Aviseringar
Rensa alla

Förbränna fett. Hur?


Kristen:

Det jag mena är att jag inte vill gå på en diet. Typ LCHF. Utan bara att man drar ner på sakerna o så ..

Då drar du ner på sakerna helt enkelt. I just LCHF har man dragit ner på kolhydraterna lite mer än på allt annat. Eller totalt.


   
SvaraCitera

Lågintensiv träning är bäst när det gäller att fettförbränning. Lågintensiva och ganska långa pass. Kroppen kan nämligen ej förbränna fett vid högintensiv träning. Styrketräning är ett bra komplement. Behöver inte vara med just hantlar utan går utmärkt med övningar med kroppen som motstånd. Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:

Lågintensiv träning är bäst när det gäller att fettförbränning. Lågintensiva och ganska långa pass.

Vad menar du med Lågintensiv träning? .. alltså mer än styrketräning


   
SvaraCitera

Kristen:
Vad menar du med Lågintensiv träning? .. alltså mer än styrketräning

lågintensiv träning är tex gå långa, raska promenader eller cykla i lugn takt i 40 min


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:
lågintensiv träning är tex gå långa, raska promenader eller cykla i lugn takt i 40 min

Varför i lugn takt? 🙂


   
SvaraCitera

Kristen: Varför i lugn takt? 🙂

därför att din kropp förbränner fett för att få energi när du rör dig i lugn takt, och vid konditionsträning/snabb takt förbränner din kropp kolhydraterna för att få energi. detta är egentligen ganska grovt generaliserat, man förbränner ju såklart fett vid konditionsträning också men inte lika mycket.


   
SvaraCitera

Lågintensiv träning är där du får upp puls men inte arbetar strax under maxpulsen. alltså ingen hög intensitet. Exempel är löpning, simning, cykling, promenad i rask takt osv. Allt detta går i princip även att göra högintensivt men det bör man undvika om man vill förbränna fett.


   
SvaraCitera

volleyfantasten: Allt detta går i princip även att göra högintensivt men det bör man undvika om man vill förbränna fett.

Är du säker på det?

Högintensiv träning går lika bra enligt vissa studier.

http://traningslara.se/fettforbranning-traningsintensitet-morgonpromenader-och-viktnedgang/


   
SvaraCitera

Vill du förbränna fett så spring i lugn takt m, hantlar i ty 18 timmar per dag... Ge faan i att äta och basta när du inte springer. efter det stoppar du fingrarna i halsen hela tiden så att du spyr som FAAN.


   
SvaraCitera

Drick kaffe på morgonen (eller koffeinpiller) . Det är effektivare att promenera än att köra konditionsträning/uthållighetsträning. Minska kolhydrat och kalori-intaget. 


   
SvaraCitera

Försöker också gå ner i vikt, mitt största problem är dock all föda jag intar.

Tips och tricks.. Förbränn mer än vad du tar in.
Du bränner kalorier när du rör på dig, så självklart får du även av styrketräning.
Högintensiv styrketräning tillsammans med konditionsträning (Själv kör jag mycket intervaller, men finns säkert andra bra alternativ för kondition).

nubbie:

Rör på dig. Börja med någon typ av konditionsträning (springa, cykla, simma, gå osvosv) och kanske styrketräning, ju mer muskler man har ju mer förbränner man också vid stillasittande. 

Summerar det rätt bra. Muskler förbränner fett konstant för att inte brytas ned, så om du bygger mer muskler så kommer din vardagliga förbränning öka.

... Med tanke på att jag har en jäkla massor av muskler och tränar ca. 5 gånger i veckan (långa pass) är det fett segt när man knappt minskar i vikt alls. Självdisciplinen när det kommer till mat räcker inte riktigt till asssss... Skulle behöva en assistent som såg till att jag inte åt för mycket av fel sakerRodnar


   
SvaraCitera

Ät mindre än vad du förbränner. Ät också mindre snabba kolhydrater. Träna mycket konditorns träning. Spring intervaller, en minut spurta en minut gå. Spring upp och ner för backar.  Idioten är också bra. 


   
SvaraCitera

Zodd:

Är du säker på det?

Högintensiv träning går lika bra enligt vissa studier.

http://traningslara.se/fettforbranning-traningsintensitet-morgonpromenader-och-viktnedgang/

Har nyligen läst 7,5 poäng fysiologi och enligt vår lärare kan ej kroppen förbränna fett vid högintensiv träning. Då är det endast kolhydrater som förbränns. Alltså anaeroba systemet


   
SvaraCitera

Det allra bästa sättet är ut och spring eller powerwalka. 

Kristen:
Hur ska jag förbränna fett? Förbränner man fett genom att man styrketränar med te.x. hantlar och gummiband?
Eller om man kör te.x. plankan, sittande stolen i 90°?

Om inte, vad kan jag göra för att förbränna fett? Vad ska man äta om man inte vill gå på diet?


   
SvaraCitera

Spring eller powerwalka är det bästa sättet. Ät nyttigt, nyttiga fetter, undvik extra feta såser osvosv.


   
SvaraCitera