Aviseringar
Rensa alla

Förbjud MMA


Ämnesstartare

Det dör mer folk på fotbollsplaner än inom kampsport.
Långt mycket mer folk inom hästsport.
Långt mycket mer folk som får men för livet i hockey.
Trolla får du göra bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Människor som dras till dessa blodsporter är människor som saknar både självkänsla och självförtroende,

Men är du cp? Man kan la inte förbjuda en sport bara för att DU inte tycker om den. Det är ett jätte bra sätt att få ut alla aggritioner (?) ur kroppen. Är det inte bättre att ha en tränare som visar hur man ska göra än att gå runt på gatan och slåss?

Kampsport i sig är som terapi [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Här drar vi alla över en kant ser jag, känns jävligt mkt som ett trollattempt men låt gå.
Vissa människor kanske vill träna en sport men hatar lagsporter eftersom det suger att förlita sig på andra människor för att göra något som i grunden är trivialt och meningslöst som beröms och ges pris för (fotboll t.ex.)
Upp till var och en vad man vill göra med sin tid

Jag drar inte alla över en kant. MMA har championships precis som fotbooll förutom att skadorna i mma kan bli livshotande.

Pappbox:

sagtSom sagt, fler skador inom andra sporter och "farligare" skador dessutom.
Boxning t.ex. är ju vida känt för att ge skador på hjärnan då allt man gör för att vinna är att ge slag mot skallen

Det tror jag inte på.

Pappbox:

Och Och jag betalar hellre skattepengar till bättre skolmat, bättre utbildning, förbättrad vuxenutbildning och bättre sjukvård än åt missbrukare och deras planerade avkommor men det är som sagt min åsikt och den väger lika lätt i dagens samhälle som din.
Vidare så är alla rökare, överviktiga och alkoholister var för sig en tyngre belastning på svensk sjukvård än alla som tränar MMA sammanlagt då det må vara en utbredd sport men inte såpass skadebenägen som visst folk tror.
,

Det har ingenting med mma att göra. Det är snarare du som trollar eftersom du drar in saker och ting som är helt irrelevanta. Bara för att det finns andra problem som tynger ner samhället så rättfärdigar det inte mma som snarare liknar legaliserad misshandel.

Pappbox:

Vilka signaler sänder utekvällar till barn och ungdomar?
Vilka signaler får de från Paradise hotel, lyxfällan, Bartenderskolan och med mera?
Att man får bete sig utsomhelst utan konsekvenser och att man är totalt efterbliven är en extremt bra sak, gärna blandat med ett överdrivet promiskuöst beteende.
Det vi lär oss på träningarna är att respektera varandra och ta hand om oss själva, låter ju riktigt hemskt!

Vem är det egentligen som trollar här? Du resonerar som att '' jaglär min son att slå andra, men det finns ju värre saker!'' Jag lär min son att stjäla, men det finns ju värre saker som exempelvis maffian.''

Det har ingenting att göra med mma och du kan inte räkna upp andra problem i samhället och tro att du på så sätt kan rättfärdiga mma.

Pappbox:

Som avslut kan vi ju bekräfta trollet, huzza

Typiskt att komma med sånna kommentarer. Men det är ju enkelt. Lika enkelt som att säga att någon har fel för att dom är dum i huvudet i en argumentation. Dock inte särskillt intelligent sagt, snarare ohyffsat. Lär dig argumentera med respekt.


   
SvaraCitera

Patrick:

Är det bra för ungdomar som saknar både självkänsla och självförtroende att börja träna detta?

Sist jag hörde något om det var från en vän som tävlar lite i MMA. Är inte fullt insatt men vad han sa var att det är förvånandsvärt många läkare som deltar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

För ungdomar som börjar träna mma gör detta för att imponera och inget annat.

Låt dem impa då, deras problem inte ditt.

Kollade precis på en film där MMA var med.
Gillade inte riktigt det förrän jag såg filmen då jag själv ansåg att det enbart var onödigt våld, men nu har man ändrat sig och fattar att det inte enbart är att slå någon annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fliickansofia:

Men är du cp? Man kan la inte förbjuda en sport bara för att DU inte tycker om den. Det är ett jätte bra sätt att få ut alla aggritioner (?) ur kroppen. Är det inte bättre att ha en tränare som visar hur man ska göra än att gå runt på gatan och slåss?

Kampsport i sig är som terapi

Om man börjar kampsport för att göra sig av med aggresioner och för att man har problem att kontrollera sig, bör man ej börja med kampsport. Då bör man uppsöka en psykolog istället. Vem tusan vill fightas mot någon som är psykiskt instabil? Inte jag i allafall, och ingen vill ha mentalt instabila personer tränade till att slå andra ute på gatan. Nej, det är inte bra att mentalt instabila personer har tränare som lär dem slåss ännu bättre. Rimmar väldigt dåligt.

Uppenbarligen är det dessa personer som drar sig till mma.

