Aviseringar
Rensa alla

fördomar


Ämnesstartare

Nu har jag en fundering, jag bor på behandlingshem och har gjort det nu ett tag. Varför ser sammhällket ner på en? Jo för att det är såklart vi som är orsaken till att deras bil gick sönder, vi tar alla skattepengar osv, Jag går i skolan och sköter der skitbra men ändå så ska man ha nå extra koll på mig! Det är inte direkt så att man skulle gå fram till läraren och börja punda "kolla nu alla små barn såhär gör man och så slår man läraren på käften ;)" Jag är så sjukt less på att folk ska hålla på, alla ALLA är lika mkt värda oftast och bara för att man har tagit sne steg i livet så är man ingen ligist eller världens "knarkare" för det. Jag har fan gjort så sjukt mkt framksteg så det inte ens liknar mitt gamla jag. Om alla skulle bara börja ta hänsyn och se att vi kan fan även vara duktigare i skolan än andra! Pöss


   
Citera
Ämnesstartare

wat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla är inte lika mycket värda. Långt därifrån. Alla borde däremot.


   
SvaraCitera

Jag känner mig upplyst.


   
SvaraCitera

RakatKadaver:

Jag känner mig upplyst.


   
SvaraCitera

vill ni bli interljuvade?

jag håller på med ett projekt om självskada och misshandel.
jag undrar om det finns någon där ute som vill bli interljuvad och dela med sin historia till andra med liknande problem.
om ni vill får ni vara anonyma, men eftersom jag helst vill at ni svarar på frågorna i videos så kan det bli lite svårt. men göm bara ansiktet om ni vill vara privata. om ni är intresserade av det så mejla privatanamn@hotmail.se och så får ni mer information.

Och nej! jag gör inte detta som underhllning utan för att hjälpa folk, och genom att berätta er historia vet dom att de inte är ensamma och att det finns hopp.

det kan handla om föräldrar som gjort dumma saker, ni själva som skadat er själva eller liknande. skriv i melet vad ni har.

tack på förhand! [love]


   
SvaraCitera

Tänk ifall folk här kunde visa lite sympati istället för att bete sig omoget. Märks att åldern är låg på vissa.

Till TS. Låter skönt att du har gjort framsteg och du ska veta att inte alla ser ner på sådana som dig, mycket beror på fördomar skapat av samhället och det är inget som kommer från personen som ser ner på dig från början.

Självklart är alla lika mycket värda, alla har sina svagheter och talanger , det är det som gör varje person unik och tillåter en person att ha en livsuppfattning eller en livsupplevelse som en individ som inte är lik någon annans på hela jorden av alla människor som finns.


   
SvaraCitera

fjant:

alla ALLA är lika mkt värda

Nej.


   
SvaraCitera

RyalNotch:

Nej.

Motivera.


   
SvaraCitera

Xendu:

Motivera.

Olika människor har olika värde beroende på en massor av olika faktorer och beroende på vem du är och vem du frågar.


   
SvaraCitera

RyalNotch:

Olika människor har olika värde beroende på en massor av olika faktorer och beroende på vem du är och vem du frågar.

Självklart, men det berättigar inte en person att säga vilka som är värda mer eller mindre för det. Från en neutral synpunkt så är alla på denna jorden lika mycket värda, och då pratar jag inte värde i något man kan ta på, utan värdet som person att existera på jorden.


   
SvaraCitera

Xendu:

Från en neutral synpunkt så är alla på denna jorden lika mycket värda, och då pratar jag inte värde i något man kan ta på, utan värdet som person att existera på jorden.

Ur ett neutralt perspektiv är vi inte värda något alls. Det är bara ur icke-neutrala perspektiv som något kan ha värde.


   
SvaraCitera

RyalNotch:

Ur ett neutralt perspektiv är vi inte värda något alls. Det är bara ur icke-neutrala perspektiv som något kan ha värde.

Det är din åsikt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ALLA HAR VAR SIN


   
SvaraCitera

Xendu:

Det är din åsikt 🙂

Hur kan det vara på något annat sätt? Upplys mig gärna.


   
SvaraCitera