Aviseringar
Rensa alla

Föreningsstämma (bostadsrättsföreningen)


Ämnesstartare

Borde jag (eller vi, tänker inte gå utan Tobbish) vara ansvarsfulla och bete oss vuxet = medverka? [sad]

Är mycket ambivalent och låter UM bestämma vårt öde, mycket ansvarstagande.

Burkar ni medverka på sådant, ni som har egen bostad och så? Varför/varför inte?


   
Citera
Ämnesstartare

Ah. Man behöver ju ofta ej säga så mkt. Brukar han ej gå på sådant?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Brukar han ej gå på sådant?

Han har inte gått på något sådant alls, han vill inte gå nu heller [blush]

Fast öh, kom på att jag kanske inte är medlem, vet inte om jag åker snålskjuts på hans medlemskap pga samboskap eller om jag behöver vara medlem själv [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner att UM kanske inte är rätt forum för sådana här frågor [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

vet inte om jag åker snålskjuts på hans medlemskap pga samboskap eller om jag behöver vara medlem själv [tard]

Han får nog ta med sig sällskap, tror jag. Iaf om du bor där.
Eller så viskar de "ska han dra med sig sin hoe hit.......?" [wink]

Nintendo:

Känner att UM kanske inte är rätt forum för sådana här frågor [sad]

Nä. Familjesidan kanske är bättre, fast då hade de nog sagt att du var en dålig mor som lämnade dina barn ensam för att gå på sådana möten.


   
SvaraCitera
Arlo
 Arlo

Tror att du får avgöra det själv, är frågorna/motionerna som skall tas upp viktiga för dig? annars är de väl skit samma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Eller så viskar de "ska han dra med sig sin hoe hit.......?"

Kan göra, är ej van att bo i lägenhet = grannarna har säkert sätt mig naken [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Fast öh, kom på att jag kanske inte är medlem, vet inte om jag åker snålskjuts på hans medlemskap pga samboskap eller om jag behöver vara medlem själv [tard]

vill minnas att det är en röst per lägenhet (eller person, om i skulle råka äga flera) som gäller oftast, förutom i vissa, sällsynta undantagsfall. närvara lär du kunna göra alldeles oavsett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Kan göra, är ej van att bo i lägenhet = grannarna har säkert sätt mig naken [wink]

Mina grannar har antagligen också, men det är sådant de får stå ut med. Är glad att jag inte sett någon naken granne. Men jag har hört snuskprat om kungafamiljen av grannarna bredvid. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

vill minnas att det är en röst per lägenhet (eller person, om i skulle råka äga flera) som gäller oftast, förutom i vissa, sällsynta undantagsfall. närvara lär du kunna göra alldeles oavsett.

Ah, så kan det mycket väl vara. HSB Gävleborg verkar vara väldigt bra på att gömma undan viktig information, så jag utgår från att du har rätt [cool]

isola:

Mina grannar har antagligen också, men det är sådant de får stå ut med. Är glad att jag inte sett någon naken granne. Men jag har hört snuskprat om kungafamiljen av grannarna bredvid.

Pinsamt. Mötte grannen som har balkong med insyn i vårt sovrum/kök. Hon tittade konstigt på mig [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh, sådant är tråkigt. Lyssna på Tobbish, han är vis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Äh, sådant är tråkigt. Lyssna på Tobbish, han är vis.

men vill lära känna grannarna, typ [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

men vill lära känna grannarna, typ [blush]

Då ska du gå! Samt bjuda på bakverk, grannar gillar sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Då ska du gå! Samt bjuda på bakverk, grannar gillar sådant.

Fast de bjuder på "macka och kaffe" [wink]
Fast är lite rädd för mina grannar också [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Fast de bjuder på "macka och kaffe" [wink]
Fast är lite rädd för mina grannar också [blush]

Men bakverk är ju godare!
Vrf? [blush]


   
SvaraCitera