Forumet - Förbjuden Kärlek :(

Förbjuden Kärlek :(

522 0 40
[cry][cry][cry]Jag är 16 år och träffade en person som jag verkligen älskar av hela mitt hjärta men min mamma vill itne jag ska träffa denna eprson och förbjuder mig att göra det och hotar mig att misshandla mig.bara för att den jag e kär i inte har samma religion som jag och mamma och för att enligt henne så var personen en och för att personen e en ''dålig'' person enligt mamma,men mamma har inte ens träffat personen eller nåt ...ologiskt ...sÅ jag började ljuga att jag inte skulle träffade denna person och att jag skulle bryta kontakten med personen i fråga,bara för att morsan skulle låta mig gå ut på lördagar och inte skulle ta mobilen ifrån mig .Men hon upptäckte att jag forsatte kontakta personen i fråga och jag fick utegångsförbjud ...vet inte vad jag ska göra men jag vill itne bo hemma ..det är ett helvete ....vill hellre bo ensam än att tvingas att vara med min morsa som är så fördomsfull och tvingar mig att tycka som henne [mad][cry][cry][cry][cry][cry] VAD ska jag GÖRA????????????????? men om jag tjallar eller nåt till kuratorn eller polisen sdå kommer jag bli svarta fåret enligt henne och andra som känner mig [mad][cry][cry] HJÄLP MIG SNÄLLA NÅN !!!![cry]

Spana också in:

SeriösochSnäll:

Japp det är huvudproblemet[cry]

Då kan det vara svårare att banka ur seder och vanor man föds med ur såna förädrar... Det är en lång process och som med allt annat vänjer de sig, men det är somsagt en process och du måste vara på henne hela tiden. Träffas mer i smyg då, vet personen om att du haft problem med din mamma om ert förhållande?
ohYEA_:

Träffas mer i smyg då

Ha gjort det i några månader men nu har mamma upptäckt mig [cry][cry] Hon kallade mig lögnare och hota mig att halshugga mig och jag fick utegångsförbud [cry] kommer nog aldrig mer kunna träffa personen om jag inte gör nåt ..min ända rädning just nu ser ut att vara att kontakta nån myndighet [cry]eller prata emd kuratorn i [cry][cry]skolan men jag vet inte om det e en bra ideé ..Jag personen vet att jag har såna problem och tycker mamma e jobbig och vi förstår itne varför mamma e så... hon har ju itne ens träffat den jag e kär i ...men om ho nskulle träffa personen så skulle hon nog ändå tycka han var en **dålig **person[cry][cry][cry]
SeriösochSnäll:

ändå tycka han var en

Hah, busted!

SeriösochSnäll:

myndighet

Japp, det verkar lite som att du borde göra det.. Du verkar inte fatta varför din mamma gör som hon gör, hade hon haft lite vett i skallen så hade hon förklarat hon för dig VARFÖR hon resonerar som hon gör, och inte bara prackar på massa åsikter.. Hursom, du är bara 16 än så länge men du ska verkligen inte bli hotad till livet, prata med kuratorn och säg att din mamma hotat att döda dig! Då lär du inte få bo kvar där.
ohYEA_:

Då lär du inte få bo kvar där.

har en lillsyrra ..kommer nog sakna henne [cry] men jag kan inte leva så här faN ...är rädd ...och kan inte göra mina egna val...Asså mamma har förklarat att hon itne vill att jag ska ha det som henne.Pappa var ju en icke troende och lämnade henne oc hså men jag försökte förklara på alla möjliga sätt och vis för att få henne att förstå att jag hittat den rätta personen ...men hon skiter i vad jag tycker.. hon försöker tvinga mgi att tycka som henne ..nåt som jag aldrig kommer göra...[cry][cry]
SeriösochSnäll:

hon försöker tvinga mgi att tycka som henne ..nåt som jag aldrig kommer göra...[cry][cry]

Jo alltså, jag förstår hur du har det. Du kommer inte kunna förändra hennes tankesätt genom revolution, det måste ske under en lång period och du måste stå ut. Hon vill uppenbarligen ditt bästa, då hon inte vill att du ska gå igenom samma som hon. Hon kan ju inte veta hur han är om hon inte träffat honom, dessutom är han muslim så han är väl ändå troende? Samt att du är relativt ung, så jag tror inte hon tar ert förhållande seriöst. Du får hota med att du kommer berätta för kuratorn att hon hotat dig för livet om hon inte lyssnar på dig och kommer fram till en lösning tillsammans med dig.
ohYEA_:

Du får hota med att du kommer berätta för kuratorn att hon hotat dig för livet om hon inte lyssnar på dig och kommer fram till en lösning tillsammans med dig.

Har tänkt på det faktiskt... men tror inte det är nån bra ideé ...skulle bli misshandlad och hon skulle nog förbjuda mig att öppna msn ...ta mobilen ifrån mig....och ...tönkte säga utegångsförbud men det har jag ju redan ... så..... tror jag måste kontakta kuratorn ... hon litar inte på mig längre eftersom jag ljugit så mycket ....kommer aldrig mer kunna träffa varken mina kompisar på lördagar eller personen ifråga ....Ja , jag kanske är ung men jag vet vad som är rätt och inte rätt för mig .. .