Aviseringar
Rensa alla

Förbjudet


Ämnesstartare

Jag är en utländsk tjej på 14 år. Jag har en storebror som är 20. Jag har alltid tyckt att jag har mycket frihet o så jämfört med andra ni vet smink,ha på mig nästan va jag vill, gå ut o sånt som andra vanliga svenska tjejer, men jag får absolut inte ha pojkvän SPECIELT inte nån svensk kille, Min bror har gjort det väldigt klart för mig att han hade brutalt låst in mig, misshandlat mig om jag hade varit i ett förhållande med en kille. Lika så med mina päron och 5 andra storasyrror fast vissa av dom e ganska svenskiferade så dom bryr sig inte så hemskt mycket. Jag e galen i boys. Nu har jag gått och blivit små kär i en av hans ''bekanta kill vän som e lika gammal. Saken e att han e faktiskt annorlunda, jag har aldrig varit så här galen i en kille förut tills nu, han kollar på mig så INTENSIVT och jag desamma:S de e så .... oooh:) men det känns liksom onödigt o ens tänka på de right?:S det känns fel att ha en regel på att endast bli kär när jag e 18 uppåt. You know?[n]


   
Citera
Ämnesstartare

you're fucked[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nawww, lilla blatten har gått o blitt kääääär [love]

Men seriöst, det din bror och familj håller på är en gammal grej som kallas "frihetsberövande". Att få styra över ditt eget liv och att få tycka vad du vill är vad Sverige är uppbyggt på i princip. (Väldigt lätt taget ur luften där)

Gå emot dina föräldrar om du måste, det är ditt liv som skall levas efter DINA regler, speciellt i sådana saker såsom vem du träffar och vill vara med.
"du är en fri individ" [cool]

Som man brukar säga: Ta re lugnt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha asså va uppfriskande du e, så du menar att jag ska ba gå fram till HELA min familj o; det här e mitt liv och jag ska leva de som jag vill! och inte som ni vill tyvär;/ förresten möt min pojkvän Johan:)jag bryr mig inte om dom slår mig o så, det ända jag e rädd för är att dom jaa stänger in mig följer mig till skolan, så och inte va med kompisarna längre, ta allt mitt smink o kasta de:O noo.Har dom inte rätt till att göra så till jag e myndig?


   
SvaraCitera

haha ägd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

your brother should get a life


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har träffat många tjejer som har samma press över sig, som inte får göra som de vill och absolut inte har samma regler och krav som bröderna :(. Vet inte riktigt vad du kan göra, särskillt då du är så ung att du fortfarande är beroende av dina föräldrar, men den ojämdställda uppfostringen är egentlgien inte accepterad i Sverige, men inte direkt så att du kan gå emot din egen familj, jättesvårt att göra ju!


   
SvaraCitera

Dom har inte rätt att göra så [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gå emot hur?


   
SvaraCitera

Säg fuck that. Bitch (läggs till vid behov).


   
SvaraCitera

Din brorsa låter som ett riktigt jävla svin, jag skulle skita totalt i vad min familj tycker och göra vad jag känner är rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men ''junpei'' de är svårare än man tror. Hennes bror kommer inte låte henne göra nått ju, han kommer nt låta henne gå ut elr så. Va ska hon göra rymma när han inte ser henne o gå ut, eller hur menar du?


   
SvaraCitera

bollkalleboll:

Saken e att han e faktiskt annorlunda, jag har aldrig varit så här galen i en kille förut tills nu

bollkalleboll:

tjej på 14 år.

...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha ''passaro'' de låter som klische (ej bra på stava) jag vet men ahha jag menar så här ''stalker förälskad'' jag mena inte ''ohh jag är så käääääär jag har aldrig känt så här förut jag kan inte leeeva utan honom'' kär, om du fattar? annorlunda e han för mig jämfört med dom andra killarna jag träffat på.


   
SvaraCitera
Hando

pappabetalar:

your brother should get a life


   
SvaraCitera