Aviseringar
Rensa alla

Fördelar och nackdelar med plastikkirurgi?


Ämnesstartare

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska skönhetsoperera mig eller inte. Så kom med argument för och emot tack!

Och, vad kan hända om man opererar sig innan man har växt klart i ansiktet? [surprised]


   
Citera
Ämnesstartare

vad vill du operera?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agape:

vad vill du operera?

Näsa och haka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske tänder också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Näsa och haka.

woah okej . [crazy]

tycker inte man ska operera sig om man nu inte har enorma missbildningar i ansiktet, men folk gör väl som de vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agape:

woah okej . [crazy]

Vad? [crazy]

Agape:

tycker inte man ska operera sig om man nu inte har enorma missbildningar i ansiktet, men folk gör väl som de vill.

Jag ser enormt missbildad ut, så om man blir snyggare så kan det väl vara värt några tusen, eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för - snyggt, man kommer känna sig snyggare mm
nackdelar - det kan ju bli så som man inte tänkt sig. [crazy] man kanske inte trivs med det osv, elr så blir det fulare än vad de var innan. osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Jag ser enormt missbildad ut, så om man blir snyggare så kan det väl vara värt några tusen, eller?

om du tycker det så ja.

batleth:

Vad? [crazy]

vet inte. ville bara reagera ^^


   
SvaraCitera

jo de e väl bra med plastkirurgi om man har komplex över något


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är fel. Var nöjd med vem du är vafan.
Att operera sig är ju bara fejk. (Om man förstås inte har fått någon missbildning, skada, funktionshinder etc. etc.)

batleth:

Jag ser enormt missbildad ut, så om man blir snyggare så kan det väl vara värt några tusen, eller?

Nej.. Det är onaturligt. [no-no] Sluta att ha det som media spottar ut som ideal, snälla. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

nackdelar - det kan ju bli så som man inte tänkt sig. [crazy] man kanske inte trivs med det osv, elr så blir det fulare än vad de var innan. osv

Är det vanligt? [sad]

määki:

Att operera sig är ju bara fejk.

Och?

määki:

Nej.. Det är onaturligt. [no-no] Sluta att ha det som media spottar ut som ideal, snälla. [zzz]

Hur då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Positivt: Du känner dig snyggare och om man är nöjd med sig själv så mår man ju bättre.
Negativt: Dyrt som iiiin i helvete! Jag planerade att göra en näsoperation men det skulle ligga på ca 60.000. Sen är det också dåligt eftersom att det kanske går fel och att det inte ser ut som du tänkt dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Sen är det också dåligt eftersom att det kanske går fel och att det inte ser ut som du tänkt dig.

Vet du hur stor den risken är? Och om det skulle bli så så är det väl bara att operera tillbaka till det gamla?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Och?

Ja, vadå? Vill du vara en fejkmänniska eller? Jag tycker man tappar sitt värde som människa [y] Men det är ju ditt bekymmer.

batleth:

Hur då?

Bli lite mediasmart eller nått. Det är inte så jädra svårt att granska reklam/annonser/magasin, igentligen. Skapa dig en egen stil istället efter något som media skapar åt dig.
För vem vill vara perfekt? Och vad är perfekt... och om du vet vad perfekt är, varför är det då perfekt? Och perfekt är en fråga som leder till smak/tycke, därför finns det inget perfekt eftersom allas smak och tycke är olika.
Slutsats: Sluta sök efter att vara perfekt, när något perfekt ändå inte existerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

määki:

Ja, vadå? Vill du vara en fejkmänniska eller?

Jag vill trivas med mitt utseende och vara snygg.

määki:

Jag tycker man tappar sitt värde som människa [y] Men det är ju ditt bekymmer.

Nej det är ditt bekymmer, intoleranta idiot.


   
SvaraCitera