Aviseringar
Rensa alla

Förbjudet


[sad]


   
SvaraCitera
Åtta

Zittam:

Att få styra över ditt eget liv och att få tycka vad du vill är vad Sverige är uppbyggt på i princip.

Ehh... [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bollkalleboll:

HELA

Ditt liv, ta ansvar för det, att bli styrd utav andra är inte ansvar.
Men men, du är 14 och jadå, det kan vara jobbigt att gå emot pappa och mamma.

Åtta:

Ehh...

Löst taget ur luften [mad][mad][love]

Besides, att få styra sitt eget liv är mer varje människas rättighet... Detsamma på att få tycka va du vill...
Bara för att du citera mig såhär sent på kvällen så tycker jag att du borde dricka 1 kopp te imorgon.

bollkalleboll:

stänger in mig

bollkalleboll:

myndig?

Frihetsberövning är ett lagbrott, så om de stänger in dig mot din vilja så är det olagligt vad jag vet.

ennie:

[sad]

[sad] = [n]
[smile] =[y]


   
SvaraCitera
Åtta

Zittam:

så tycker jag att du borde dricka 1 kopp te imorgon.

[mad]

Zittam:

Besides, att få styra sitt eget liv är mer varje människas rättighet... Detsamma på att få tycka va du vill...

Ja. Men för den delen så behöver det inte vara verklighet. Att påstå att Sverige skulle vara uppbyggt, eller att det ens efterföljer någon sorts frihetsprincip, är bara fånigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Ja. Men för den delen så behöver det inte vara verklighet. Att påstå att Sverige skulle vara uppbyggt, eller att det ens efterföljer någon sorts frihetsprincip, är bara fånigt.

Att få tycka vad vi vill är Sverige faktiskt uppbyggt en del på i dagens läge.

MER TE!


   
SvaraCitera

Zittam:

[sad] = [n]
[smile] =[y]

[sad] ne


   
SvaraCitera
Åtta

Zittam:

Att få tycka vad vi vill är Sverige faktiskt uppbyggt en del på i dagens läge.

Och ändå klubbas politiska aktivister ned, åsiktsregistreras och blir utsatta för allmänna trakasserier.


   
SvaraCitera

känner igen, får ej vara med tjejer av mamma[cry]

Dold text: men jag klarar mej, för hon har aldrig sagt något om pojkar[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

var försiktig annars kan det gå såhär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så fucked up hur äckligt överbeskyddande endels brorsor är, sen säger dom att det är för att dom "älskar henne så mycket och bryr sig", ändå skulle dom misshandla henne om hon gör nåt fel, dubbelmoral...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Frihetsberövning är ett lagbrott, så om de stänger in dig mot din vilja så är det olagligt vad jag vet.

Så hon kan gå och anmäla dom om dom tex inte låter henne ha nån mer fritid. Om hon bara får va hemma hela tiden och inte göra nått förutom skola o tex träning, o dom tex slår henne o så. Kan hon anmäla de då? liksom får dom göra de? hon e ju nt myndig o då bestämmer dom över hennes liv typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pappabetalar:

hon e ju nt myndig o då bestämmer dom över hennes liv typ

Hon kan anmäla, det är fortfarande ett brott, ifall det går mot hennes vilja. (Problemet med dessa frågor är att det alltid blir så himla individuella syner på "brottet" i fråga, svåra saker dock extremt allvarligt)

Ifall du blir utsatt för något utav de som du nämnde så kan du definitivt anmäla.

Att bli slagen upprepade gånger kan man nog få till utdragen tortyr. Tortyr är som du kanske vet ganska så förbjudet i Sverige. 😉

Liksom, myndig eller ej, brott som brott.

Åtta:

Och ändå klubbas politiska aktivister ned, åsiktsregistreras och blir utsatta för allmänna trakasserier.

Gör dig inte till nu, jag är bakis och jag vet att du vet vad jag menar. xD

Men jag vet också vad du menar, är ÄKTA åsiktsregistrering dock lagligt i Sverige kan jag undra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bollkalleboll:

jag e 18

Du är ju 18 så du har rätt att bestäma själv över vad du vill göra och vad du vill följa osv![smile]


   
SvaraCitera

bollkalleboll:

''ohh jag är så käääääär jag har aldrig känt så här förut jag kan inte leeeva utan honom''

[rolleyes] Då kan du ju vänta tills du blir 18. Då kan ni flytta ihop osv. Om ni nu ska vara tillsammans för eeeeeevigt så kan du ju vänta lite [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Ifall du blir utsatt för något utav de som du nämnde så kan du definitivt anmäla.

Att bli slagen upprepade gånger kan man nog få till utdragen tortyr. Tortyr är som du kanske vet ganska så förbjudet i Sverige

Men de e juh ganska svårt o gå emot sin familj så spec när man har en temperamentfull, stor utländsk familj


   
SvaraCitera