker femtonåring som utövar mma för stärka ditt dåliga självförtroende. Patetiskt, men det är väl sånna människor som dras till sådana här dumdristiga blodsporter.

Pappbox:

Någon som kan skydda sig och är duktig tar mindre skada än den som inte är lika duktig och inte skyddar sig, banbrytande fakta
Sen är det faktiskt fritt att välja om man vill träna MMA eller inte, Jag vill inte att mina skattepengar ska finansiera missbrukare som skaffar ungar med tungt kriminella killar och lever på Soc...men sådant är livet att personlig önskan inte väger så tungt i ett samhälle

Människor som dras till dessa blodsporter är människor som saknar både självkänsla och självförtroende, tror jag. För övrigt är detta en perfekt sport för wannabe-gangsters i tonåren som vill lära sig slåss. Jr1414lol är nog ett bra exempel på hur utövare ser på mma: dom ser det som något coolt och macho och det är väl därför dom sysslar med denna blodsport.

Pappbox:

personligt ansvar, återigen står det var och en fritt att göra det som man själv önskar för vi lever i ett fritt land.
jag personligen har skadat mig och vaknat upp med stora blåmärken och brutna revben och dylikt men vet du vad? jag skulle hellre spendera en hel natt i en proffsmatch som jag inte kan vinna än gå ut på en nattklubb

Nej, alla ska inte göra so dom vill. Detta sker ju på andras bekostnad. Jag betalar hellre skattepengar till ridning, riktig kampsport och liknande istället för att betala pengar för dessa gladiator-liknande slagsmål.

När mma snubbarna har fått permanenta skador blir dom bara en belastning för samhället.

Sedan handlar det inte bara om pengar. Inser ni vilka signaler ni sänder till barn och ungdomar? Dom flesta tonåringar är för de delen väldigt lättmanipulerade och osäkra på sig själv.

Dom tränar snarare för att imponera på kompisar och för att de anser det macho än för träningen i sig. Förkastligt att detta inte totalförbjuds i Sverige.

Istechetvåpunktnoll:

Men vafan, tror du alla kommer släppa handskarna och sluta slåss ifall det blir olagligt?
Nej, de kommer släppa handskarna, och fortsätta slåss. Ännu värre.

Precis, det fortsätter slåss och de förvånar mig inte. Det bevisar hur vilda dessa mma utövare är.

Pheadrus:

Skall du minska våldet genom att sparka ner folk?

Om man klarar av pressade situationer och lär sig diciplin gör man inte det. Till skillnad från mma där man lär sig att gå bärskärk på motståndaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Detta vansinne till sk. sport bör förbjudas.

Har du provat MMA?


   
SvaraCitera

Patrick:

Människor som dras till dessa blodsporter är människor som saknar både självkänsla och självförtroende, tror jag

Här drar vi alla över en kant ser jag, känns jävligt mkt som ett trollattempt men låt gå.
Vissa människor kanske vill träna en sport men hatar lagsporter eftersom det suger att förlita sig på andra människor för att göra något som i grunden är trivialt och meningslöst som beröms och ges pris för (fotboll t.ex.)
Upp till var och en vad man vill göra med sin tid

Patrick:

dom ser det som något coolt och macho och det är väl därför dom sysslar med denna blodsport.

Som sagt, fler skador inom andra sporter och "farligare" skador dessutom.
Boxning t.ex. är ju vida känt för att ge skador på hjärnan då allt man gör för att vinna är att ge slag mot skallen

Patrick:

Jag betalar hellre skattepengar till ridning, riktig kampsport och liknande istället för att betala pengar för dessa gladiator-liknande slagsmål.

Och jag betalar hellre skattepengar till bättre skolmat, bättre utbildning, förbättrad vuxenutbildning och bättre sjukvård än åt missbrukare och deras planerade avkommor men det är som sagt min åsikt och den väger lika lätt i dagens samhälle som din.
Vidare så är alla rökare, överviktiga och alkoholister var för sig en tyngre belastning på svensk sjukvård än alla som tränar MMA sammanlagt då det må vara en utbredd sport men inte såpass skadebenägen som visst folk tror.

Patrick:

Inser ni vilka signaler ni sänder till barn och ungdomar? Dom flesta tonåringar är för de delen väldigt lättmanipulerade och osäkra på sig själv.

Vilka signaler sänder utekvällar till barn och ungdomar?
Vilka signaler får de från Paradise hotel, lyxfällan, Bartenderskolan och med mera?
Att man får bete sig utsomhelst utan konsekvenser och att man är totalt efterbliven är en extremt bra sak, gärna blandat med ett överdrivet promiskuöst beteende.
Det vi lär oss på träningarna är att respektera varandra och ta hand om oss själva, låter ju riktigt hemskt!

Patrick:

Dom tränar snarare för att imponera på kompisar och för att de anser det macho än för träningen i sig. Förkastligt att detta inte totalförbjuds i Sverige.

Tankeläsning på hög grad här, känns som du vet vad alla vill och varför de gör det de gör.

Patrick:

Precis, det fortsätter slåss och de förvånar mig inte. Det bevisar hur vilda dessa mma utövare är.

Som avslut kan vi ju bekräfta trollet, huzza


   
SvaraCitera

Patrick:

Precis, det fortsätter slåss och de förvånar mig inte. Det bevisar hur vilda dessa mma utövare är.

Ja men varför inte ha det lagligt då? Så man kan sätta dit regler och riktlinjer för att få ett hårt men rättvist slagsmål? 🙂


   
SvaraCitera