Aviseringar
Rensa alla

Fördomar om Satanism


Ämnesstartare

Varför är det enda man hör om Satanismen skitsnack när man pratar med "vanligt" folk. Det har blivit rejäla fördomar om att Satanismen är den där man offrar människor och gör andra bisarra ritualer. Vad jag vet så finns det bara en liten del av satanister som sysslar med sådant. Tror det bara är typ en version av Satanism av 5 styckna och den versionen av Satanism är hatad av de andra typerna av Satanism...

Vad jag vet så betyder bara Satanismen att man går efter att de svaga i världen är menade att gå under. Alltså att om man ska uppnå något så ska man faan ta det i egna händer och lida för konsekvenserna om det blir några negativa konsekvenser. Detta är iaf vad jag tror Satanismen ideologi var.

Vad har ni för åsikter om Satanismen?
Och förresten. Visste ni att det uppochner vända korset som oftast förknippar med Satanismen är egentligen Petruskorset och det var det korset som Petrus hängdes upp på uppochner för att han ansåg inte självatt han förtjänade att ens hänga på samma sätt som Jesus...

En annan grej som är rätt så intressant är att Satanismen inte direkt "hatade" Jesus utan ansåg att han gjorde sin grej och de deras. Ändå så relateras Satanismen direkt till ondska i vardagen. Dem är iaf trevliga att inte förneka Jesus medan andra religioner gör det...

Aja jag hade tråkigt så därför skrev jag denna tråden och vill ni klaga och säga att allt jag har skrivit är fel så visst gör det, men säg då isåfall vad Satanism är för något och kom inte med något som ondska för det är bara rent av patetiskt. Det får er att se ut som några jäkla Carola-kopior.


   
Citera

Vissa grenar av satanismen är mycket bra. Andra är mindre bra. Jag gillar LaVey-satanismen, om man nu kan kalla det en egen gren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har gjort ett arbete om satanism - så jag vet en del om det.

Det är en stor skillnad på satanister och satansdyrkare.. Satansdyrkare håller på med offer.

Medan satanister lever efter de elva satanistiska reglerna på jorden:

1. Ge inte åsikter eller råd, om du inte är tillfrågad.

2. Berätta inte dina problem för andra, om du inte är säker på att dom vill höra.

3. När du är i någon annans bo, visa honom respekt eller gå inte dit.

4. Om en gäst i ditt bo irriterar dig, behandla honom grymt och utan nåd.

5. Gör inte sexuella närmanden, om du inte får tydliga signaler.

6. Ta inte det som inte tillhör dig, om det inte är en plåga för den andre personen och han verkligen vill bli lättad från det i fråga.

7. Bekräfta kraften av magi om du har använt den med framgång, för att få tag på dina begär. Om du nekar kraften av magin efter att använt den med framgång, kommer du förlora det du skaffat dig.

8. Klaga inte om någonting som du inte behöver betvinga dig för

9. Gör ingen förstörelse på små barn.

10. Döda inte icke-människodjur om du inte är attackerad eller för föda.

11. När du går i öppen terräng, besvära ingen. Om någon besvärar dig, säg åt denne att sluta. Om denne inte slutar, förgör denne.


   
SvaraCitera

Det jag tänker på är en grej jag såg på TV...
Då var det typ "Ujuj satanister dricker djurblod!"...[confused]
Men vad sjutton är nattvarden om inte en symbol över människoblod! [chocked]


   
SvaraCitera

handlar det inte typ om att njuta av våra kroppar? om nån länkar till wikipedia så kanske jag läser


   
SvaraCitera

Borgeus:

1. Ge inte åsikter eller råd, om du inte är tillfrågad.[

2. Berätta inte dina problem för andra, om du inte är säker på att dom vill höra.

3. När du är i någon annans bo, visa honom respekt eller gå inte dit.

4. Om en gäst i ditt bo irriterar dig, behandla honom grymt och utan nåd.

5. Gör inte sexuella närmanden, om du inte får tydliga signaler.

6. Ta inte det som inte tillhör dig, om det inte är en plåga för den andre personen och han verkligen vill bli lättad från det i fråga.

Check, check, check, check, check, check.

Borgeus:

7. Bekräfta kraften av magi om du har använt den med framgång, för att få tag på dina begär. Om du nekar kraften av magin efter att använt den med framgång, kommer du förlora det du skaffat dig.

wat

Borgeus:

8. Klaga inte om någonting som du inte behöver betvinga dig för

9. Gör ingen förstörelse på små barn.

10. Döda inte icke-människodjur om du inte är attackerad eller för föda.

11. När du går i öppen terräng, besvära ingen. Om någon besvärar dig, säg åt denne att sluta. Om denne inte slutar, förgör denne.

check, check, check, check.

Är jag någon sorts semi-satanist då? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

T E R R O R:

Check, check, check, check, check, check.

många tycker satanismens regler är "självklara" - men vågar inte tro på att det är satanismens åsikter.

T E R R O R:

wat

Om du har använt "magi" för att få en viss sak - och inte vågar erkänna att du har fått den har saken med hjälp av "magi" så kommer du förlora den.

T E R R O R:

check, check, check, check.

som jag sa innan - man tror inte på det men man är till stor del satanist.

T E R R O R:

Är jag någon sorts semi-satanist då?

Vill du kalla dig satanist?


   
SvaraCitera

Borgeus:

Om du har använt "magi" för att få en viss sak - och inte vågar erkänna att du har fått den har saken med hjälp av "magi" så kommer du förlora den.

Hur ofta får man något via magi då? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stronghold:

Hur ofta får man något via magi då? 😀

magi kanske är någon metafor för något annat? Det behöver inte ordagrant betyda att man viftar med en trollstav och säga konstiga ord..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stronghold:

Hur ofta får man något via magi då? 😀

magi kanske är någon metafor för något annat? Det behöver inte ordagrant betyda att man viftar med en trollstav och säger konstiga ord..


   
SvaraCitera

Borgeus:

magi kanske är någon metafor för något annat? Det behöver inte ordagrant betyda att man viftar med en trollstav och säga konstiga ord..

Vilka mer sätt finns det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stronghold:

Vilka mer sätt finns det?

Jag vet inte - det kan ju vara något annat:P


   
SvaraCitera

Borgeus:

Om du har använt "magi" för att få en viss sak - och inte vågar erkänna att du har fått den har saken med hjälp av "magi" så kommer du förlora den.

Ah.

Borgeus:

Vill du kalla dig satanist?

Nej... bara bitter och sur [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

T E R R O R:

Ah.

sen så är säkert magi en metafor för något - men vad?

T E R R O R:

Nej... bara bitter och sur

varför då?


   
SvaraCitera

Borgeus:

varför då?

Sådan personlighet antar jag.


   
SvaraCitera