Aviseringar
Rensa alla

fördelar/nackdelar med singellivet


Ämnesstartare

Nå vad tycker ni?


   
Citera

finns so mycket att ingen pallar börja. men allvar det borde du veta själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns inte nackdelar tycker jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fördelar - kan göra vad man vill när man vill
nackdelar - extremt deprimerande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pros:
Man är fri
Slipper vara svartsjuk
Kan göra otukta handlingar med vem man vill
Slipper se bra ut

Cons:
Avsaknade av riktigt intimitet
Inget (romantiskt) stöd
Säkert sex erbjuds ej
Har ingen att utnyttja för godis-pengar
Och så är det inte lika najs att hångla... [cool]


   
SvaraCitera

mopsen:

Pros:
Slipper se bra ut

Den skulle jag snarare ha som Positivt till när man har en relation, och inte när man är singel.
Det är ju när man har en partner som man kan släppa lite på hur man ser ut eftersom man redan "fångat sitt byte" ;D

mopsen:

Cons:
Säkert sex erbjuds ej

Mjo.. det kan de väll visst göra.
Osäkert om du menar "säkert sex" som att det är fritt från STD's och graviditeter, eller om du menar det som garanterat sex?

Oavsett så kan man mycket väl bli erbjuden ett STD-fritt sex, samt brukar det inte vara svårt alls att hitta en person att ha sex med om man är sugen. =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Terroristen:

samt brukar det inte vara svårt alls att hitta en person att ha sex med om man är sugen. =)

Speciellt om man är kvinna. Bara lyfta lite på kjolen så är vilken kille som helst redå att börja pumpa.

mopsen:

Slipper vara svartsjuk

Varför ska man vara svartsjuk när man är i ett förhållande? Svartsjuka är en sån otrolig relationsdödare.

Terroristen:

Det är ju när man har en partner som man kan släppa lite på hur man ser ut eftersom man redan "fångat sitt byte" ;D

Skulle säga att detta är rätt så ohälsosamt också. Finns en bok som heter "Marriage and How to Avoid it" och han som skrev boken berättar en historia om en kvinna som gifte sig, och då ändrades hennes mans beteende helt. Slutade bry sig om hur han såg ut, fällde aldrig ner toasitsen och massa sånt som han gjorde innan när de bara var tillsammans.

Han tänkte typ "Well it's not like she's going to divorce me over a toiletseat or how I look." men allt byggdes upp mer och mer och tillslut klarade hon inte av det mer, och de skiljde sig och har ingen kontakt.

Bara för man är tillsammans kan man inte bli en drönare. 😛


   
SvaraCitera

Jag kan faktiskt inte se några direkta fördelar med att vara singel, om man är i ett bra förhållande.

Jag är inte hindrad av min flickvän, jag får festa och umgås med mina vänner och spela datorspel och runka till porr hur mycket jag vill.

Jag slipper svartsjuka och osäkerhet och annat som gärna kommer och förstör ett förhållande, bara för att min flickvän får mig att känna mig bekväm och avslappnad och vi kan prata med varandra.

Så för mig finns det inga fördelar med singellivet. Jag saknar ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Speciellt om man är kvinna. Bara lyfta lite på kjolen så är vilken kille som helst redå att börja pumpa.

Hahah eller hur? xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Hahah eller hur? xD

Så fett avundsjuk är jag. [sad]


   
SvaraCitera

Singellivet är bäst , man får ju göra vad man vill. Man har ingen annan att behöva ta hand om och ingen att bry sig om om man bestämmer sig för att göra något :D.

Såklart är det segt ibland utan att ha regelbundet sex , men det blir ändå så mycket roligare när man väl gör det så det väger upp , läääättt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinga:

man får ju göra vad man vill

Skaffa ett hälsosamt förhållande så får du göra vad du vill också, förutom att cheata då. Det är inte direkt som hon kan bestämma över ditt liv. Samma sak som att du inte kan bestämma över hennes.


   
SvaraCitera

Avatar:

Skaffa ett hälsosamt förhållande så får du göra vad du vill också, förutom att cheata då. Det är inte direkt som hon kan bestämma över ditt liv. Samma sak som att du inte kan bestämma över hennes.

Nej men orka ha sex med samma person varje dag. Det är ju det som att man känner sig fast. Och man pallar inte vänta på att sin flickvän ska vara redo att göra det efter 1 veckas uppehåll 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinga:

Nej men orka ha sex med samma person varje dag. Det är ju det som att man känner sig fast.

Det är ju ditt problem eftersom du har en så ohälsosam syn på ett förhållande.

dinga:

Och man pallar inte vänta på att sin flickvän ska vara redo att göra det efter 1 veckas uppehåll 🙂

Tjejer vill ha sex precis lika mycket, om inte mer, än killar. Sex är som en cheeseburgare. Ingen big deal. Det gäller bara att hitta rätt person för att ha ett hälsosamt förhållande.

Vad är det för fantasiscenario du har kokat upp som gör att din flickvän skulle ha en veckas sexuppehåll och sedan vara osäker på ifall hon ens vill ha sex med dig mer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinga:

Nej men orka ha sex med samma person varje dag. Det är ju det som att man känner sig fast. Och man pallar inte vänta på att sin flickvän ska vara redo att göra det efter 1 veckas uppehåll 🙂

eh skojar du med mig? sexet i ett förhållande är tusen ggr bättre än utanför ett förhållande i.o.m att man har det med den man älskar och vill (förhoppningsvis) leva resten av livet med.

Det är LÄTT värt att vänta flera månader att ha sex om det skulle vara så av vissa anledningar.


   
SvaraCitera