Aviseringar
Rensa alla

Förbjuda våldsamma spel?


Smilen
Ämnesstartare

Kommer man kunna förbjuda våldsamma spel i framtiden? Folk blir kanske inspirerade av det som pågår i spelen. 

Jag tycker inte våldsamma spel ska förbjudas dock. Då kan man ju lika gärna förbjuda våldsamma filmer. 


   
Citera

NEJ. 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Ja. Folk förtjänar inte att ha roligt. 


   
SvaraCitera

Det kommer nog inte att ske. Finns inget som styrker på att man löper större risk att bli kriminell för att man spelar CoD, CSGO eller GTA. Så det tror jag icke.


   
SvaraCitera

Francium: NEJ.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Spelar själv, har dock hört av andra att det är dåligt eftersom en del spel är så realistiska.. Skulle vilja få det klart för mig om det är dåligt eller inte då jag inte vill gå runt och råka skjuta någon.. 


   
SvaraCitera

Kort svar: nej.


   
SvaraCitera

o 18 på tex gta ä en rekommenderad ålder som vissa följer löjligt mkt


   
SvaraCitera

Det finns en sorts typ av filosofisk skönhet med människor som blir våldsamma av spel.
  Sen beror det på hur man spelar också, det är ju inte kniven som dödar,-utan handen.
En gång dödade jag en sim på Sims4, jag stängde in honom i ett rum där han svalt ihjäl.


   
SvaraCitera

Visst. Vi borde förbjuda alla medium där våldförekommer. Våld i film, tv, radio, böcker borde förbjudas. Även internet forum kan leda till våld, så internet forum borde modereras hårt. Även ohyfsat beteende borde förbjudas, då det kan inspirera till våld. Även passivaggrisivitet borde förbjudas.
Sen borde ord som "våld" "ilska" "slag" mm förbjudas då de kan inspirera till våld, vilket är dåligt. Sen när tekniken är billig  nog borde man implantera chip i människors hjärnor så de inte har negativa tankar eller annat skadligt innehåll. Varför inte bara ta bort människors vilja helt och hållet så de följer staten istället för sig själva så de inte motarbetar statens fredliga projekt?


   
SvaraCitera

Patriarkatet:
Visst. Vi borde förbjuda alla medium där våldförekommer. Våld i film, tv, radio, böcker borde förbjudas. Även internet forum kan leda till våld, så internet forum borde modereras hårt. Även ohyfsat beteende borde förbjudas, då det kan inspirera till våld. Även passivaggrisivitet borde förbjudas.
Sen borde ord som "våld" "ilska" "slag" mm förbjudas då de kan inspirera till våld, vilket är dåligt. Sen när tekniken är billig  nog borde man implantera chip i människors hjärnor så de inte har negativa tankar eller annat skadligt innehåll. Varför inte bara ta bort människors vilja helt och hållet så de följer staten istället för sig själva så de inte motarbetar statens fredliga projekt?

Vi måst förbjuda allt som är hårt, det kan leda till våld. Vi måste leva i en värld av kuddar fastklistrad i golvet som man inte kan kväva nån i...vilket inte går. Kanske ska vi alla dö istället?


   
SvaraCitera

som den ungen i USA som tömde ett helt pistolmagasin i sin mammas bröstkorg när hon tyckte att han inte skulle spela så mkt o förbjöd honom.. inte alls våldsam


   
SvaraCitera

handendärnissen:
som den ungen i USA som tömde ett helt pistolmagasin i sin mammas bröstkorg när hon tyckte att han inte skulle spela så mkt o förbjöd honom.. inte alls våldsam

Aaa han hade säkert inga andra problem utom spelen. 


   
SvaraCitera