Blåbärt:

Sist jag hörde något om det var från en vän som tävlar lite i MMA. Är inte fullt insatt men vad han sa var att det är förvånandsvärt många läkare som deltar.

Det kan jag tänka mig att det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Om man börjar kampsport för att göra sig av med aggresioner och för att man har problem att kontrollera sig, bör man ej börja med kampsport. Då bör man uppsöka en psykolog istället.

Men det har ju inte alls med det att göra. Tänk dig att du har haft en riktigt, riktigt kass dag och så kommer du till din träning och får bara slå bort all ilska du har, så jävla go känsla.

Bara för att man har mycket ilska är man inte psykisk instabil.


   
SvaraCitera

Patrick:

Jag drar inte alla över en kant. MMA har championships precis som fotbooll förutom att skadorna i mma kan bli livshotande.

Med andra ord, du generaliserar och bevis på detta ser du understruket nedan

Patrick:

Människor som dras till dessa blodsporter är människor som saknar både självkänsla och självförtroende, tror jag. För övrigt är detta en perfekt sport för wannabe-gangsters i tonåren som vill lära sig slåss

För övrigt, hur är inte boxning eller annan kampsport perfekt för wannabiegansters som vill lära sig slåss?
Krav maga lär väl du hata då, eftersom utövarna där faktiskt får lära sig att döda och med effektivt slå folk för att skada dem
Sen att det handlar om självförsvar...tja det kanske vi ju helt bortse från eftersom du bortser vad MMA handlar om

Patrick:

Det tror jag inte på.

Ditt problem
Under MMAs dryga 16åriga historia har det hittills rapporterats ett dödsfall kopplad direkt till en professionell MMA-match där sw tävlandena var medicinskt godkända. Om man sätter det i direkt paralell till MMAs närmsta granne, boxning där 146 personer har dött i sporten sen 1990. Eller till och med vad man räknar till en säker sport, fotboll, där 30 personer har dött under match sedan MMAs popularisering 1993. Statistiskt sett är MMA en otroligt säker sport.
http://mmanytt.se/mma/mma-skador-och-dod-den-obekvama-sanningen/
Olyckor händer, men att MMA oftare skapar skador än t.ex. fotboll får du allt lägga fram bevis för om du ska ha något mer att säga
Och innan du börjar dra upp om killen i artikeln så läs den först 🙂

Patrick:

Det har ingenting med mma att göra. Det är snarare du som trollar eftersom du drar in saker och ting som är helt irrelevanta. Bara för att det finns andra problem som tynger ner samhället så rättfärdigar det inte mma som snarare liknar legaliserad misshandel.

Så det är okej att ha jättemånga extremt stora problem i samhället bara man vet om dem och inte gör något åt dem utan istället ger sig på andra saker som inte alls skapar lika mkt problem?
Inse faktum, MMA är knappt en belastning på svensk sjukvård och du får hemskt gärna motbevisa mig och lägga fram underlag där det står att MMA har orsakat en belastning för vården

Patrick:

Det har ingenting att göra med mma och du kan inte räkna upp andra problem i samhället och tro att du på så sätt kan rättfärdiga mma.

Du ifrågasatte vilka signaler det skickar till ungdomar, jag ifrågasatte tillbaka
Vi kan vända på steken om du så önskar
"Vi lär våra barn knulla runt för det finns ju värre saker, som MMA!"
"Vi lär våra barn att vara oansvariga, för det finns ju värre saker som MMA!"
Problemen med våld i samhället började inte med MMA och det lär knappast sluta om MMA förbjuds, allt det kommer göra är att en hel del anhängare helt enkelt kommer byta till en annan kampsport eller skapa en ny exakt likadan sport med annat namn för att fortsätta med det som vi gillar

Patrick:

Typiskt att komma med sånna kommentarer.

Du anser att du argumenterar?
Våld fanns innan MMA kom, våld kommer finnas efter MMA är borta
Det du gör är inget annat än trollande eftersom du har vaga argument utan uppbackning och en inställning som generellt kan tolkas "men jag tycker det är fel"
Underbart sätt att argumentera på själv kompis


   
SvaraCitera

U are officially stupid!

alla som tävlar i mma gör det frivilligt ditt trögskaft! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fliickansofia:

Men det har ju inte alls med det att göra. Tänk dig att du har haft en riktigt, riktigt kass dag och så kommer du till din träning och får bara slå bort all ilska du har, så jävla go känsla.

Bara för att man har mycket ilska är man inte psykisk instabil.

Jo, så är det. Om man har mycket ilska inom sig som man måste få utlopp för så står inte allt rätt till. Det säger sig själv, förstår du väl? Det är inte normalt att gå och vara fylld med ilska dagen lång. Jag har själv läst psykologi så jag vet en del,plus att jag fortfarande har god kontakt med min psykologilärare, och han vet vad hon pratar om. Ödets ironi att du som är kvinna ska börja predika och känslor mitt upp i allt. En psykiskt stabil personer har inte problem med sin ilska. En psykiskt stabil person kan hantera sig.

