Aviseringar
Rensa alla

Förbjuden att träffa min pojkvän


ysaf
 ysaf
Ämnesstartare

Jag är en tjej på 17 år, och jag är förbjuden från att träffa min pojkvän. Jag får träffa honom för pappa, men inte min mamma, så jag träffar honom i smyg. Det här gör att jag mår grymt dåligt, för jag älskar min pojkvän över allt annat, han är den enda anledningen till att jag går upp på morgonen, sköter skolan. Innan jag träffade honom drack jag hela tiden och skötte inte skolan. Kan min mamma verkligen förbjuda mig från att träffa min kille? Finns det en lag som säger att jag absolut inte får träffa honom om hon säger det?
Snälla hjälp!


   
Citera
Yaren

Varför får du inte ha en pojkvän för din mor? Det bestämmer väl du? Det har inte hon något med att göra.
dock utifrån texten märks det att du är helt beroende av din pojkvän, du måste se till så att du har ett liv utanför honom, och klarar saker som skolan och sköta alkoholen på egen hand. Det tror jag du skulle må bättre av. Kanske därför din mamma inte vill att du dejtar någon, men vad vet jag. Jag tycker du ska säga som det är och prata med henne om det. 


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Då du inte är myndig så har din föräldrar ansvaret för dig.


   
SvaraCitera

Hyfs: Då du inte är myndig så har din föräldrar ansvaret för dig.

? vad har detta med saken att göra


   
SvaraCitera
ysaf
 ysaf
Ämnesstartare

Men asså jag är inte beroende av honom, jag formulerade mig på ett sådant sätt så att det lät så. Men jag är ju inte myndig, men hur mycket kan hon bestämma över mig när det kommer till sådant här?


   
SvaraCitera

Varför vill hon inte att du träffar honom?


   
SvaraCitera

Det måste ju finnas sakliga grunder till att hon inte vill att du träffar honom.


   
SvaraCitera
ysaf
 ysaf
Ämnesstartare

för att han är några år äldre, mamma tycker jag ska ha någon i min egen ålder.
Hon är som hon är, det bara är så tyvär. :/


   
SvaraCitera

ysaf:
för att han är några år äldre, mamma tycker jag ska ha någon i min egen ålder.
Hon är som hon är, det bara är så tyvär. :/

Men det är ingen bra anledning att inte få träffas, om det bara är åldern.


   
SvaraCitera

Hur mycket är några år äldre, 4 år eller 34 år?


   
SvaraCitera

ysaf: för att han är några år äldre, mamma tycker jag ska ha någon i min egen ålder.

Hur gammal är du och han?


   
SvaraCitera

Har din mamma den huvudsakliga vårdnaden om dig? För om du får för din pappa borde det vara en peace of cake då han har lika mycket att säga till om som hon har så länge de är gifta och bor tillsammams eller om de har delad vårdnad.


   
SvaraCitera

Skaffa flickvän då


   
SvaraCitera

schim:
Skaffa flickvän då

+1


   
SvaraCitera
ysaf
 ysaf
Ämnesstartare

Bra med väldigt seriösa svar..


   
SvaraCitera