Aviseringar
Rensa alla

Fördelar och nackdelar med plastikkirurgi?


Ämnesstartare

batleth:

Vet du hur stor den risken är? Och om det skulle bli så så är det väl bara att operera tillbaka till det gamla?

Om du förminskar din haka/näsa så är det väl svårt att ta tillbaka? Titta bara på Michael Jacksson. Hans näsa föll ju av eftersom han inte var nöjd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Om du förminskar din haka/näsa så är det väl svårt att ta tillbaka? Titta bara på Michael Jacksson. Hans näsa föll ju av eftersom han inte var nöjd.

Jag ska förstora min haka hade jag tänkt. Näsan ska jag bara göra mer rak, ja kanske förminska lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Jag ska förstora min haka hade jag tänkt. Näsan ska jag bara göra mer rak, ja kanske förminska lite.

Jo, ska du göra den rak så förminskar du ju eftersom de filar ned benet. Jag tänke göra samma sak med näsan men det är bättra att komma på fördelar med den näsan som man har redan nu: Jag bryter den inte lika lätt som jag kan bryta någon annans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Jag vill trivas med mitt utseende och vara snygg.

Att vara snygg är extremt överskattat. Man slutar oftast upp till att söka efter mer bekräftelse och så småning om hittar du något nytt du inte kommer vara nöjd över. (Som du antagligen kommer kalla för missbildning)
Vad du igentligen behöver är lite självförtroende. Inte någon jädra operation.

batleth:

Nej det är ditt bekymmer, intoleranta idiot.

Och nu blev jag en idiot för att du inte gillar mitt svar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

määki:

Vad du igentligen behöver är lite självförtroende. Inte någon jädra operation.

Jag har självförtroende, tror du inte det krävs självförtroende för att göra en operation när det finns idioter som dig?

määki:

Och nu blev jag en idiot för att du inte gillar mitt svar?

Ja, att säga att man tappar sitt människovärde för att man gör en operation är inget annat än idiotiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

tror du inte det krävs självförtroende för att göra en operation när det finns idioter som dig?

Nej, operation är fegt. Take it or leave it.

batleth:

Ja, att säga att man tappar sitt människovärde för att man gör en operation är inget annat än idiotiskt.

Och nu vet jag vad du tycker [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

määki:

, operation är fegt. Ta

Det är knappast fegt att skönhetsoperera sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Det är knappast fegt att skönhetsoperera sig.

Det beror på. Inte om man är född med missbildningar. Men om man ser ut som de flesta andra människor. Förutom att ens näsa är lite större. Eller att man har rövhaka, whatsoever, så är det fegt tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

määki:

Det beror på. Inte om man är född med missbildningar. Men om man ser ut som de flesta andra människor. Förutom att ens näsa är lite större. Eller att man har rövhaka, whatsoever, så är det fegt tycker jag.

Det är ju inte fegt oavsett om man har en missbildning eller inte, det är ju mycket man riskerar genom att skönhetsoperera sig ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

det är ju mycket man riskerar genom att skönhetsoperera sig ändå

Ja, vafan ska man göra det för då? Jag kan peka ut en hel del med mig själv som ser helt mongo ut. Inte opererar jag mig själv för det. Eftersom jag vet att nästan varje människa har något som de inte är nöjda med som oftast andra runt e kring inte ser.
Och är det något som folk ser och mobbar en för. Då kanske det är en schysst lösning med att operara sig för det. Men om det verkligen inte är någon annan än sig själv som blir irriterad på det (och igen) tycker jag att det finns bättre lösningar för att bli av med sina komplex. (Det kanske tar längre tid, men då är man ju åtminstone sig självt.)
Denna frågan är ju etik inblandat och "jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem." - citat från François-Marie Arouet, Voltaire


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

määki:

Nej, operation är fegt. Take it or leave it.

Nej det är det inte för du kan inte argumentera för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Nej det är det inte för du kan inte argumentera för det.

Jo, jag gjorde nyss det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

määki:

Jo, jag gjorde nyss det.

Sluta trolla min tråd. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör det. Gärna i Polen eller nåt, där är det billigt. Har vi tur så går det åt helvete och då har vi något att skratta åt.

määki:

jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem." - citat från François-Marie Arouet, Voltaire

För helvete, Voltaire sa aldrig det där. Det var Evelyn Beatrice Hall som sammanfattade hans syn på yttrandefriheten på det sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

määki:

Men om det verkligen inte är någon annan än sig själv som blir irriterad på det (och igen) tycker jag att det finns bättre lösningar för att bli av med sina komple

Men om man VERKLIGEN inte är nöjd med en kroppsdel, så man mår dåligt över den och tänker på den varje dag, att den förstör allt osv, det tycker jag är en bra anledning för att skönhetsoperera sig. Man kan ju ha bra självförtroende, tycka att man är skitsnygg osv men ändå hata något på sig själv jävligt mycket.. osv.


   
SvaraCitera