JuMp3r:

U are officially stupid!

alla som tävlar i mma gör det frivilligt ditt trögskaft!

Det handlar bara om fame and glory hur som helst. Alla som tävlar i fotboll gör det frivilligt. Ingen tvingar dom. Dom kan sluta om dom vill och ha det som ett vanligt intresse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Om man har mycket ilska inom sig som man måste få utlopp för så står inte allt rätt till. Det säger sig själv, förstår du väl?

Alla människor har ilska, det finns inga undantag. Att få utlopp för sina känslor är bra. Du som har läst psykologi borde veta att man inte ska hålla inne sina känslor. Hur man får utlopp för sina känslor en annan sak, vissa tränar mma och vissa skriver dikter eller whatever. Och vad fan har mitt kön med saken att göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fliickansofia:

Alla människor har ilska, det finns inga undantag. Att få utlopp för sina känslor är bra. Du som har läst psykologi borde veta att man inte ska hålla inne sina känslor. Hur man får utlopp för sina känslor en annan sak, vissa tränar mma och vissa skriver dikter eller whatever. Och vad fan har mitt kön med saken att göra?

Påpekade bara att kvinnor har en benägenhet att gå mer på känslor än vett. Misstolka mig inte. Jag säger inte att kvinnor är ointelligentare än män, tvärtom, dom kan vara dubbelt, tredubbelt så intelligenta, men dom följer känslor snarare än förstånd. Det kan ju såklart vara bra i vissa sammanhang.

Problemet med ilska människor som tränar mma är att dom får utlopp för ilskan. Då har man inte kontroll över sig själv. Kampsport är inte någon jädrans form av gladiatorspel där man sniffar t-sprit för att ilskna till utan det kräver diciplin och kontroll, som de flesa mma-utövare inte har då de vevar fram med sina armar. Skriva dikter är en dålig jämförelse. Det är rätt så harmlöst jämfört med mma. Han för övrigt haft en macho mma kille i min klass som också hade problem med aggressioner. Inte direkt förvånad.


   
SvaraCitera

Patrick:

Det kan jag tänka mig att det är.

Så du tror inte det kan vara så att de vet lite vad de sysslar med?

För övrigt skulle jag personligen uppskatta om du läste detta inlägg:
http://community.foxsports.com/FOXSportsMMA/blog/2006/10/11/MMAs_alleged_brutali...

"That's three boxing deaths on live television just off the top of my head. And MMA is "Brutality TV," as this column was titled? "

"Fact: There has never been a death or crippling injury in a commission-sanctioned show in North America."

"Fact: The worst injury to occur in the UFC since Zuffa LLC bought the company was Tim Sylvia's broken arm."

"Fact: MMA fighters rarely end up with the long-term head trauma associated with boxers, because you can only throw so many punches with MMA gloves."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Påpekade bara att kvinnor har en benägenhet att gå mer på känslor än vett.

Det kallas fördomar.

Patrick:

Problemet med ilska människor som tränar mma är att dom får utlopp för ilskan. Då har man inte kontroll över sig själv. Kampsport är inte någon jädrans form av gladiatorspel där man sniffar t-sprit för att ilskna till utan det kräver diciplin och kontroll

Du pratar som om att det ena utesluter det andra. Man kan känna ilska och samtidigt ha disciplin. Det är klart att det finns idioter inom MMA men det finns det inom alla sporter. Men de flesta fattar faktist att det finns gränser.

Sen får man inte glömma att dom som tävlar inom MMA är vana att ta emot mycket stryk och klarar lite mer än tex dig och därför har andra gränser. Men det ger inte dig någon rätt att klandra ner på en hel sport.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blåbärt:

"That's three boxing deaths on live television just off the top of my head. And MMA is "Brutality TV," as this column was titled? "

Boxning har funnits under en mycket längre tid så självklart har det varit fler dödsfall. Kan dock garantera att det djuriska mma-fighterna kommer att ställa dig det senare.

Blåbärt:

"Fact: There has never been a death or crippling injury in a commission-sanctioned show in North America."

Det som räknas in i statistiken är anmälda fall. Inte oanmälda. Det som INTE är shower som håller sig utanför media är uppenbarligen fullt av skador som inte dokumenteras.

Blåbärt:

"Fact: The worst injury to occur in the UFC since Zuffa LLC bought the company was Tim Sylvia's broken arm."

Detta är i UFC ja. MMA är inte likamed enbart UFC. MMA utövas på andra ställen,mma är inte så utbrett än heller.

Blåbärt:

"Fact: MMA fighters rarely end up with the long-term head trauma associated with boxers, because you can only throw so many punches with MMA gloves."

Långsiktiga skador dykter upp på långtsikt och anledningen till att dom inte har gjort det i mma är på grund av att mma fortfarande är en nyare ''sport'' som inte ens har integrerats runtom i världen än, till skillnad från boxning.


   
SvaraCitera