Forumet - Förebilder

Förebilder

662 0 56

Spana också in:

mynona:

Det var intressant. Jag respekterar henne också för hennes uppträdande vid franska hovet och skulle föredragit hennes liv framför hennes systers.

Jepp samma här sen tycker jag det är hemskt illa att det går en massa rykten om henne som inte stämmer.
De flesta har antingen fel bild av henne eller så känner de inte till henne alls.
Paseo:

Jepp samma här sen tycker jag det är hemskt illa att det går en massa rykten om henne som inte stämmer.
De flesta har antingen fel bild av henne eller så känner de inte till henne alls.

Själv anser jag att hon förtjänar respekt även om ryktena om att hon låg runt vid franska hovet stämmer: där tog hon sig i så fall helt enkelt samma rättigheter som män fick utan att någon förebrådde dem, så jag anser inte att detta bör uppfattas som dåligt utan tvärtom något hon förtjänar respekt för. Hon prioriterade absolut sin känslomässiga och sexuella självständighet i första hand - efter förhållandet med kungen avstod hon från alla status och gifte sig för kärlek med någon hon själv valt. Det förtjänar också respekt. Jag tycker hon förtjänar beundran.